PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościPKO BP IKO: Bankowe podejście do mobilnych usług finansowych

PKO BP IKO: Bankowe podejście do mobilnych usług finansowych

Wiadomości 11.03.2013 (15:10)
Karty

Ostatnio wiele dyskutowano, w jaki sposób inteligentne (smart) urządzenia mobilne mogą zrewolucjonizować sektor usług finansowych. Niewiele jednak powiedziano na temat tego, w jaki sposób banki mogą wykorzystać urządzenia mobilne, aby uzyskać większą kontrolę nad łańcuchem wartości. Nowe rozwiązanie PKO BP dotyczące mobilnych usług finansowych, IKO, jest dobrym przykładem na to, w jaki sposób banki mogą wykorzystać urządzenia mobilne.

Według Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej, jest pięć istotnych aspektów, które ukazują trafność takiego rozwiązania:

1.    Zapewnienie kompleksowej usługi mobilnej jest kluczowe

Rozwiązanie IKO umożliwia klientom płatności w sklepach i online, przelewy, sprawdzanie stanu konta, historii transakcji oraz możliwość znalezienia najbliższego oddziału banku lub bankomatu ATM. Każda z tych usług jest wartością dodaną, ale dopiero połączone na jednej platformie stają się prawdziwym ułatwieniem dla klientów. Zdaniem Frost & Sullivan inne tego typu usługi, takie jak m-bilet i m-parking związane z programami lojalnościowymi mogą z czasem uzupełnić ofertę IKO.

2.    Duże banki mogą skorzystać ze swoich możliwości i przyczynić się do wzrostu rynku

Jedną z głównych zalet PKO BP jest jego wielkość. PKO BP świadczy usługi finansowe dla co piątego Polaka i ma szeroką sieć bankomatów i terminali POS w całym kraju. To z pewnością pomoże PKO BP w promocji oferowanej usługi i ułatwi jej użycie. Według zapowiedzi banku, PKO BP zamierza pozyskać 900 tysięcy użytkowników do roku 2015. Jeżeli ta operacja się powiedzie, to 2,3% procent odbiorców w Polsce będzie użytkownikami IKO. Będzie to z korzyścią nie tylko dla PKO BP, ale także każdego innego banku, który pójdzie w jego ślady, gdyż zwiększy się świadomość klientów i ich gotowość do używania usług mobilnych.

3.    Finansowe usługi mobilne przez Internet umożliwią bankom wejście na rynek bez pośredników

Internetowe (lub oparte na chmurze, ang. cloud-based) finansowe usługi mobilne umożliwią bankom zaoferowanie usług bankowych klientom bez pośredników. Banki nie będą musiały pozyskiwać partnerów wśród operatorów telefonii komórkowej lub producentów komórek, aby umożliwić korzystanie ze swoich usług finansowych. Co więcej, internetowe płatności mobilne mogą potencjalnie pomóc bankom uzyskać większą kontrolę nad łańcuchem wartości. Według ostatnich doniesień opłaty transakcyjne za serwis IKO będą znacząco niższe od transakcji dokonywanych przez tradycyjne karty płatnicze. Niższe opłaty są z pewnością znaczącą zachętą dla sklepów, aby wprowadzić usługę IKO.
Jeżeli PKO BP lub jakikolwiek inny bank oferujący podobną do IKO usługę, wraz z usługą dostarczy sprzedawcom rozwiązania do przyjmowania płatności przez komórkę, otworzy się wtedy całe mnóstwo możliwości i modeli biznesowych dla banków, zwłaszcza w sektorze małej i średniej sprzedaży, który zwykle był poza ich zasięgiem.

4.    Zwolennicy komunikacji bliskiego zasięgu (ang. Near Field Communications, NFC) powinni się spieszyć

Rozwiązanie NFC w dalszym ciągu zyskuje na popularności na światowym rynku. Jednak wrażenia z wyników wdrożeń komercyjnych NFC są delikatnie mówiąc mieszane. Według Frost & Sullivan zwolennicy NFC nie byli do tej pory w stanie dostarczyć wartościowej oferty ze względu na typowe ograniczenia, takie jak liczba telefonów komórkowych czy niewystarczająca infrastruktura. Jakkolwiek te ograniczenia tracą coraz bardziej na znaczeniu, wprowadzenie internetowych mobilnych usług bankowych staje się zagrożeniem dla tych uczestników rynku, którzy oparli swoją ofertę wyłącznie na NFC.

Polska będzie punktem odniesienia dla Europy i nawet świata w sferze mobilnych usług finansowych. Skuteczne wprowadzenie kart bezstykowych oraz terminali sprawiło, że wielu uwierzyło, że polski rynek będzie zdominowany przez płatności oparte na NFC. Tymczasem zapowiedziane wprowadzenie IKO zmieniło tę pewność . Obserwacja rozwoju rynku w następnych miesiącach będzie bardzo ciekawym doświadczeniem.

Mario Fernandez jest starszym analitykiem w warszawskim oddziale Frost & Sullivan, globalnej firmy doradczej. Mario zajmuje sie monitorowaniem rozwiązań ICT dla sektora finansowego.

Frost & Sullivan

2013-03-11
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Joanna Kornaga

Joanna Kornaga

Ekspert ds. komunikacji społecznej, PKO Bank Polski…

Marta Rutkowska

Marta Rutkowska

Specjalista ds. relacji z mediami, mBank Marta…

Monika Charamsa

Monika Charamsa

Monika Charamsa CEO NCS Sp. z o.o.,…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców