PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plHydeparkPaweł LipiecTwoja marka na Facebooku

Twoja marka na Facebooku

Paweł Lipiec 16.03.2011 (07:14)

Wszyscy pędzą na Facebooka traktując go z jednej strony jako konieczność z drugiej jako oczywiste rozwiązanie wszystkich problemów wizerunkowych. Ten owczy pęd sprawia, że wiele firm rozpoczyna komunikację ze swoimi (również potencjalnymi) klientami nie będąc do tego przygotowanym.

Kiedy już założymy stronę firmy czy produktu przychodzi czas budowania społeczności. Nie jest to łatwe zadanie. Tym bardziej, że bardzo często składane jest na barki osób, które nigdy nie miały przyjemności animować społeczności.

Zobacz poprzednie części cyklu:
  • Social Media – a co to?
  • Social Media: Dygresja o prosumencie
  • Banki w Social Media
  • Interakcja w Social Media

Bądź marką. Od niedawna mamy możliwość istnieć na Facebooku jako marka i wypowiadać się jako marka. Dzięki nowemu sposobowi zarządzania kontami i stronami można się łatwo przełączyć pomiędzy administrowanymi stronami. Dzięki temu zyskaliśmy nową możliwość – wchodzenia w interakcje jako marka a nie administrator strony. To daje duże możliwości pojawienia się marki w wielu miejscach na FB choć wymaga zaangażowania i czasu.

Polub konkurencję. Aby wykorzystać wspomniane nowości polub marki z twojego segmentu rynku. Nawet te konkurencyjne (a może przede wszystkim te konkurencyjne) i dyskutuj z nimi. Nowy sposób zarządzania stronami i dyskutowania jako „funpage” a nie określony użytkownik (z imieniem i nazwiskiem) pozwala „pokazać się” fanom innych marek.

Przemyśl nazwę marki na FB. Każda strona która osiągnie 25 fanów (lubisiów, lubiczów, lajkersów czy jakkolwiek ich sobie nazwiemy) może ustawić swój unikalny adres strony. W górnej części menu po prawej stronie klikamy kolejno na: Konto › Ustawienia › Nazwa użytkownika. I wpisujemy indywidualną nazwę, która będzie pojawiać się w adresie po facebook.com/. Dla strony ecommerce.edu.pl „vanity URL” w postaci /ecommerce był już oczywiście zajęty, dlatego wybraliśmy /polskiecommerce. Vanity URL. Pomaga w odnajdywaniu twojej strony i gwarantuje, że ktoś nie będzie podszywał się pod twoja markę.

Podstawowe INFO. Zakładka info jest chyba jedną z najczęściej pomijanych miejsc na stronach FB. Niestety najczęściej szerokim łukiem omijają ją administratorzy danej strony nie uzupełniając nawet podstawowych informacji o firmie. Dla użytkowników równie istotne, jeśli nie istotniejsze jest podanie danych kontaktowych do osoby (lub osób) prowadzących daną stronę. Jeśli nie chcesz podawać swojego adresu mailowego zawsze można utworzyć specjalną skrzynkę mailową do kontaktów facebookowych.

Treści na FB. Pamiętaj, że każdy portal społecznościowy należy wykorzystywać raczej jako narzędzie dialogu a nie tubę propagandową. W związku z tym nie powinny się tu pojawiać informacje prasowe, które są pisane językiem nie przystającym do norm komunikacji bezpośredniej. Polecam również podawać informacje nie tylko związane z firmą czy marką ale również z szeroko pojętą branżą. Daje to możliwość stworzenia wizerunku, ekspertów i osób znających dany segment. Wart również pamiętać, że większą interakcję wywołują linki czy treści opatrone zdjęciem lub materiałem wideo.

Animuj interakcje. Sposoby na wzmocnienie interakcji opisałem w oddzielnej publikacji: Interakcja w Social Media.

Nie automatyzuj. Na facebooku znajdziesz wiele aplikacji, które pozwalają na importowanie treści z innych miejsc. Możesz „wpiąć” swojego bloga importując treści na firmowego „Walla”, zaimportować wpisy z Twittera czy filmy z YouTubea. Osobiście zawsze odradzam takie praktyki. Wpisy z firmowego bloga po pierwsze zapewne będziesz musiał wybrać wpisy, które nadają się na facebooka i odrzucić te, które się nie nadają. Ponadto odpowiednie ich opisanie, wprowadzenie do tematu wpisu spowoduje, że będą one chętniej dyskutowane. Niestety nie mogę tej tezy poprzeć żadnymi badaniami, ale jestem gotów postawić taką tezę, że wpisy zaciągane „z automatu” mają najniższe współczynniki interakcji.

To tylko kilka bardzo podstawowych i prostych porad. Budowanie społeczności jednym przychodzi łatwo inni muszą się namęczyć. Dużo zależy również od tego wokół jakiej marki usiłujemy zogniskować zainteresowanie internautów. Jednak ciekawy pomysł i odrobina zachęty do dyskusji może stworzyć dużą grupę wiernych fanów dowolnego produktu.

Źródło: PR News

facebook social media 2011-03-16
Redakcja PRNews.pl
Tagi: facebook social media

Sprawdź także:

a 0 Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego
20.12.2025 (23:17) – informacja prasowa

Finał jubileuszu 100-lecia Esbanku Banku Spółdzielczego

Dobiega końca wyjątkowy dla ESBANKU Banku Spółdzielczego rok jubileuszu 100-lecia działalności. Świętowanie 100 lat …

a 0 PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki
20.12.2025 (23:14) – informacja prasowa

PKO BP otworzył oddział w centrali. Sprzedaje produkty i prezentuje przy okazji dzieła sztuki

19 grudnia PKO Bank Polski otworzył oddział 26 w centrali banku przy ul. Świętokrzyskiej 36. W nowym oddziale …

a 0 PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"
20.12.2025 (23:08) – informacja prasowa

PZU i Bank Pekao kontynuują prace nad reorganizacją Grupy PZU. "Musimy dać sobie więcej czasu"

PZU SA i Bank Pekao SA uzgodniły zmiany w Term Sheet, czyli dokumencie ustalającym zasady współpracy obu spółek …

a 0 Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025
20.12.2025 (21:01) – informacja prasowa

Vienna Life z cetyfikatem Friendly Workplace 2025

Vienna Life otrzymała tytuł Friendly Worplace 2025. Kapituła doceniła sposób, w jaki młoda organizacja zbudowała …

a 0 Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.
20.12.2025 (21:00) – informacja prasowa

Rzecznik Finansowy opublikował podsumowanie 2025 r. i przedstawił prognozy na 2026 r.

Biuro Rzecznika Finansowego przygotowuje się do kolejnego poszerzenia zakresu możliwości pomocy obywatelom. Po …

a 0 PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie
20.12.2025 (20:57) – informacja prasowa

PKO Bank Polski otworzył przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie

PKO Bank Polski uruchomił przedstawicielstwa w Szwecji i na Litwie. Bank chce, aby w okresie realizacji strategii, …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców