PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRe-Marketing: w poszukiwaniu klucza do sukcesu

e-Marketing: w poszukiwaniu klucza do sukcesu

Marketing i PR 22.02.2012 (12:34)

Skuteczne wykorzystanie narzędzi, jakie daje marketing internetowy może zaowocować 10-proc. wzrostem wartości marki i ogromnym wzrostem satysfakcji klientów. Kanały internetowe to dla firm również potężne i relatywnie tanie pole do testowania i rozwijania nowych produktów. Jednak niewiele firm potrafi z tych możliwości korzystać – wskazują eksperci The Boston Consulting Group
w raporcie Marketing Capabilities for the Digital Age.

– Dzięki skokowej popularyzacji urządzeń mobilnych, takich jak tablety i smartfony, oraz rozwojowi mediów społecznościowych, firmy po raz pierwszy w historii uzyskały możliwość łatwego, bezpośredniego kontaktu z klientami. Postanowiliśmy sprawdzić, jak przedsiębiorstwa z tych możliwości korzystają – mówi Paul Zwillenberg, Partner i Dyrektor Zarządzający w londyńskim biurze The Boston Consulting Group i współautor raportu. W tym celu eksperci BCG przeprowadzili rozmowy z szefami marketingu 31 przedsiębiorstw z Europy, Ameryki i Azji, działających w różnych sektorach i branżach. Dwie trzecie badanych reprezentuje firmy z listy Fortune500.

– Okazało się, że chociaż 30 firm korzysta z Facebooka, a 26 z Twittera, to niewiele przedsiębiorstw posiada całościową strategię dla marketingu internetowego – wskazuje Paul Zwillenberg.

Tymczasem skuteczne wykorzystanie narządzi e-marketingu przyniosło najbardziej rozwiniętym internetowo firmom bardzo wymierne korzyści:

  • Ponad 10-proc. wzrost rozpoznawalności marki dzięki ścisłemu powiązaniu podejmowanych działań marketingowych z celami biznesowymi i wykorzystaniu mediów społecznościowych;
  • Wzrost sprzedaży o 1,1 proc. dzięki zintegrowaniu działań w mediach społecznościowych ze strategią sprzedażową firmy i skuteczniejszemu docieraniu do klientów w internecie;
  • 90-proc. wzrost liczby rozwiązanych problemów zgłaszanych przez klientów i 40-proc. obniżenie kosztów związanych z procesem reklamacji dzięki lepszej komunikacji z klientami za pośrednictwem mediów społecznościowych;
  • Obniżenie o 20 proc. nieefektywnych wydatków marketingowych dzięki zmianon strategii reklamowych, związanym przede wszystkim z rezygnacją z mniej efektywnych kanałów (np. części tradycyjnych mediów);
  • 80-proc. spadek kosztów badań nad nowymi produktami dzięki możliwości komunikowania się z klientami i wykorzystania ich opinii.

Raport BCG wskazuje firmy, które szczególnie skutecznie wykorzystują internetowe kanały komunikacji:

  • Diageo, producent alkoholi, do którego należą m.in. marki Guinness, Crown Royal oraz Jose Cuervo, udostępnił specjalną aplikację na iPhonea, thebar.com. Jej użytkownicy mogą błyskawicznie zlokalizować w swojej okolicy bary i sklepy z alkoholem, korzystać z listy przepisów na drinki i dzielić się opiniami na Facebooku.
  • Amerykańskie linie lotnicze Delta i JetBlue wykorzystały Twittera do skutecznej komunikacji w czasie huraganu Irena, który uderzył we wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych w 2011 r. Za pośrednictwem komunikatora przewoźnicy informowali pasażerów m.in. o zmianie tras, a średni czas udzielenia odpowiedzi nie przekroczył 15 min.
  • W Korei Południowej Tesco Home plus zbudował na peronach metra wirtualne supermarkety, w których oczekujący na swój pociąg pasażerowie mogą zrobić zakupy przy użyciu smartfonów. Zamówione towary Tesco Home plus dostarcza klientom do domów. Dzięki wirtualnym supermarketom firma odnotowała 130-proc. wzrost sprzedaży online.

Badanie BCG wykazało, że chcąc włączyć kanały internetowe do swojej strategii, szefowie marketingu borykają się z szeregiem problemów. Dla 29 proc. respondentów największym ograniczeniem są trudności w uzyskaniu zgody na zatrudnienie odpowiedniej liczby pracowników o oczekiwanych umiejętnościach. – Choć założenie profilu na Facebooku i Twitterze nie wiąże się z żadnymi kosztami, wymaga zaangażowania pokaźnych zasobów: ludzi, szkoleń, tworzenia nowych treści, śledzenia odzewu użytkowników i systematycznych ulepszeń – wskazuje Katherine Sayre, partner w BCG i współautorka raportu.

Badanie ujawniło także, że większość firm nie ma jasnego wyobrażenia o tym, co chcą osiągnąć dzięki obecności w mediach społecznościowych ani o tym, czego konsumenci od tych mediów oczekują. Po stronie korporacji często panuje przekonanie, że użytkownicy serwisów społecznościowych przykładają dużą wagę do „poczucia więzi”, tymczasem większość konsumentów interesują dyskusje i zakupy.

Źródło: The Boston Consulting Group

bcg marketing 2012-02-22
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bcg marketing

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców