PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRW co marketerzy będą inwestować?

W co marketerzy będą inwestować?

Marketing i PR 13.12.2011 (14:51)

Pozyskiwanie klientów oraz budowanie marki – to dwa najważniejsze cele dla kadr marketingowych w obecnych czasach. Media społecznościowe i e-mail marketing stały się narzędziami pozwalającymi osiągnąć te priorytety – tak wynika z danych raportu “Marketers’ Benchmark 2011” przygotowanego przez magazyn Focus.

O tym jak mocną pozycję w tym zestawieniu mają social media świadczy chociażby jej pojawienie się w 8 marketingowych kryteriach wziętych pod uwagę. 5 z nich (Top Tactic, Top Technology, Top Performing Content, Top Priority Investment, Top Trend) odnosi się bezpośrednio do działań na blogach oraz na Facebooku. Ma to także swoje przełożenie w szacowanych wielkościach budżetów reklamowych. U ponad połowy marketerów będzie wyczuwalny jego wzrost o najmniej 5%. 32% budżetów promocyjnych będzie na takim samym poziomie, jak w roku ubiegłym. Natomiast u 16% – dojdzie do redukcji o co najmniej 5%.

Badania “Marketers’ Benchmark 2011” pokazują również charakterystykę zmian, a raczej przetasowań w korzystaniu z kanałów marketingowych. Do niedawna w promocji dominowały działania z wykorzystaniem e-maila (39%), online contentu (36%) oraz social media (28%) i potencjału wyszukiwarek internetowych (26%). W najbliższym czasie te narzędzia nie zmienią się, a ulegną tylko kolejności i proporcji. Zostaną wzmocnione media społecznościowe (59%), online content (48%) oraz działania w wyszukiwarkach internetowych (34%). Mniejszy się, ale tylko nieznacznie, ranga e-mail marketingu (37%). Wartym odnotowania faktem jest to, iż w dalszym ciągu znacznym i stabilnym zainteresowaniem będą cieszyły się działania w zakresu affiliate marketing (14%).

– Stabilnie rosnące źródło sprzedaży i niestandardowe, zachwycające budowanie świadomości marki. O tym marzy chyba marketer każdej marki. Wyniki powyższych badań są namacalnymi dowodami tych dwóch trendów. Nie zaskakuje mnie zaufanie, jakim obdarzony jest przez marketerów marketing afiliacyjny. Policzalny, skalowalny, przewidywalny. Z drugiej strony widać jak marketerzy testują, czy social media marketing pasuje do ich marki. Bo bądźmy szczerzy – nie wszystko da się sprzedać na Facebooku. – tłumaczy Marcin Kowalik – Business Development Manager firmy Zieltraffic zajmującej się marketingiem internetowym dla branży finansowej i ubezpieczeniowej.

Trochę inaczej sytuacja wygląda jeżeli przyjrzymy się poszczególnym środowiskom biznesowym. Dla firm B2B nieznacznie zmniejszyła się waga e-mail marketingu. Bardzo mocno, ponad dwukrotnie, do góry poszły inwestycje w social media. Wzrost zainteresowania odczuły także: online marketing, SEO/SEM oraz affiliate marketing. To co łączy środowisko B2C z B2B to mocne stawianie na media społecznościowe i online content. Co więcej dla firm konsumenckich ważnym elementem działań promocyjcnych stały się mobilne rozwiązania, których znaczenie zwiększyło się niemalże o 400%. Ponadto dla podmiotów z sektora B2C ważne będą działania w środowisku SEO/SEM i e-mail marketingu.

Po za tym dla firm kluczowy jest jeszcze jeden komponent. Jest nim kwestia mierzenia i optymalizacji efektów. Dotyczy wręcz wszelkich działań promocyjnych: od social media przez e-mail marketing po content marketing i programy afiliacyjne skończywszy.

A jakie największe wyzwanie stoi przed kadrą marketingową według respondentów “Marketers’ Benchmark 2011”? Najczęściej padającą odpowiedzią było poradzenie sobie z ograniczonymi możliwościami (finansowymi i kadrowymi) oraz pozyskiwanie nowych klientów (48%). Nie mniej ważnymi kwestiami są aspekty zwiększania zainteresowania klientów stroną internetową firmy (34%) oraz pozycjonowanie się w sieci (23%). Ten ostatni element najbardziej jest pożądany przez mały biznes oraz firmy ze środowiska B2C. Autorzy tego badania zwracają także uwagę na to, iż w celu dotarcia do nowego pokolenia konsumentów, sektor B2B będzie angażował się w działania z zakresu SEM.

– Rozrywki szukamy na Facebooku, a rzetelnej informacji w Google. Informacja, której potrzebujemy “tu i teraz”, znajduje się zwykle w wynikach wyszukiwania. Świadomi marketerzy już potrafią docenić te sprzedażowe szanse kampanii SEM. W sektorze B2B natomiast, precyzyjne dotarcie do odpowiedniej grupy docelowej jest jeszcze bardziej ważne. Tu często pozyskanie nowego klienta jest jeszcze trudniejsze i bardziej kosztowne niż w B2C. A co ważne w SEM – przyszły klient często jest bardziej otwarty na korzystanie z nowoczesnych rozwiązań internetowych. To daje nam nowe możliwości dotarcia do niego z naszym przekazem. – stwierdza Kowalik.

Badanie “Marketers’ Benchmark 2011” magazynu Focus powstało na bazie przeprowadzonych 172 ankiet telefonicznych. Jego respondentami byli marketerzy, którzy reprezentowali zarówno małe, średnie jak i duże firmy.

Źródło: Focus

marketing social media 2011-12-13
Redakcja PRNews.pl
Tagi: marketing social media

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców