Alior Bank powiększa swoją ofertę o market ubezpieczeniowy. Klienci banku będą mogli porównać, wybrać, a później kupić polisę przez internet. Oferta dotyczy ubezpieczeń majątkowych – w domu, podróży i na drodze.
W markecie ubezpieczeń Aliora (https://ubezpieczenia-aliorbank.pl/) znajdzie się 71 ofert z 10 towarzystw ubezpieczeniowych. Klienci będą mogli wybierać spośród ubezpieczeń komunikacyjnych (OC, AC, NNW, Assistance), mieszkaniowych (ubezpieczenie domu, mieszkania lub apartamentu) i turystycznych (NNW, KL, Assistance). Taki zakres oferty dowodzi, że decyzja o uruchomieniu marketu jest nieprzypadkowa – start z ledwie kilkoma polisami w ofercie zawsze niesie ryzyko nie tylko małych zysków, ale i braku zainteresowania klientów. Szeroki wachlarz polis to jedyna szansa na poważne zaistnienie w świadomości klientów i wydaje się, że podobne motywy przyświecały Aliorowi.
Sam fakt dopięcia do oferty banku ubezpieczeń to swoisty znak czasów. Alior jako kolejna instytucja, prócz typowych dla siebie produktów, chce mieć w swoim portfolio i ubezpieczenia, wpisując się tym samym w ogólny trend rozwoju rynku bancassurance. Mariaż bankowości i ubezpieczeń nie tylko nie jest dziś zaskoczeniem, ale wręcz koniecznością. Z jednej strony stanowi reakcję na wciąż nowe potrzeby klientów – coraz bardziej wygodnych i przyzwyczajonych do korzystania z usług finansowych w sieci. Z drugiej – to próba wykształcenia w klientach przekonania do nabywania ubezpieczeń w sieci, a zatem odpowiedź na tzw. nieuświadomioną potrzebę. Wreszcie trzeci aspekt – konieczność. Bank, który chce uchodzić za konkurencyjny, jest zmuszony reagować po na różne potrzeby klientów, ciągle depcząc po piętach konkurentom.
Gotowość na różne potrzeby klientów to jedno, a czerpanie zysków z nowych posunięć – drugie. Jako że sprzedaż polis w trybie online nie przynosi jeszcze w polskich warunkach kokosów, Alior zachęca do zakupu specjalnymi okazjami. Tuż po starcie 20-proc. zniżką objęte będą ubezpieczenia nieruchomości, turystyczne i NNW od Signal Iduna. Dla klientów Banku bezpłatna będzie też obsługa przez Skype, w dni robocze w godzinach 7 22 i w soboty. Jak przystało na direct, rozmowę z konsultantem będzie można też zamówić na dogodną porę wysyłając zgłoszenie ze strony internetowej marketu.
Z usług dostawcy marketu ubezpieczeniowego dla Aliora, Blue Media, w mniejszym lub większym zakresie, korzysta jeszcze ponad 20 banków. Z kolei niektóre instytucje dostawę polis oparły na innych schematach współpracy z ubezpieczeniowcami. Mimo starań, po ubezpieczenia na internetowych stronach banków wciąż nie sięgają tłumy klientów. To nie tyle wina instytucji, co brak przyzwyczajenia klientów do ubezpieczania się przez telefon czy Internet. Mimo młodego jeszcze rynku direct, taką ofertę po prostu wypada u siebie mieć, dlatego polisom leżącym w jednym koszyku z kontami, kartami czy kredytami, na drugie imię dziś – ‘must have’.
Źródło: PR News