Visa ogłosiła europejski debiut Visa Direct – platformy płatności w czasie rzeczywistym. Platforma umożliwia dokonywanie płatności pomiędzy konsumentami (person-to-person, P2P), pomiędzy firmą i konsumentem (business-to-consumer, B2C) oraz pomiędzy firmami (business-to-business, B2B).
Usługę Visa Direct jako jedna z pierwszych wdrożyła firma Worldpay. Celem partnerstwa Visa z Worldpay jest szybkie upowszechnienie dostępu do Visa Direct wśród detalistów w Europie, a następnie również w innych regionach świata. Po wprowadzeniu przez banki zmian wymaganych w ich systemach, detaliści obsługiwani przez Worldpay będą mogli – wykorzystując Visa Direct – przekazywać konsumentom płatności w czasie rzeczywistym.
Visa oczekuje, że usługa Visa Direct przekształci europejski rynek płatności, wprowadzając wiele możliwości płacenia w czasie rzeczywistym, w oparciu o bezpieczeństwo i globalną skalę sieci płatniczej Visa, takich jak:
- Płatności „business-to-consumer (B2C)”: firmy będą mogły przekazywać bezpośrednio na rachunek Visa niemal dowolny rodzaj płatności – np. wygraną w grze, wypłatę z tytułu polisy ubezpieczeniowej czy płatności z tytułu rozliczeń stanu kasy detalisty na koniec dnia.
- Płatności „business-to-business (B2B)”: firmy będą mogły przekazywać płatności w czasie rzeczywistym na rzecz zleceniobiorców, dostawców i innych podmiotów.
- Płatności „person-to-person (P2P)”: konsumenci będą mogli przekazywać sobie pieniądze w sposób szybki, wygodny i bezpieczny – często z użyciem urządzeń połączonych z internetem, np. przy podziale rachunku w restauracji czy zbiórce pieniędzy na wspólny prezent.
W Stanach Zjednoczonych usługi płatnicze w oparciu o platformę Visa Direct świadczone są już przez takich partnerów Visa jak PayPal, Braintree, Square Cash czy Stripe.
Visa Direct to jedno z wielu rozwiązań, których interfejs programistyczny aplikacji (API) jest dostępny na otwartej platformie Visa Developer, utworzonej w celu rozwoju innowacji w płatnościach i handlu. Platforma Visa Developer ma pomagać instytucjom finansowym, detalistom i firmom technologicznym w zaspokajaniu popytu ze strony konsumentów i detalistów, którzy w coraz większym stopniu wykorzystują urządzenia połączone z internetem przy zakupach, dokonywaniu płatności i ich otrzymywaniu.
WB/PRNews.pl/Visa