Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.

Raporty PRNews.pl

Ludzie PR-u

Hydepark

Wojciech Boczoń

Michał Kisiel

Mateusz Gawin

Wiadomości

Bankowość

Alior Bank

Bank BGŻ BNP Paribas

Bank BPH

Bank BPS

Bank Millennium

Bank Ochrony Środowiska

Bank Pekao SA

Bank Pocztowy SA

Banki spółdzielcze

BGK

BGŻOptima

BZ WBK

Citi Handlowy

Credit Agricole

Deutsche Bank

DNB

DZ BANK Polska

Euro Bank

Getin Noble Bank

GMAC Bank Polska

HSBC Polska

Idea Bank

ING Bank Śląski

Inteligo

mBank

Nest Bank

PKO Bank Polski

Plus Bank

Raiffeisen Polbank

Santander Consumer Bank

Saxo Bank

T-Mobile Usługi Bankowe

Toyota Bank Polska

VW Bank direct

Aktualności

Kariera w finansach

Analizy

Firmy pożyczkowe

Ludzie

Marketing i PR

Inwestycje

Ubezpieczenia

Nieruchomości

Poradniki

SKOK-i

Nasz gość

Produkty finansowe

Zapisz się na newsletter:

Milion aktywacji aplikacji IKO osiągnięty. Od dziś kilka nowych funkcji

2016-12-06, 12:27

Aplikacja IKO PKO Banku Polskiego rozwija się bardzo dynamicznie i osiągnęła właśnie skalę niespotykaną dotąd na polskim rynku bankowym – milion aktywacji. Wraz z przekroczeniem tego progu PKO Bank Polski zaoferował użytkownikom IKO nowe, bardzo atrakcyjne funkcje – możliwość dokonywania wpłat gotówki we wpłatomatach przy pomocy kodu BLIK, nowe menu zapewniające jeszcze szybsze docieranie do funkcji aplikacji, możliwość logowania odciskiem palca w aplikacji na Androida, czy wreszcie łatwe dokonywanie płatności za rachunki przy pomocy kodów QR.


Koncepcja aplikacji mobilnej narodziła się w PKO Banku Polskim na przełomie 2011 i 2012 roku, a już w marcu 2013 roku Bank udostępnił klientom IKO. Od tego momentu aplikacja jest nieustannie doskonalona, odpowiadając na potrzeby klientów oraz zmieniające się otoczenie rynkowe. Jeszcze w 2013 roku IKO stało się podstawą budowy międzybankowego, powszechnego standardu płatności mobilnych BLIK obejmującego dziś swym zasięgiem ok. 60 proc. wszystkich klientów krajowych instytucji finansowych.

 

- Kontynuujemy rozpoczętą w 2013 roku rewolucję mobilną i robimy to najlepiej i najskuteczniej na rynku. Jesteśmy technologicznym liderem w bankowości i wyznaczamy rynkowe trendy, a nasi klienci pokazują, że są otwarci na innowacje. IKO jest częścią szerokiego procesu cyfryzacji PKO Banku Polskiego, w ramach którego skupiamy się na ułatwieniu społeczeństwu dostępu do nowoczesnych i zdalnych usług – zarówno tych związanych z bankowością, jak i e-administracją – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

 

Osiągnięcie liczby aktywowanych aplikacji na poziomie 1 miliona było możliwe dzięki kilku kamieniom milowym w rozwoju IKO: udostępnieniu klientom pod koniec 2015 roku zupełnie nowej wersji aplikacji IKO3 z uproszczonym procesem aktywacji, wprowadzeniu płatności zbliżeniowych HCE, wsparciu sprzedaży IKO przez doradców w oddziałach w całej Polsce, czy wreszcie dzięki udostępnieniu zrewitalizowanego mobilnego serwisu iPKO, który zachęca do korzystania z aplikacji mobilnej. Dzięki tym działaniom średni dzienny poziom aktywacji aplikacji IKO wzrósł z około 500 do 3000. Przed rokiem Bank mógł się pochwalić niespełna 400 tysiącami aktywacji aplikacji IKO, dziś przekroczył 1 milion.

 

- Milion aktywacji to ogromne osiągnięcie nie tylko na rynku finansowym, ale w ogóle na rynku aplikacji mobilnych w Polsce. O naszym sukcesie świadczy również fakt, że IKO jest najlepiej oceniane wśród aplikacji bankowych w trzech największych sklepach z aplikacjami – podkreśla Michał Macierzyński, Zastępca Dyrektora Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.

 

IKO – wygodne na co dzień


Wraz z rozwojem IKO, zmieniają się także zachowania jego użytkowników, którzy w coraz większym stopniu używają aplikacji do dokonywania płatności mobilnych. W 3 kwartale 2016 roku użytkownicy IKO wykonali o 240 proc. więcej transakcji niż rok wcześniej, a kolejne operacje w aplikacji są zlecane co 1,5 sekundy. W 2013 roku wypłaty gotówki z bankomatów stanowiły 65 proc. wszystkich transakcji, a w 2016 - już tylko 8 proc. Zwiększył się też dwukrotnie udział transakcji w Internecie: z 12 proc. w 2013 roku do 26 proc. w 2016 r. 48 proc. klientów PKO Banku Polskiego aktywnie korzystających z bankowości zdalnej loguje się za pomocą urządzeń mobilnych (serwis iPKO/mobilne iPKO + IKO). Na koniec 3 kwartału br. było ich łącznie ponad 1,5 miliona.

 

Nowe funkcje w IKO


Wraz z przekroczeniem #1milionIKO w aplikacji pojawiają się nowe funkcje:

  • możliwość dokonywania wpłat gotówki w ponad 800 wpłatomatach PKO Banku Polskiego z użyciem kodu BLIK z aplikacji IKO, zarówno jako wpłata własna, jak i wpłata na numer telefonu innego użytkownika IKO – funkcja po raz pierwszy dostępna na polskim rynku;
  • nowe menu – wzorem najpopularniejszych aplikacji mobilnych na świecie została zoptymalizowana nawigacja w aplikacji zapewniająca jeszcze szybsze docieranie do najczęściej używanych funkcji;
  • logowanie odciskiem palca w aplikacji na Androida - umożliwiające szybsze, wygodne i bezpieczne logowanie;
  • realizacja płatności i przelewów przy wykorzystaniu QR kodów oraz możliwość tworzenia i udostępniania kodów QR innym osobom.

W 2017 roku PKO Bank Polski planuje dalsze rozbudowywanie aplikacji IKO, w tym wzbogacenie jej między innymi o płatności zbliżeniowe HCE dla MasterCard, przelewy do ZUS i US, kartę kredytową jako źródło pieniądza dla aplikacji, przelewy zagraniczne, zlecenia stałe, wykaz operacji niezrealizowanych oraz czasowe blokowanie kart płatniczych.

 

PKO Bank Polski gotowy na transformację do ery cyfrowej bankowości


W ramach Planu na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju Bank ściśle współpracuje z administracją rządową, upowszechniając usługi e-administracji będące ułatwieniem dla milionów obywateli i firm. Dotychczas PKO Bank Polski umożliwił składanie wniosków o świadczenie 500+ oraz logowanie do PUE ZUS z poziomu serwisów bankowych, a także jako pierwszy udostępnił możliwość zakładania Profilu Zaufanego, umożliwiającego korzystanie z usług urzędów przez internet.


Źródło: PKO Bank Polski



Bezpłatny newsletter PRNews.pl:

Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców!