PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRNajwiększa polska internetowa giełda samochodowa kończy 7 lat

Największa polska internetowa giełda samochodowa kończy 7 lat

Marketing i PR 09.08.2011 (12:41)

33 miliony pojazdów oraz niemal 9,6 milionów użytkowników i 400 milionów odsłon miesięcznie – z takim wynikiem serwis otoMoto.pl – największa w Polsce internetowa platforma pośrednictwa w sprzedaży samochodów, obchodzi 7 urodziny funkcjonowania na rynku.

Siedem lat obecności na rynku usług w tak dynamicznie rozwijającym się środowisku, jakim jest Internet, to dużo czasu. Nie każdy pamięta, że jeszcze w 2004 roku aż połowa Polaków w wieku 17-74 lat ani razu w życiu nie korzystała z komputera, nie mówiąc już o dostępie do Internetu, z którym nigdy nie miało do czynienia aż 63 proc. tej grupy (dane GUS). W tych okolicznościach, w lipcu 2004 roku powstało otoMoto.pl – jeden z pierwszych w Polsce serwisów oferujący możliwość sprzedaży i kupna samochodu przez Internet. Spoglądamy na liczby: w pierwszym roku działalności serwis zanotował średnio 3,5 mln odsłon miesięcznie. Siedem lat później, w połowie 2011 roku liczba ta wynosi już 400 mln. A to tylko fragment historii – zmieniła się bowiem nie tylko popularność serwisu – zmienił się również rynek i konsumenci.

Większy wybór, większe wymagania

Jak mówi Marcin Świć, dyrektor serwisów motoryzacyjnych Grupy Allegro, Polacy zdecydowanie dojrzeli jako konsumenci. – Kupujący są bardziej wymagający. Nawet pomimo trwającego od dłuższego czasu kryzysu, który przełożył się na spadek liczby kupowanych samochodów, na przestrzeni lat oferta stała się dużo bogatsza, klienci mają z czego wybierać. Częściej szukają lepiej wyposażonych modeli, posiadających automatyczną skrzynię biegów, skórzaną tapicerkę czy wysokiej klasy system audio. Klienci stali się jednak również bardziej ostrożni – dokładne sprawdzanie samochodu w autoryzowanym serwisie przed kupnem, czy mierzenie grubości lakieru staje się standardem – dodaje.

Rośnie również liczba kierunków, z których napływają na polski rynek samochody używane. – Na początku głównym importerem były Niemcy. Auta stamtąd – uważane za bardzo zadbane i mało eksploatowane, ciszyły się bardzo dużą popularnością, również ze względu na swoją niską cenę. Ostatnio odnotowuje się duży wzrost liczby aut pochodzących z Włoch, których stan techniczny oceniany jest jednak na gorszy niż tych z Niemiec. Dużo pojazdów trafia do Polski z krajów Beneluxu oraz z Francji.

Polacy szukają aut w sieci coraz częściej

Od siedmiu lat zarówno oferta pojazdów, jak zainteresowanych nią użytkowników serwisu rośnie bardzo dynamicznie. W ciągu 7 ostatnich lat Polacy wystawili na sprzedaż w serwisie otoMoto.pl prawie 33 mln pojazdów o łącznej wartości około 180 mld złotych. Za takie pieniądze można kupić 180 potężnych Airbusów A380 lub nawet kilkanaście lotniskowców.

otoMoto.pl już w pierwszych latach działalności ciszyło się dużą popularnością. Biorąc pod uwagę niskie nasycenie Internetem w Polsce w 2005 roku, 470 tys. unikalnych użytkowników miesięcznie to bardzo dobry wynik. Wraz z postępującą informatyzacją społeczeństwa polskiego, liczba osób sprzedających swoje pojazdy i poszukujących samochodów za pośrednictwem otoMoto.pl dynamicznie rosła. 5 lat później serwis odwiedzało już średnio 8,8 mln gości miesięcznie a w połowie tego roku średnia ta wzrosła do 9,6 mln osób.

– Forma sprzedaży w sieci szybko zyskiwała w Polsce na popularności, dzięki czemu i tempo rozwoju serwisu było bardzo duże – komentuje Marcin Świć. – Z każdym kolejnym rokiem istnienia o kilkadziesiąt procent poprawiały się wszystkie wskaźniki – liczba użytkowników, ilość wystawianych pojazdów, liczba odsłon. Kupujący szybko przekonali się, że szukanie pojazdów w sieci jest szybkie i wygodne, podobnie zamieszczenie ogłoszenia przez sprzedających. Internetowa giełda okazała się na tyle praktycznym i skutecznym sposobem sprzedaży, że w pewnym momencie na otoMoto.pl zaczęto wystawiać nie tylko samochody osobowe, ale także inne pojazdy. To uświadomiło nam, że serwis należy rozwijać również w tym kierunku – stworzyliśmy nowe kategorie, takie jak motocykle, samochody ciężarowe, maszyny rolnicze i budowlane czy łodzie i samoloty.

Klient jest najważniejszy

W maju 2011 roku serwis otoMoto.pl posiadał ponad 21 proc. rynku internetowych serwisów motoryzacyjnych. – Pozycja lidera, jaką aktualnie zajmuje giełda, to dla nas bardzo duża satysfakcja i wyzwanie. Mamy świadomość, że czeka nas jeszcze więcej pracy zmierzającej do ciągłego udoskonalania serwisu w celu zachowania wysokiej jakości obsługi zarówno ogłoszeniodawców, jak poszukujących na naszych stronach wymarzonego pojazdu – komentuje Marcin Świć. – Zależy nam, aby serwis stał się jeszcze bardziej przyjazny dla użytkownika. Stale pracujemy nad tym, aby jego obsługa była jak najbardziej intuicyjna i przystępna. Priorytetowo traktujemy również poszerzanie oferty. Z pewnością trudno jest stworzyć serwis zadowalający wszystkich, którzy z niego korzystają, jednak można próbować zbliżać się do takiego stanu. I to właśnie jest nasz cel.

Źródło: Ciszewski Public Relations

e-commerce internet motoryzacja otomoto.pl 2011-08-09
Redakcja PRNews.pl
Tagi: e-commerce internet motoryzacja otomoto.pl

Sprawdź także:

a 0 World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
19.12.2025 (12:15)

World App dostaje czat i płatności w aplikacji. Twórcy zapowiadają też „mini-apki” i funkcję Earn

World ogłosił zestaw zmian w World App, w tym czat z szyfrowaniem, możliwość wysyłania środków w rozmowach oraz …

a 0 Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie
19.12.2025 (12:11) – informacja prasowa

Cyberprzestępcy polują na „krety” w bankach, telekomach i big techach. Nawet 15 tysięcy dolarów za jedno kliknięcie

To już nie jest era ataków „z zewnątrz”. Na darknetowych forach trwa cicha rekrutacja pracowników banków, …

a Kariera w finansach 0 AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku
19.12.2025 (12:09) – informacja prasowa

AI i cyberbezpieczeństwo kluczowymi kompetencjami w 2026 roku

Specjaliści w obszarach cyberbezpieczeństwa, sztucznej inteligencji oraz rozwoju oprogramowania są dziś najbardziej …

a 0 BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy
19.12.2025 (12:06) – informacja prasowa

BGK oraz Banco Português de Fomento podpisały memorandum o współpracy

Banki rozwoju z Polski i Portugali podpisały memorandum o współpracy. Dokument ustanawia ramy ułatwiające …

a 0 ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę
19.12.2025 (12:03)

ING zachęca: oszczędzajmy na białą godzinę

ING Bank Śląski inspiruje Polaków do oszczędzania na białą godzinę, czyli na to, co chcemy, żeby się wydarzyło. …

a 0 Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.
19.12.2025 (12:02) – informacja prasowa

Dojrzałe wdrożenia, odporność operacyjna, rentowność – trzy filary rozwoju AI w usługach finansowych w 2026 r.

Usługi finansowe zaczną wymagać większej odpowiedzialności w obszarze AI, gdy faza eksperymentów dobiegnie …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców