PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeNewConnect cieszy się zainteresowaniem mediów

NewConnect cieszy się zainteresowaniem mediów

Informacje 24.08.2007 (07:08)

Pod koniec tego roku, po zaakceptowaniu przez Komisję Europejską, powinien ruszyć Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka. Jeden z jego punktów zakłada wsparcie przedsiębiorstw w pozyskiwaniu środków niezbędnych do rozwoju. Zgodnie z założeniami, w jego ramach małe i średnie spółki będą mogły liczyć na zwrot nawet 50 proc. wydatków związanych z debiutem na giełdzie, przede wszystkim z przygotowaniem całej dokumentacji, oraz z późniejszą obsługą ze strony autoryzowanych doradców.

Rynek wystartuje najprawdopodobniej z pięcioma notowanymi spółkami, planowo do końca roku ich liczba zwiększy się do dziesięciu. Przedstawiciele giełdy liczą na to, że w 2008 r. na nowej platformie – skupiającej akcje firm innowacyjnych i małych i średnich przedsiębiorstw – będzie notowanych kilkadziesiąt podmiotów. Swoje zainteresowanie debiutem potwierdziły już spółki z takich segmentów, jak multimedia, ceramika dentystyczna, call-center czy budowa i obsługa baz danych. Na rynek trafią także akcje firm prowadzących badania naukowe oraz zajmujących się eksploatacją odnawialnych źródeł energii. Wiele z nich funkcjonuje obecnie jako spółki z ograniczoną odpowiedzialnością, czekają je więc jeszcze przekształcenia organizacyjne i prawne. Pomimo restrykcyjnych wymogów jakie trzeba spełnić w drodze do debiutu, gra jest niewątpliwie warta świeczki.

Debiut giełdowy niesie ze sobą wiele fundamentalnych zmian w „życiu” firmy. Każda spółka, która już jest notowana na GPW musi szczególnie dbać o swoją reputację i wizerunek, a więc także o bieżącą kontrolę publikacji w mediach na swój temat. Przed emisją akcji podejmowane decyzje w przedsiębiorstwie, przyjęta strategia i sposób zarządzania oraz osiągane wyniki są tylko i wyłącznie problemem właścicieli i zarządu. Emisja powoduje, że wszystkie istotne decyzje i wydarzenia dotyczące firmy stają się informacją publiczną. Spółka i zarządzający nią mogą dużo zyskać bądź dużo stracić. Dlatego i przed emisją akcji i po niej, niezbędna staje się kontrola wizerunku w mediach. Ich opiniotwórcza siła może bowiem równie mocno pomóc co zaszkodzić. Doskonale zdają sobie z tego sprawę firmy, które świadczą usługi monitoringu mediów. Miały one nie raz okazję obserwować wzloty i upadki notowanych spółek związane z opublikowanymi komunikatami prasowymi. Wśród nich Press-Service Monitoring Mediów to firma, która specjalizuje się nie tylko w precyzyjnym śledzeniu i wyszukiwaniu komunikatów publikowanych we wszystkich rodzajach mediów, tj.: w telewizji, prasie, radiu i Internecie, ale również w opracowywaniu specjalistycznych raportów wizerunkowych w oparciu o znalezione treści. Z usług Press-Service skorzystało piętnaście z trzydziestu ośmiu firm, które zdecydowały się zadebiutować na GPW w 2006 roku, a do marca 2007 roku z monitoringu skorzystało aż pięciu z siedmiu debiutantów. Press-Service posiada bogate doświadczenie, które doceniły takie firmy jak m.in. Zelmer, Eurocash, Polmos Białystok, Lotos, PGNiG, Grupa Kolastyna, Decora, Opoczno, Bankier.pl, Gino Rossi, Monnari Trade, Multimedia Polska, Ciema City i wiele innych. Z ich usług korzystają również przedsiębiorstwa od lat funkcjonujące na Giełdzie w tym: BREBANK, BZWBK, PEKAO S.A., Interia.pl czy Onet.pl.

Kompleksowy monitoring umożliwia ciągłe kontrolowanie wizerunku firm zarówno w czasie ich spokojnego rozwoju, jak i w wypadku mogących je spotkać kryzysów. Pozostając pod ciągłym publicznym „nadzorem” spółki nie mogą sobie pozwolić na rozprzestrzenianie się negatywnych komunikatów, które niezależnie od tego czy są prawdziwe czy nie, upowszechnione przynoszą szkodę. Dzięki monitoringowi można znacząco obniżyć ich siłę. Chodzi tu o czas. Skuteczny monitoring mediów umożliwia błyskawiczną reakcję na pojawienie się niekorzystnych informacji i daje możliwość minimalizowania ich negatywnych skutków. Należy również pamiętać, że nadawcami komunikatów mediowych mogą być podmioty, które przy użyciu „brudnych praktyk biznesowych” będą chciały zaszkodzić spółkom już obecnym na giełdzie, bądź szykującym się do giełdowego debiutu. Firmy notowane na NewConnect będą musiały mieć to na względzie. Funkcjonowanie przy odsłoniętej kurtynie zmusza do uważnego śledzenia komunikatów mediowych.

Czy nowy rynek jest interesujący? Na temat NewConnect w lipcu 2007 roku w prasie pojawiło się aż 80 publikacji (dane z monitoringu Press-Service).

Jak widać NewConnect już cieszy się zainteresowaniem mediów. Należy założyć, że będzie ono systematycznie wzrastać. Dla spółek notowanych na tym rynku jest to z pewnością korzystna informacja.

gpw newconnect 2007-08-24
Redakcja PRNews.pl
Tagi: gpw newconnect

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców