PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćDeutsche Bank PBCKlienci oczekują od banków wymiernych korzyści finansowych
Deutsche Bank

Deutsche Bank

Właścicielem Deutsche Bank Polska S.A. jest Deutsche Bank AG. Na rynku polskim Grupa Deutsche Bank prowadzi działalność od 1990 roku.

Klienci oczekują od banków wymiernych korzyści finansowych

Deutsche Bank PBC 16.09.2010 (13:37)
Konta Deutsche Bank

Na klientach, którzy świadomie korzystają z usług finansowych, prezenty nie robią już wielkiego wrażenia. Od banków oczekują konkretnych benefitów: darmowego konta, bezpłatnych bankomatów (najlepiej na całym świecie), tanich kredytów i atrakcyjnych lokat – wynika z najnowszego badania Millward Brown SMG/KRC dla Deutsche Bank PBC przeprowadzonego wśród dobrze zarabiających, wykształconych mieszkańców dużych miast.

Rewolucja w tradycyjnej bankowości stała się faktem: Polacy nie wyobrażają sobie już życia bez finansów online. 2/3 osób ankietowanych przez Millward Brown SMG/KRC dla Deutsche Bank posiada konto internetowe, lwia część (w tym 80% osób w wieku 30-40 lat i 77% osób z wyższym wykształceniem) za jego pośrednictwem opłaca rachunki. Wygoda dokonywania przelewów to największy atut bankowości internetowej – nie mają wątpliwości badani, niezależnie od wieku. Nawet najstarsi (powyżej 50 lat) uznali wyższość Internetu (49%) nad płatnościami gotówkowymi (32%). Badani doceniają także możliwość śledzenia na bieżąco stanu swojego konta oraz brak opłat za jego prowadzenie.

E-lastyczny klient


Badaniem objęto mieszkańców dużych miast (powyżej 100 tys. osób), legitymujących się co najmniej średnim wykształceniem, w większości – średnio i ponadprzeciętnie zamożnych. To o tę grupę Klientów biją się banki; wiedza na temat ich preferencji ma więc kluczowe znaczenie, zwłaszcza w kontekście jednego z wniosków najnowszej edycji badania: aktywni użytkownicy kont internetowych posiadają znacznie większą wiedzę na temat produktów finansowych i znacznie chętniej z nich korzystają. Im bardziej wyrafinowane rozwiązania, tym większa różnica. Przykładowo, z konta oszczędnościowego korzysta 65% e-klientów i tylko 38% osób nieposiadających konta internetowego. Dla karty kredytowej te dysproporcje wynoszą odpowiednio – 57% i 25%, a dla kredytu hipotecznego – 28% i 5%. Z funduszy inwestycyjnych korzysta 25% posiadaczy kont internetowych i tylko 7% osób, którym obca jest bankowość online.

Kliknij w obrazek, aby pobrać raport

Internauci są też bardziej elastyczni i otwarci na nowe rozwiązania. Dużo łatwiej nakłonić ich na przykład do zmiany banku – o ile, oczywiście, ten nowy będzie miał dla nich naprawdę atrakcyjną ofertę. To kluczowe zastrzeżenie, jako że współczesny klient nauczył się porównywać, oceniać, liczyć i…. wymagać. Przykładowo, respondenci zapytani o to, co skłoniłoby ich do zaciągnięcia kredytu hipotecznego w danym banku, bez wahania wskazali na niską marżę (57% wszystkich badanych; 65% z grona młodych osób). Na drugim miejscu znalazła się możliwość sfinansowania 100% wartości nieruchomości, ale za nią – obniżka marży przy skorzystaniu z innych produktów banku (30%). Badano też, jaka konstrukcja oferty mogłaby zachęcić klientów do korzystania z dodatkowych usług – najwięcej zwolenników miało rozwiązanie, w którym osoby posiadające już produkty danego banku nabywałyby kolejne na preferencyjnych warunkach (np. tańszy kredyt) niż nowi klienci. Za najmniej atrakcyjną uznano koncepcję, w której za zakup dodatkowych produktów przysługiwałyby zniżki u partnerów banku (np. przy zakupie oprogramowania, telefonów komórkowych, etc).

Łowcy okazji


Zgodnie z badaniem Millward Brown SMG/KRC dla Deutsche Bank klienci nauczyli się też porównywać i wybierać najatrakcyjniejsze wisienki z oferty różnych banków. 38% badanych deklaruje, że w poszukiwaniu najlepszych rozwiązań nie ogranicza się do własnego banku. Podobna grupa deklaruje wręcz, że z rozmysłem korzysta z produktów kilku instytucji i chętnie sprawdza inne dostępne możliwości. Najbardziej zaawansowaną logistycznie operacją jest zmiana konta – taką gotowość wyraża 39% ankietowanych. Nie jest zaskoczeniem, że zdecydowanie bardziej skorzy do „przeprowadzki” są internauci – 45% z nich rozważyłoby taką możliwość (w gronie osób nieposiadających rachunku internetowego tylko 28%).

Co mogłoby skłonić Polaków do zmiany konta? Tylko i wyłącznie wymierne korzyści finansowe: bezpłatne prowadzenie konta (wskazane przez 52% ankietowanych), bezpłatne wypłaty z bankomatów na świecie (37%) i w Polsce (36%). Ostatecznym przypieczętowaniem końca tradycyjnej bankowości jest to, że w zestawieniu najsilniejszych parametrów konta dobrze rozwinięty, funkcjonalny system bankowości internetowej znalazł się wyżej (33%) niż dogodna lokalizacja oddziału (29%).

A inne, niefinansowe walory konta, np. społecznościowe (programy lojalnościowe, rozmowa online z doradcą czy wymiana doświadczeń z innymi użytkownikami)? Posiadaczom e-kont rozszerzanie funkcjonalności e-bankowości się podoba (58% zwolenników), ale na ten wynik „pracują” głównie osoby słabiej wykształcone, z mniejszych miast. Na czele listy najbardziej oczekiwanych usług znalazło się doradztwo finansowe przez Internet (42% spośród wszystkich respondentów, 47% wśród osób z wyższym wykształceniem), programy lojalnościowe (34%), kalkulatory, np. kredytów (25%), możliwość zakupu produktów partnerów banku, głównie RTV i AGD (19%).

 

Oszczędzam, bo chcę (i muszę)


Najbardziej krzepiącym wnioskiem badania Millward Brown SMG/KRC dla Deutsche Bank jest to, że Polacy przywiązują coraz większą wagę do systematycznego oszczędzania. Za świadomością, na szczęście, idą czyny: już dziś 48% badanych deklaruje, iż co miesiąc odkłada konkretną kwotę. Najbardziej zapobiegliwi są najmłodsi ankietowani, pomiędzy 30. a 40. rokiem życia (nawyk ten wyrobiło w sobie aż 77% z nich) oraz osoby z wyższym wykształceniem (56%).

Najpopularniejszą formą pomnażania oszczędności są konta oszczędnościowe oraz lokaty bankowe (po 45% wskazań). Na inne, bardziej skomplikowane, ale i dające więcej możliwości produkty, na przykład fundusze inwestycyjne (30% wskazań), częściej decydują się osoby młodsze i lepiej wykształcone.

 

Nowością jest rosnące przekonanie o konieczności zabezpieczenia przyszłości, zwłaszcza emerytury. Przypomnijmy, że jeszcze niedawno niewielu Polaków zaprzątało sobie tym głowę. Większość wolała się łudzić, że dwa obowiązkowe filary systemu emerytalnego (ZUS i OFE) zapewnią im szampańską jesień życia. Dziś znaczącego pogorszenia statusu finansowego na emeryturze spodziewa się aż 59% ankietowanych. 38% z nich zakłada, że przyszłe świadczenie będzie stanowić ok. 60% ich dzisiejszego wynagrodzenia, co czwarty spodziewa się jeszcze niższej emerytury.

 

Jak staramy się zaradzić spadkowi poziomu życia na emeryturze? Niestety, większość poprzestaje na regularnym opłacaniu składek do ZUS-u i OFE (aż 70%). 43% uważa, że emeryturę zabezpieczy im posiadane konto oszczędnościowe; 39% ma wykupioną polisę ubezpieczeniową, 35% – lokatę w banku, a 19% inwestuje w fundusze. Należy liczyć na to, że kolejne badania przyniosą poprawę i w tym aspekcie – najważniejsza lekcja, jaką muszą szybko przyswoić Polacy to ta, że na satysfakcjonującą emeryturę musimy zapracować sobie sami.

Komentarze:


Leszek Niemycki, Prezes Deutsche Bank PBC


Od wielu lat rozwijamy platformę bankowości internetowej Deutsche Bank. Do ubiegłego roku traktowaliśmy ją jednak raczej jako jeden z kanałów dostępu dla naszych dotychczasowych Klientów, dla których głównym punktem kontaktu były nasze oddziały. Śledząc potrzeby rynkowe w ubiegłym roku zdecydowaliśmy się aktywnie budować Direct Bank. Pierwszym krokiem było wprowadzenie ponad rok temu całkowicie darmowego konta internetowego db NET, które oferowane jest z bezpłatną kartą debetową, umożliwiającą bezprowizyjne wypłaty we wszystkich bankomatach na całym świecie. Analizując badania zrealizowane dla nas przez Millward Brown SMG/KRC dotyczące zwyczajów i oczekiwań w zakresie usług finansowych, możemy zauważyć, że to właśnie Klienci internetowi są najciekawszymi i najbardziej świadomymi użytkownikami usług finansowych. Znacznie częściej korzystają z różnorodnych rozwiązań, są znacznie bardziej wymagający, ale też bardziej świadomi swoich potrzeb i lepiej wyedukowani w zakresie dostępnych na rynku produktów. Dlatego też chcemy nadal inwestować w rozwój usług dla tego segmentu. Wierzymy, że właśnie tacy Klienci są najlepszymi odbiorcami rozwiązań finansowych.

Piotr Jakubowski, Research Unit Director, Millward Brown SMG/KRC


Ostatnie badanie zrealizowane dla Deutsche Bank przez Millward Brown SMG/KRC wykazało kilka bardzo ciekawych i istotnych informacji na temat korzystania z usług finansowych i produktów oszczędnościowych. Należy przy tym stwierdzić, że badana grupa – osoby o wyższym statusie społecznym, mieszkańcy dużych miast w wieku 30-60 lat – znacząco różni się od ogółu Polaków pod względem korzystania z banków:

  • Znacząco częściej posiadają oni konto w banku – 80% wobec 56% wśród ogółu Polaków; w tym konta w banku internetowym ma w naszej grupie ma 67% wobec niespełna 20% wśród ogółu Polaków.

  • Chętniej i częściej korzystają z kart płatniczych i kredytowych (tu różnica prawie dwukrotna wobec całej populacji dorosłych Polaków).

  • I wreszcie prawie 10-krotnie częściej mają oni już wzięty kredyt hipoteczny (21% w badanej grupie wobec niespełna 2% w całej Polsce).


Przebadani przez nasz instytut klienci banków są świadomymi użytkownikami produktów i usług finansowych i posiadają na ich temat znacznie lepszą wiedzę niż przeciętny Polak. O ile np. wśród ogółu Klientów polskich instytucji finansowych liczy się przede wszystkim dostępność placówek (ich dobra lokalizacja), możliwość bezpośredniego kontaktu z pracownikiem (np. w okienku), to już w badanej ostatnio grupie na pierwsze miejsce wysuwa się bezpłatne prowadzenie rachunku (a więc cechy kont internetowych) oraz bezpłatne bankomaty nie tylko w Polsce, ale i na świecie. Podobnie jest zresztą z ich wiedzą na temat kredytów, która jest znacznie bardziej obszerna. Klienci świadomi zwracają uwagę na wysokość marży banku, czy też możliwość sfinansowania do 100% wartości nieruchomości. W badaniach dotyczących wszystkich mieszkańców Polski na pierwsze miejsca zazwyczaj wchodzą: niska miesięczna rata, łatwa dostępność kredytu i jak najmniej formalności.

ZOBACZ RÓWNIEŻ:
  • Banki kuszą limitami
  • Podatek za ROR
  • BOŚ płaci za korzystanie z ROR
  • Źródło: Deutsche Bank PBC

    bankowość internetowa db pbc lokaty prowizje ror 2010-09-16
    Redakcja PRNews.pl
    Tagi: bankowość internetowa db pbc lokaty prowizje ror

    Sprawdź także:

    a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
    23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

    Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

    Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

    a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
    23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

    ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

    ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

    a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
    23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

    Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

    Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

    a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
    23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

    Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

    Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

    a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
    23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

    Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

    Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

    a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
    23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

    BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

    Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

    PRNews.pl

    Zobacz również

    Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

    Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

    Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

    Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

    Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

    Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

    „Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

    „Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

    Choć wydawało się, że głośne spory o…

    Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

    Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

    Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

    BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

    BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

    Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

    O tym mówią bankowcy

    Ostatnie komentarze

    avatar komentującego

    daria owocna:

    Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

    śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

    avatar komentującego

    MalmoMind:

    Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

    wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

    avatar komentującego

    MalmoMind:

    Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

    niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

    avatar komentującego

    Maciej Kusznierewicz:

    Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

    czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

    avatar komentującego

    PRNews_pl:

    Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

    pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

    • SMART Bankier
    • Kredyt konsolidacyjny
    • Pożyczki na raty
    • Konto firmowe
    • Kurs inwestowania
    • Kalkulator brutto netto
    • Kalkulator kredytu gotówkowego
    • Kalkulator zdolności kredytowej
    • Rozlicz najem w PIT-28
    • pit 37 online na pit.pl
    • Rozliczenie pit
    • Program pit
    • Pit 11
    • Promocje bankowe
    • Promocje Pekao S.A.
    • Promocje BNP Paribas
    • Promocje Citi Handlowy
    • Promocje Alior Bank
    • Promocje Santander Bank
    • Promocje PKO BP
    • Promocje Millenium
    • Promocje ING Bank Śląski
    • Promocje mBank
    • Promocje Velobank
    • Promocje Nest Bank
    • O nas
    • Kontakt
    • Reklama
    • Newsletter
    • Prześlij informację
    • RSS
    • zgarnijpremie.pl
    Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
    © 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

    Bezpłatny newsletter PRNews.pl

    • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
    • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
    • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
    • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
    Zapisz się na newsletter:

    Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców