Użytkownicy serwisów budowlanych i wnętrzarskich oczekują od nich przede wszystkim inspiracji, fachowej wiedzy i informacji handlowych. Do najczęstszych powodów korzystania z serwisów należą projektowanie i urządzanie mieszkania, domu lub ogrodu, remont lub modernizacja nieruchomości oraz budowa domu.
Według wyników badania Budowii do najczęściej poszukiwanych na serwisach wnętrzarskich i nieruchomościowych treści należą ciekawe przykłady rozwiązań (69,7 % respondentów) i porady ekspertów (57,5 %).
Badanie wykazało, że Internet jest ważnym narzędziem nie tylko dla sprzedaży online, ale także odgrywa znaczącą rolę w dotarciu z informacją handlową do klientów preferujących tradycyjne formy zakupu. Prawie 30 % badanych przyznało, że korzysta z serwisów branżowych w celu zakupu produktów i usług. Jednak ponad połowa z nich (52,7 %) w Internecie szuka informacji handlowych, dotyczących np. cen produktów i ich dostępności (był to trzeci najczęściej wymieniany powód korzystania z serwisów budowlanych i wnętrzarskich).
Badani zostali poproszeni o ocenę swojego stopnia zadowolenia z informacji uzyskanych z różnych źródeł. Najwyżej oceniony został Internet (4,0 w pięciostopniowej skali). Za nim uplasowały się prasa branżowa (3,5) oraz porady znajomych i porady wynajętych ekspertów (po 3,3). W ocenie tematycznych serwisów branżówych najwyższe oceny uzyskały szybkość dostępu, wartość merytoryczna oraz zróżnicowanie treści prezentowanych w serwisach.
Najczęściej użytkownicy docierają na serwisy tematyczne związane z rynkiem budowlano-wnętrzarskim poprzez wyszukiwarkę (62,3 % wskazań). Jest to związane z dobrym wypozycjonowaniem fachowych treści w Internecie. Na uwagę zasługuje fakt, iż duża liczba respondentów przyznała, że wchodzi na serwisy przy użyciu zakładek (37,2 %) lub wpisując adres w okno przegląradki (34,8 %). Wskazuje to na znaczący odsetek wiernych użytkowników, bardzo zainteresowanych prezentowanymi w badanych serwisach treściami.
Badanie witryn budowlanych i wnętrzarskich przeprowadzone zostało, na zlecenie Budowii, przez SUPERMEDIA Interactive. Realizowane było na przełomie kwietnia i maja 2010 r. techniką CAWI na serwisach tematycznych sieci reklamowej Budowia. Emisja ankiet odbywała się z uwzględnieniem podziału serwisów na grupy tematyczne. Łącznie przebadano 1823 respondentów, z czego 41 % stanowili mężczyźni, a 59 % kobiety.
Źródło: Budowia.pl