Choć coraz więcej Polaków korzysta z bankowości internetowej i mobilnej oraz płatności cyfrowych, to dostęp do gotówki nadal pozostaje istotny dla konsumentów w Polsce, dlatego ważne jest, by nie pomijać tej potrzeby. Możliwość wypłaty i wpłaty gotówki podczas płacenia kartą Visa, także tą zapisaną w smartfonie, oznacza dla konsumentów łatwiejsze zarządzanie pieniędzmi, a co za tym idzie – dostęp do szerszego wyboru sposobów płatności.
Podczas korzystania z usług „Wypłać gotówkę z Visa” i „Wpłacaj gotówkę na kartę Visa” punkt handlowo-usługowy nie pobiera za nie dodatkowych opłat. Możliwe są jednak inne opłaty wynikające z decyzji banku – wydawcy karty. Maksymalna kwota jednorazowej wypłaty dokonywanej w trakcie zakupów może różnić się w zależności od sieci sklepów, dostępności gotówki w kasie sklepu czy limitów ustawionych w banku, który wydał kartę, jednak nie jest wyższa niż 1000 zł. W przypadku wpłat wykonywanych za pomocą usługi „Wpłacaj gotówkę na kartę Visa” obowiązują zarówno limity wysokości, jak i liczby wpłat możliwych do dokonania. Przykładowo – dziennie nie można wpłacić gotówki więcej niż 15 razy, a łączna wartość wpłat nie może przekroczyć około 2350 zł. Zarówno kwota, jak i liczba wypłat w ramach limitu mogą być różne w zależności od sieci sklepów, w której chcemy skorzystać z usługi.
– Specjalnością Żabki jest zaskakiwanie klientów nie tylko unikatową ofertą produktową, ale także kolejnymi wygodnymi usługami dostosowanymi do potrzeb współczesnych konsumentów. Konsekwentnie budujemy więc kompleksowy pakiet „Wygodnych usług”, który upraszcza życie naszych klientów i pozwala im oszczędzać czas. Jednocześnie od wielu lat promujemy płatności bezgotówkowe. We wszystkich 10 000 sklepów naszej sieci można płacić za zakupy i usługi na wiele sposobów – m.in. kartą, telefonem, smartwatchem czy za pomocą aplikacji lojalnościowej Żappka. Dzięki współpracy z Visa nasi klienci mają także dostęp do usługi umożliwiającej szybką i wygodną wypłatę lub wpłatę gotówki na konto. Dzięki temu nie muszą szukać wpłatomatów, by móc wpłacić nawet do 500 zł każdego dnia na swoją kartę w czasie zakupów. Wierzymy, że dzięki tej współpracy klienci jeszcze chętniej będą odwiedzać nasze sklepy – mówi Przemysław Tomaszewski, dyrektor ds. sprzedaży i rozwoju usług, Grupa Żabka.
– Popularność płatności cyfrowych w Polsce wciąż rośnie, jesteśmy jednak świadomi tego, że gotówka nadal pozostaje istotną częścią życia wielu osób. To właśnie z tego powodu chcemy, by konsumenci mieli dostęp do swoich pieniędzy w coraz większej liczbie miejsc. W ten sposób dbamy o to, by nikt nie znalazł się poza obiegiem finansowym i mógł zawsze wybrać, w jaki sposób chce zapłacić – gotówką, kartą, urządzeniem mobilnym, czy w jakikolwiek inny sposób – mówi Katarzyna Zubrzycka, dyrektorka działu detalistów i agentów rozliczeniowych w regionie Europy Środkowo-Wschodniej, Visa.
Płatność za zakupy połączona z wypłatą gotówki jest tak samo autoryzowana przez bank, jak każda inna wypłata gotówki i wymaga potwierdzenia jedną z metod: kodem PIN, skanem twarzy lub odciskiem palca. Jest też silnie chroniona, jak wszystkie transakcje kartami Visa, przez liczne warstwy zabezpieczeń, a dodatkowo obowiązują w jej przypadku limity pozwalające zwiększyć ochronę użytkowania karty.
– Z usług Poczty Polskiej korzystają klienci o różnych potrzebach. Niektórzy z nich często używają gotówki, inni potrzebują jej okazjonalnie. Poczta Polska umożliwia wypłatę gotówki przy użyciu karty w ponad 4,5 tys. placówek zlokalizowanych na terenie całej Polski, także tam, gdzie jest utrudniony dostęp do bankomatów czy placówek bankowych. Wypłatę można zrealizować przy okazji korzystania z innych usług – pocztowych, finansowych czy zakupów towarów handlowych. Poczta Polska nie pobiera przy tym żadnych opłat – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Podczas wpłat każdorazowo konieczne jest wylegitymowanie się dokumentem tożsamości, włożenie karty do terminala i podanie kodu PIN. Warto wiedzieć, że sprzedawcy mogą wprowadzać limity maksymalnej kwoty, którą można wpłacić jednorazowo. Możliwe jest również skorzystanie ze specjalnych aplikacji, które ułatwiają cały proces i umożliwiają wpłaty bez konieczności legitymowania się za każdym razem.
– Dzięki możliwości wpłaty i wypłaty pieniędzy za pomocą terminala klienci nie muszą już tracić czasu na szukanie bankomatów, wpłatomatów czy oddziałów swojego banku. Mogą wszystko załatwić przy okazji codziennych zakupów. Co więcej, jak pokazuje badanie z lipca 2022 r., przeprowadzone przez PolCard from Fiserv, Polacy są zainteresowani korzystaniem z tych usług. Najbardziej atrakcyjna jest dla nich wypłata gotówki z kasy sklepu – takiej odpowiedzi udzieliło aż 40,9 proc. respondentów. Natomiast wpłata pieniędzy na konto w kasie sklepu jest trzecią w kolejności najpopularniejszą funkcją dodatkową terminala – tak wskazało ponad 31 proc. Polaków. W przypadku wpłaty gotówki warto pamiętać o możliwości instalacji na swoim telefonie aplikacji PolCard Pay, która ułatwia, przyspiesza cały proces i pozwala lepiej chronić dane osobowe wpłacającego. Dzięki niej konsumenci mogą wcześniej, w dogodnym dla siebie czasie i miejscu, zarejestrować niezbędne dane osobowe w telefonie i nie muszą już ich podawać kasjerowi – mówi Krzysztof Polończyk, prezes zarządu Fiserv Polska S.A.
Visa, współpracując z partnerami, nie tylko zwiększa liczbę punktów handlowo-usługowych, w których można wpłacać i wypłacać środki. Poszukuje także nowych, innowacyjnych rozwiązań, które pozwoliłyby konsumentom i sprzedawcom płacić i przyjmować zapłatę w najbardziej wygodny sposób. Visa dąży do tego, by w przyszłości wypłata środków w punktach handlowo-usługowych była dostępna także bez płacenia za zakupy.
Źródło: Visa