PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczenia2009 rokiem zmian we współpracy banków i firm assistance

2009 rokiem zmian we współpracy banków i firm assistance

Ubezpieczenia 26.01.2010 (08:12) artykuł nadesłany

W minionym roku wymagania stawiane przed produktami assistance wyraźnie się  zmieniły. Klienci instytucjonalni, między innymi banki, coraz częściej dążyli do rozszerzenia swojej oferty o usługi pomocowe, będące samodzielnymi produktami. W związku z tym firmy assistance musiały zmierzyć się z nowymi wyzwaniami. 

Z perspektywy branży assistance, miniony rok można uznać za udany, gdyż w tym sektorze zaszły pozytywne zmiany. Pomimo dekoniunktury, liczba zapytań handlowych została utrzymana na podobnym poziomie co w roku 2008. Widoczne były jednak nowe tendencje, które w przyszłości powinny umożliwić intensywny rozwój tej branży. Skąd taki optymizm?  

„Klienci instytucjonalni, głównie banki, w zeszłym roku wyraźnie dążyli do zwiększenia atrakcyjności swojej oferty, w oparciu o możliwości jakie dają produkty assistance.” – mówi Jacek Konieczny Dyrektor Departamentu Handlowego w Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Dotychczas świadczenia tego typu oferowane były zwykle obligatoryjnie. Klienci indywidualni instytucji finansowych często nie mieli świadomości jakie usługi im przysługują, a co za tym idzie, rzadziej z nich korzystali. W tym zakresie można mówić o wyraźnych zmianach. W ostatnich miesiącach banki coraz częściej chciały oferować swoim klientom produkty typu „stand alone”, czyli assistance, które można kupić dopasowując je do indywidualnych potrzeb. Produkty tego typu, bardziej niż te oferowane obligatoryjnie, potrzebują atrakcyjnego wyróżnika rynkowego. Ich zakres oraz wspierająca je komunikacja marketingowa mają za zadanie skłonić klientów do zakupu.”

Fakt, że klienci instytucjonalni powoli dostrzegają potencjał, jaki daje rozszerzenie swojej oferty o usługi pomocowe, przełożył się na ofertę firm assistance. Tworzone przez nie produkty pomocowe mają spełnić nową rolę.

„Z obecną tendencją wiążą się jednak pewne wyzwania.” – dodaje Jacek Konieczny – „Potrzebny jest wysiłek na rzecz zwiększenia świadomości klientów indywidualnych. Sam model dystrybucji, oferowanie produktów świadomie kupowanych przez klientów wymusza na bankach komunikację marketingową. Zwiększenie świadomości na temat ofert assistance jest bardzo pozytywnym trendem dla firm assistance, wpływającym na pozytywną ocenę minionego roku.”  

Banki stawiają  na świadomość klientów

Wzrost zainteresowania dystrybucją samodzielnych produktów assistance widoczny jest szczególnie pośród banków. Co wpłynęło na zaistniałą sytuację?

„Jedną z przyczyn takiego trendu jest wejście w życie Rekomendacji Dobrych Praktyk Bancassurance, obowiązującej od początku listopada.” – stwierdza Jacek Konieczny z Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Regulacja ta nakłada na banki obowiązek dostarczania rzetelnej informacji na temat ubezpieczeń dołączanych do usług bankowych. W przypadku płatnych świadczeń, Rekomendacja nakazuje bankom uzyskanie oświadczenia woli klienta do objęcia ochroną. Wywiązanie się z tego założenia ułatwia dystrybucja niezależnych produktów, które nie są dodawane obligatoryjnie do umowy, lecz sprzedawane osobno. Zastosowanie takiego rozwiązania oznacza, że konsument świadomie podejmuje decyzję zakupową.”

Banki widzą w ubezpieczeniach również potencjał do uzyskania dodatkowych zysków. Często sprzedają polisy za pośrednictwem swoich kanałów dystrybucyjnych, m.in. stron internetowych. Stawia to przed podwykonawcami nowe wyzwania.

„Od firm assistance wymaga to udostępnienia swoim partnerom biznesowym rozwiązań technologicznych i operacyjnych, które umożliwią im m.in. sprzedaż produktów on-line lub poprzez direct marketing.” – mówi Jacek Konieczny z Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Jakie świadczenia assistance mogą być dystrybuowane przez banki? Instytucje te interesują się zarówno home assistance, zapewniającym pomoc w domu w razie każdej usterki, assistance motoryzacyjnym, czy usługami concierge. Mocna konkurencja pomiędzy bankami sprawia, że oczekują one od nas innowacyjności. Zapotrzebowanie na samodzielne produkty stawia przed firmami assistance wyzwanie, polegające na tworzeniu oferty, charakteryzującej się nie tylko wysoką jakością realizacji, ale i przyciągającą klientów indywidualnych.”

Współpraca z firmami assistance umożliwia bankom również zwiększenie konkurencyjności ich oferty. Okazało się to szczególnie istotne w czasach dekoniunktury.

„Kryzys postawił te instytucje w sytuacji, w której dostrzegli oni istotną rolę, jaką mogą spełnić produkty pomocowe i potrzebę zwiększenia świadomości klientów końcowych.” – mówi Jacek Konieczny z Inter Partner Assistance Polska S.A. – „Nasz rynek zbliża się w tym zakresie do modelu znanego z najbardziej rozwiniętych krajów Europy Zachodniej, gdzie wiedza na temat assistance jest powszechna zarówno wśród klientów biznesowych, jak i detalicznych. Przyśpieszyć tą tendencję może również zwiększone zainteresowanie dystrybucją samodzielnych produktów assistance wśród firm takich jak ubezpieczyciele, czy przedsiębiorstwa spoza branży finansowej, dysponujące dużym portfelem klientów.”

W krajach Europy Zachodniej usługi assistance powszechnie postrzegane są jako pomoc w życiu codziennym. Umożliwiają one nie tylko uzyskanie wsparcia w przypadku nagłego zdarzenia, ale gwarantują również dostęp do renomowanych usługodawców takich jak hydraulicy, opiekunki do dzieci i wielu innych. Usługi assistance są odpowiedzią na potrzeby zapracowanego społeczeństwa, w którym odsetek ludzi niesamodzielnych (np. osób starszych) jest coraz większy.  

Źródło: Inter Partner Assistance

Inter Partner Assist ubezpieczenia 2010-01-26
Redakcja PRNews.pl
Tagi: Inter Partner Assist ubezpieczenia

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Who is who

Ewa Szerszeń

Ewa Szerszeń

Zastępca rzecznika prasowego, ING Bank Śląski Ewa…

Marek Baran

Marek Baran

Dyrektor biura komunikacji korporacyjnej Grupy PZU Marek…

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska

Małgorzata Morańska Rzecznik Prasowy, Prezes Zarządu Fundacji…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców