Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Alior Bank

Bank BGŻ BNP Paribas

Bank BPH

Bank BPS

Bank Millennium

Bank Ochrony Środowiska

Bank Pekao SA

Bank Pocztowy SA

Banki spółdzielcze

BGK

BGŻOptima

BZ WBK

Citi Handlowy

Credit Agricole

Deutsche Bank

DNB

DZ BANK Polska

Euro Bank

Getin Noble Bank

GMAC Bank Polska

HSBC Polska

Idea Bank

ING Bank Śląski

Inteligo

mBank

Nest Bank

PKO Bank Polski

Plus Bank

Raiffeisen Polbank

Santander Consumer Bank

Saxo Bank

T-Mobile Usługi Bankowe

Toyota Bank Polska

VW Bank direct

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Powiadomienia push zamiast SMS-ów z hasłem jednorazowym. Mobilna autoryzacja w mBanku

2016-12-05, 14:13

mBank jako jeden z pierwszych na świecie wprowadza potwierdzanie transakcji w aplikacji mobilnej. Nowe rozwiązanie to jeszcze bezpieczniejsza alternatywa dla popularnych dziś haseł SMS-owych i kodów jednorazowych. Na początek z rozwiązania skorzystają chętni klienci w ramach akcji pilotażowej.

Mobilna autoryzacja transakcji bankowych przy pomocy aplikacji mobilnej to jedno z pierwszych tego typu wdrożeń na świecie i pierwsze w Polsce. Dotychczas żaden z krajowych banków nie proponował klientom takiej formy potwierdzania zleconych przez nich operacji.

- Zgodnie ze strategią na lata 2016-2020, bankowość mobilna pozostaje wiodącym kierunkiem rozwoju. Oferujemy naszym klientom bezpieczne i innowacyjne w skali globalnej rozwiązania, pozwalające zwiększyć wygodę codziennych czynności bankowych i dopasować je do stylu życia mobilnego klienta. Liczymy, że mobilna autoryzacja zyska uznanie w oczach klientów dzięki swej prostocie i wygodzie – tłumaczy Marcin Piwowarczyk, współodpowiedzialny za wdrożenie.

 

W pierwszej fazie bank proponuje klientom udział w pilotażu. Dzięki temu będą oni mieć realny wpływ na finalny kształt usługi, która (po zebraniu i wdrożeniu uwag) zostanie udostępniona każdemu klientowi mBanku.

Jak działa Mobilna autoryzacja?

Mobilna autoryzacja to nowy – łatwiejszy, szybszy i bezpieczniejszy – sposób potwierdzania operacji realizowanych w serwisie transakcyjnym mBanku. Cały proces odbywa się w aplikacji mobilnej banku i nie wymaga dodatkowego oprogramowania. Dziś klienci po zleceniu operacji w bankowości internetowej przepisują hasło z wiadomości SMS (przychodzącej na zarejestrowany w banku numer telefonu) lub przepisują ciąg znaków z listy kodów jednorazowych TAN.

 

 

Nowe rozwiązanie eliminuje konieczność przepisywania haseł. Po zleceniu operacji w internetowym serwisie transakcyjnym, w aplikacji mobilnej banku od razu pojawia się powiadomienie autoryzacyjne (tzw. push). Wystarczy zalogować się do aplikacji i potwierdzić lub odrzucić transakcję jednym kliknięciem.

Dodatkowo, prezentowany w powiadomieniu ekran szczegółów operacji jest bardzo czytelny i łatwo zorientować się, czy operacja, którą klient zamierza potwierdzić jest istotnie tą, którą zlecał i czy nie zawiera błędów.

 

Mobilna autoryzacja i bezpieczeństwo


Nowy sposób zatwierdzania transakcji spełnia najwyższe wymogi bezpieczeństwa i chroni transakcje klienta przed skutkami zainstalowania na jego telefonie złośliwego oprogramowania. Opiera się o najnowsze rozwiązania kryptograficzne i technologiczne. Przede wszystkim komunikacja między aplikacją mobilną a serwisem banku jest zabezpieczona szyfrowaniem SSL/TLS oraz dodatkowym szyfrowaniem wewnątrz kanału SSL/TLS. To gwarantuje pełną poufność i autentyczność powiadomienia autoryzacyjnego. Wszystkie przetwarzane przez aplikację szczegóły operacji  chronione są przed dostępem nieuprawnionych użytkowników oraz złośliwych programów. Mobilna autoryzacja zapewnia również zaawansowane mechanizmy utrudniające między innymi kopiowanie aplikacji na inne urządzenie.

 

Jak zacząć korzystać z mobilnej autoryzacji w ramach pilotażu?

Aby wziąć udział w pilotażu wystarczy pobrać najnowszą aplikację mBanku w AppStore lub Google Play i złożyć wniosek o przystąpienie do pilotażu dostępny na stronie banku. Po maksymalnie 24 h od momentu złożenia wniosku, Mobilna autoryzacja powinna pojawić się w aplikacji. Wystarczy już tylko ją aktywować w aplikacji banku, potwierdzając akcję kodem PIN.

Pilotaż potrwa do czasu uruchomienia przez mBank nowej wersji aplikacji mobilnej. Od tego momentu Mobilna autoryzacja będzie dostępna dla wszystkich klientów – bez konieczności wcześniejszego wypełniania wniosku zapisu na pilotaż.


Źródło: mBank



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!