Konkurs Strona Internetowa bez Barier organizowany przez Fundację Widzialni oraz Szerokie Porozumienie na Rzecz Umiejętności Cyfrowych to jedyna taka inicjatywa w Polsce. Jego celem jest popularyzacja świadomego tworzenia serwisów www tak, by przeciwdziałać zjawisku dyskryminacji w dostępie do informacji.
Bank Millennium od lat wdraża rozwiązania zwiększające dostępność usług dla osób z niepełnosprawnościami. Serwisy internetowe napisane są prostym i zrozumiałym językiem oraz mogą być odczytywane przez czytniki tekstu. Osoby niewidome lub niedowidzące mogą korzystać ze strony internetowej posługując się tylko klawiaturą – do nawigacji nie jest potrzebna mysz. Strona wyposażona jest w możliwość powiększania tekstu, przystosowana jest również do czytania w trybie wysokiego kontrastu. Do aplikacji mobilnej można logować się odciskiem palca i w ten sam sposób zatwierdzać transakcje kartami płatniczymi w internecie. Dzięki kompatybilności z usługami umożliwiającymi prezentowanie informacji przy użyciu mowy, aplikacja mobilna dostosowana jest do potrzeb osób niewidomych i niedowidzących.
Poprawa poziomu dostępności strony internetowej, serwisu transakcyjnego i aplikacji mobilnej jest jednym z wielu działań umożliwiających korzystanie z usług wszystkim grupom klientów. Inne udogodnienia wprowadzone przez bank to m.in.
- dostosowanie bankomatów, obsługi telefonicznej oraz sposobu podpisywania umów do potrzeb osób z dysfunkcją wzroku i ruchu
- zapewnienie osobom niepełnosprawnym ruchowo dostępu do placówek oraz
- wprowadzenia standardów obsługi osób niepełnosprawnych
Obecnie ponad 90% oddziałów i 100% bankomatów Banku Millennium jest dostosowanych do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, a w ponad 100 oddziałach dostępne są siedzące stanowiska obsługi klienta z możliwością podjazdu dla wózków inwalidzkich.
Jednocześnie bank wprowadza innowacje, które ułatwiają klientom codzienne życie – za pośrednictwem bankowości internetowej mogą bezpiecznie i wygodnie składać wnioski w programie Rodzina 500+ i korzystać z usług e-administracji, posiadając aplikację mobilną płacić telefonem – wirtualnymi kartami lub BLIKiem, kupować bilety komunikacji miejskiej czy ubezpieczać samochód, skanując kod graficzny Aztec z dowodu rejestracyjnego pojazdu. Dodatkowo eksperci banku uczestniczą w inicjatywach wspólnych dla całego sektora bankowego. Efektem tych działań jest m.in. opracowanie „Dobrych praktyk obsługi osób z niepełnosprawnościami przez banki”.