PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAktualnościKonsumenci są gotowi na przyjęcie nowych technologii płatniczych

Konsumenci są gotowi na przyjęcie nowych technologii płatniczych

Aktualności 20.03.2008 (13:29)

Mariano Dima, wiceprezes Visa Europe ds. marketingu i nowych produktów, powiedział: – Detaliści nie powinni lekceważyć wpływu, jaki na ich wyniki biznesowe wywrzeć może wiedza i świadomość konsumenta połączona z innowacjami w dziedzinie płatności – zwłaszcza, jeśli chodzi o wzmacnianie lojalności klienta i wyróżnianie swojej marki w niezwykle konkurencyjnym otoczeniu biznesowym. W Visa Europe bardzo dobrze rozumiemy ten trend i pragniemy wspomóc detalistów w wykorzystaniu naszych rozwiązań płatniczych do obniżania kosztów i zwiększania wpływów. Mamy nadzieję, że nasz raport dostarczy detalistom przydatnej wiedzy o tym, jak innowacje, nowatorskie technologie oraz świadomość konsumenta mogą wspomóc sukces firmy.

Raport „Visa Europe Consumer Insights”, oparty na szeroko zakrojonych badaniach konsumenckich, które organizacja Visa Europe przeprowadziła w Niemczech, Grecji, we Włoszech, w Polsce i w Wielkiej Brytanii w latach 2006 i 2007 wskazuje, że europejski konsument pragnie zakupów wolnych od napięć, tak by nie wzmagać stresu już wywoływanego przez często gorączkowy i nerwowy tryb życia. Klienci nie tylko narzekają na coraz dotkliwszy brak czasu, ale też wśród ciągłych napięć związanych ze współczesnym trybem życia często mają kłopoty z prawidłowym gospodarowaniem swoimi zasobami pieniężnymi.

W tych warunkach coraz większego znaczenia nabierają drobne codzienne przyjemności, a konsumenci wybierają te placówki handlowe i usługowe, które dostrzegają ich potrzeby i potrafią im sprostać. Krótsze kolejki, różnorodność kanałów sprzedaży, uprzejma obsługa czy też możliwość wybrania sposobu płatności to obecnie podstawowe oczekiwania ze strony potencjalnych klientów.

Główne wnioski, jakie wynikają dla detalistów z raportu „Visa Europe Consumer Insights”:

– Zaoferowanie pełnej gamy środków płatniczych stwarza klientowi większą możliwość wyboru. Chociaż w niektórych rejonach naszego kontynentu gotówka to wciąż najpopularniejszy środek płatniczy, klienci europejscy coraz częściej wybierają płatności kartami i denerwują się, kiedy nie ma takiej możliwości. Płacenie gotówką często zajmuje więcej czasu niż płacenie kartami, może również osłabić kontrolę naszych wydatków. Płacenie kartami jest postrzegane jako wygodniejsze, szybsze i bardziej bezpieczne.

– Karty mikroprocesorowe wymagające potwierdzenia transakcji kodem PIN przynoszą korzyści zarówno sprzedawcom, jak i ich klientom. Detaliści mogą teraz sięgnąć po wiele niezwykle interesujących rozwiązań, niedostępnych bez technologii mikroprocesorowej – takich rozwiązań, jak płatności kartami zbliżeniowymi Visa payWave, kartami przepłaconymi i wieloaplikacyjnymi, natychmiastowe wydawanie kart w punkcie sprzedaży czy płatności z użyciem telefonii komórkowej.

– Kluczem do sukcesu jest różnorodność kanałów sprzedaży – Internet, sklep tradycyjny, automaty samoobsługowe. Detaliści powinni przeanalizować związane z tymi kanałami korzyści i zainwestować w odpowiednią technologię płatniczą, umożliwiającą klientom dokonywanie bezpiecznych zakupów w każdej sytuacji. Chodzi tu również o rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo, jak np. dotyczący płatności w Internecie system „Verified by Visa” czy też akceptacja kart zbliżeniowych Visa payWave.

Mariano Dima dodał: „Współcześni klienci są bardziej wymagający niż kiedykolwiek wcześniej – dlatego też detaliści muszą dobrze orientować się w ich preferencjach i wymaganiach. Chociaż między poszczególnymi krajami mogą wystąpić różnice co do konkretnych priorytetów, to jednak – jak wskazują wyniki badań Visa Europe – wszyscy pragniemy zakupów wygodnych i bezstresowych. W uzyskaniu takich właśnie warunków ważną rolę odgrywają efektywne i innowacyjne systemy płatnicze. Organizacja Visa Europe pragnie współpracować z detalistami w dążeniu do osiągnięcia niezbędnej harmonii w tym zakresie.”

Raport z badań konsumenckich „Consumer Insight Report 2 – 2008” został opublikowany w dwa lata po pierwszym raporcie Visa „Consumer Insight Report: Understanding Consumers Everyday” z czerwca 2006 r. Obecne opracowanie wykorzystuje wyniki wybranych badań przeprowadzonych przez organizację Visa w latach 2006 i 2007.

Podstawowe tendencje w zachowaniach konsumentów, stwierdzone w raporcie to:

„Lubimy robić zakupy dla sprawiania przyjemności sobie albo innym” – taką deklarację składa 69% polskich konsumentów i 75% greckich.

„Uwielbiamy przyjemności” – w grupie konsumentów niemieckich uważających się za „bardzo szczęśliwych” i „niepotrzebujących niczego więcej do szczęścia”, 69% sprawia sobie przyjemność co najmniej raz w tygodniu.

„Codzienne drobne przyjemności znaczą naprawdę wiele” – 73% Włochów twierdzi, że jeden uśmiech wystarczy do poprawy nastroju.

„Brak czasu” – Polacy twierdzą, że często nie mają czasu na na to, co naprawdę sprawia im przyjemność, np. wyjazdy za miasto, wypoczynek i dbanie o siebie.

„Szybkość obsługi i wygoda są niezwykle ważne” – ok. połowa Niemców uważa stanie w kolejce za najbardziej denerwującą część zakupów.

„Internet i zakupy całodobowe” – 78% konsumentów brytyjskich kocha zakupy internetowe, którym może oddawać się o każdej porze dnia i nocy.

„Nie zaniedbywać bezpieczeństwa” – 71% Brytyjczyków twierdzi, że są bardziej skłonni dokonać zakupu w Internecie, jeśli są przekonani, że jest to operacja bezpieczna; zaś 79% Niemców chętniej dokona zakupu w sklepie internetowym, gdy zna ten sklep czy sieć sklepów ze „świata fizycznego”.

„Zarządzanie środkami pieniężnymi” – 70% konsumentów włoskich „odczuwa niepokój” w trakcie wydawania pieniędzy; w Wielkiej Brytanii konsumenci nie mogą „doszukać się” w swoich portfelach 83 mld funtów rocznie, które wydają nie pamiętając, na co.

„Możliwości płatnicze” – 40% Niemców woli płacić kartą i robiłoby tak częściej, gdyby sklepy oferowały taką możliwość; w Wielkiej Brytanii dla 60% dorosłych karta to najlepsza forma płatności.

visa 2008-03-20
Redakcja PRNews.pl
Tagi: visa

Sprawdź także:

a 0 Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.
06.12.2025 (20:07) – informacja prasowa

Statystyki systemów rozliczeniowych KIR w listopadzie 2025 r.

W listopadzie 2025 r. KIR przetworzył w systemie Elixir 175,24 mln transakcji o łącznej wartości 742,18 mld zł. W …

a 0 PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.
06.12.2025 (20:06) – informacja prasowa

PIU: Blisko 40 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń po III kwartale 2025 r.

To o 8,4 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2024 r. Systematycznie rośnie zarówno liczba ubezpieczonych, jak i …

a 0 KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego
06.12.2025 (20:04) – informacja prasowa

KNF daje zielone światło VeloBankowi na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF) jednogłośnie wyraziła zgodę na przejęcie części detalicznej Citi Handlowego przez …

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

PRNews.pl

Zobacz również

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Pracownica oskarża PKO BP o dyskryminację matek. Bank odpowiada: Traktujemy wszystkich równo

Do Bankier.pl napisała pracownica PKO BP, wskazując,…

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców