Wraz z początkiem nowego roku, w którym spodziewane są podwyżki cen OC, jedna z bardziej znanych ubezpieczeniowych marek rusza… ze zniżką m.in. na OC. Ubezpieczyciele tak łatwo nie przepuszczą szansy na dodatkową klientelę.
Trzeciego stycznia Link4 startuje z nową promocją na ubezpieczenia komunikacyjne. Klienci, którzy zdecydują się po raz pierwszy ubezpieczyć pojazd w tej firmie w zakresie OC+AC, zostaną objęci jednorazową obniżką w wysokości odpowiadającej cenie podstawowego przeglądu technicznego pojazdu. Przewidziane w tym zakresie ustawą stawki wynoszą od 100 do 164 złotych. Dla tych, którzy za ubezpieczenia komunikacyjne płacą nie kilka tysięcy, lecz kilkaset złotych to nie lada chrapka.
Mimo powszechnie zapowiadanej na 2011 rok podwyżki, przez innych zwanej urealnieniem cen OC, trudno spodziewać się, że ubezpieczyciele jak na sygnał odpuszczą walkę o klienta. Dlaczego urealnieniem? Bo nie od dziś mówi się o tym, że opłaty za obowiązkowe ubezpieczenie pojazdów mechanicznych są w Polsce na poziomie niższym, niż w jakimkolwiek innym kraju Unii Europejskiej. Zacięta konkurencja na rynku spowodowała, że OC to jeden z najbardziej niewdzięcznych produktów w portfolio ubezpieczycieli. Mimo że klientów nie brakuje, większość zakładów nie dość, że na OC nie zarabia, to jeszcze dokłada do interesu. Bez względu jednak na klimat towarzyszący sprzedaży OC klient, który po nie przychodzi nadal wydaje się zbyt cenny, by przestać starać się o jego względy.
Trudno nie zabiegać o nie zwłaszcza wtedy, gdy klient jest nieopodal. Jak u schyłku roku 2010, który przysporzył transakcji na rynku samochodowym. Powodem po temu była pozostająca w mocy jedynie do końca grudnia możliwość odliczenia VAT za kupno pojazdu „z kratką”. Ci, którzy wobec planowanych zmian w prawie przyspieszyli decyzję o zakupie pojazdu, to potencjalni nowi klienci ubezpieczycieli. Bywają leniwi, są też nie do końca świadomi potrzeb, dlatego nierzadko z wygody sięgają po kolejne polisy w tej samej instytucji, z którą jako posiadacze „czterech kółek” związali się obowiązkowym OC.
Promocja w Link4 obowiązywała będzie przez ponad miesiąc, do 6. lutego. Niewykluczone, że w pierwszych tygodniach nowego roku kalendarzowego towarzyszyć jej będą inne konkurencyjne oferty dla nabywców OC. Dla ubezpieczycieli, którzy znają już najbliższą politykę cenową to szansa na ostatnie, skuteczne zarzucenie wędki na klienta. Na ryby zatem.
Źródło: PR News