PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćPiotr Gawron: Bank nowej generacji

Piotr Gawron: Bank nowej generacji

Nasz gość 27.11.2008 (10:29)
Bankowość internetowa

Zmiany, którym musimy stawiać czoła, są już w znacznej mierze zmianami jakościowymi, a nie ilościowymi – wejście nowych środków komunikacji spowodowało pod tym względem nieodwracalne przeobrażenie cywilizacyjne. Skoncetrujmy się zatem na przyszłości.

Duży wpływ na sposób podejścia banków do rynku będzie miała nadchodząca zmiana pokoleniowa. Wskazuje na to m.in. raport The paradox of Banking 2015, stworzony przez IBM: za 7, 8 lat, bank będzie wyglądał zupełnie inaczej niż dziś. Dzisiejsza młodzież gimnazjalna będzie już wówczas poważnym klientem instytucji finansowych. Zmieni się demografia i technologia, zmieniają się również oczekiwania względem sposobu obsługi. Ludzie ci korzystają już swobodnie z technologii i dzisiejszych nowinek związanych z Web 2.0

Banki nie mają wyboru, muszą działać bardzo szybko, by przygotować się na nowego klienta, który nie zna barier technologicznych, jest przyzwyczajony do dużej samodzielności, oczekuje komunikacji i sprzedaży poprzez „naturalne” dla niego kanały. Kanały, które będą ulegać ciągłym modyfikacjom i ulepszeniom.

Nie ulega wątpliwości, że w związku z przedstawionymi powyżej zmianami bankowość zostanie na nowo zdefiniowana. Wraz ze zmianą pokolenia klientów będzie musiała konkurować z instytucjami, które dopiero dziś powstają.

Przyszłość należy do bankowości nowej generacji, którą można dziś roboczo nazwać bankowością 2.0. To będzie adekwatna odpowiedź na potrzeby i oczekiwania klientów, którzy dopiero za kilka lat osiągną pełnoletniość.

Nowy klient, nowy konsument oferty i usług bankowych będzie charakteryzował się swobodnym i naturalnym podejściem do najnowszych technologii.

Będzie niestrudzonym poszukiwaczem nowych rozwiązań, doceniającym wygodę i korzyści. Ta dynamika w działaniu będzie wynikać z otwartości na zmianę, koniecznej do adaptacji w błyskawicznie zmieniających się warunkach świata, opartego na najnowszych osiągnięciach informatycznych. Klient nowego typu będzie zdeterminowany do ciągłego poszukiwania lepszych ofert. Będzie świadomy swoich potrzeb, niezależny i samodzielny – zarówno na poziomie decyzji jak i działań, mających na celu ich realizację. Motorem działań klienta nowego typu będzie również rosnącą wrażliwość na jakość oferty i usług oraz duża czułość na ich cenę.

Taka grupa klientów już dzisiaj istnieje i szybko rośnie w Europie. To klienci kształtujący nowe relacje z instytucjami finansowymi i decydujący o wartości marki poszczególnych banków. To klienci self-directed, których Forrester szacuje na 45% (w EU) i aż 58% w Polsce.

Tylko pozornie żądanie niskiej ceny i wysokiej jakości zarazem jest niemożliwe do spełnienia. Model model niskokosztowy sprawdza się właśnie w przypadku banku internetowego, dla którego taki sposób myślenia o biznesie jest kluczowy. Przez niskokosztowość rozumie się tutaj minimalizację wydatków osiąganą poprzez efektywne wykorzystanie najnowszych rozwiązań IT oraz automatyzację wybranych procesów; realizacja tego założenia nie wpływa jednak ujemnie na jakość obsługi, wręcz przeciwnie. Przykładem urzeczywistnienia opisywanej strategii biznesowej, zwieńczonego sukcesem, jest mBank – marka obecna w Polsce i z wielkim powodzeniem zdobywająca rynki Czech i Słowacji.

Bank 2.0 powinien dawać użytkownikowi nową wartość, łamać schematy, które do tej pory królowały na rynku. Nie wystarczy oświadczyć, że jest się bankiem 2.0 dla klientów self-directed. Realizowanie tych założeń to przede wszystkim zgoda na oddanie sporego pola do działania klientom.

Bank 2.0 umożliwi łatwe dzielenie się i wymienianie informacją, a także aktywne uczestnictwo użytkowników w budowaniu oferty, obsługi i wartości. Będzie to bank kreowany przez społeczność klientów. Dzięki 2.0 zyskają oni twórczą wolność i będą mogli dać upust swojej kreatywności. Po stronie banku, rozumianego jako grupa wykonawców, konieczni są do tego ludzie dostatecznie wrażliwi na głosy klientów i szybcy w celowym, biznesowym działaniu.

Ten typ bankowości zakłada przyjazność dla użytkowników. Ich realny i duży wkład w projektowanie oferty oraz funkcjonalności systemów. Bank 2.0 umożliwi personalizację banku, zgodną z życzeniem klienta.
Będzie bazował na prostocie – rozumianej tak, jak definiuje ją klient, nie bank.

Rachunek podstawowy będzie obudowany bezpłatnymi usługami dodatkowymi oraz usługami zaawansowanymi, z którymi będą związane opłaty w prosty sposób zależne tylko od rzeczywistego ich wykorzystania.

Bank przyszłości swoim zasięgiem obejmie więcej niż jeden kraj. Nie oznacza to, że będzie miał swoje oddziały w kilku miejscach Europy.

Wartością dla klientów będzie jego dostępność ponad granicami. Przyszłość bankowości internetowej to właśnie tak rozumiana bankowość nowej generacji.

Piotr Gawron
dyrektor ds. mBanku w BRE Banku w latach 2000-2008

Artykuł pochodzi z Numeru Specjalnego Przeglądu Finansowego Bankier.pl

Partnerem wydania jest Inteligo

bankowość internetowa nasz gość 2008-11-27
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bankowość internetowa nasz gość

Sprawdź także:

a 0 Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
16.12.2025 (09:47)

Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach

BaFin ogłosił 15 grudnia 2025 r. pakiet środków wobec berlińskiego N26 po wykryciu uchybień w obszarze zgodności. …

a 0 Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką
16.12.2025 (05:38) – informacja prasowa

Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką

Magdalena Różczka przedłużyła na kolejne dwa lata współpracę z VeloBankiem. W rozmowie aktorka opowiedziała o …

a 0 ING sponsorem filmu „Lalka”
16.12.2025 (05:35) – informacja prasowa

ING sponsorem filmu „Lalka”

ING Bank Śląski będzie Sponsorem Strategicznym najnowszej ekranizacji powieści Bolesława Prusa …

a 0 Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4
16.12.2025 (05:34) – informacja prasowa

Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4

Rada Nadzorcza LINK4 SA w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego podjęła 5 grudnia 2025 r. uchwałę w …

a Kariera w finansach 0 Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku
16.12.2025 (05:33) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku

Rada Nadzorcza Unum Życie TUiR S.A. zdecydowała powołać do zarządu spółki dwóch nowych członków - Renatę Stawiczny …

a 0 Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości
16.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości

Od momentu wprowadzenia na rynek, kwalifikowany e-podpis mSzafir był dostępny online, dzięki weryfikacji tożsamości …

PRNews.pl

Zobacz również

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

Who is who

Piotr Rutkowski

Piotr Rutkowski

Zastępca rzecznika prasowego, mBank Piotr Rutkowski jest…

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś

Daniel Trzaskoś, dyrektor ds. PR w Brandscope…

Katarzyna Ostrowska

Katarzyna Ostrowska

Rzecznik prasowy, Uniqa Katarzyna Ostrowska w UNIQA…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców