PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaInter Partner Assistance zyskało 480 tysięcy euro

Inter Partner Assistance zyskało 480 tysięcy euro

Ubezpieczenia 13.02.2009 (07:50)

Firma Inter Partner Assistance zakończyła prace nad trzema projektami  w ramach przyjętej strategii zarządzania procesami opartej o metodologię SixSigma. Efektem tego są finansowe oszczędności dla firmy rzędu 480 tysięcy euro w skali roku. Kierunek rozwoju spółki obrany przeszło dwa lata temu okazuje się bardzo  trafiony w czasie spowolnienia gospodarczego.

Pierwsze ukończone projekty dotyczyły trzech obszarów: monitoringu rentowności kontraktów, optymalizacji procesu handlowego B2B oraz poprawy procesu regulowania zobowiązań wobec kontrahentów. Ich wdrożenie przyniosło Inter Partner Assistance znaczące oszczędności rzędu 480 tysięcy euro w skali roku i co nie mniej ważne stanowią inwestycję w dalszy rozwój firmy. Podjęte działania są częścią strategii spółki przyjętej ponad dwa lata temu, zgodnie z którą firma stale ewoluuje i poszukuje innowacji w zakresie zachodzących w niej procesów.

Pomimo że spółka jest wciąż w trakcie realizacji nowej strategii, to obrane w niej cele już okazały się wyjątkowo trafne w dobie spowolnienia gospodarczego. Wynika to  z faktu, że poszukiwanie innowacyjnych rozwiązań w zakresie doskonalenia procesów, ma na celu przede wszystkim umożliwić spełnianie coraz większych wymagań klientów. Dzięki udoskonalaniu obszarów wymagających zmian, firma stale dostosowuje się do potrzeb swoich kontrahentów i może skuteczniej spełniać ich oczekiwania osiągając jednocześnie cele biznesowe, pomimo trudnych warunków.

Pierwsze trzy zrealizowane projekty z zakresu doskonalenia procesów wewnętrznych są dla nas przełomowe – mówi Adam Bondarczuk, dyrektor Działu Zarządzania Projektami, Black Belt AXA Way. – Dokonaliśmy szeregu inwestycji, które pozwolą na znacznie szybsze i częstsze realizowanie kolejnych działań prowadzących do osiągnięcia mistrzostwa operacyjnego, będących częścią filozofii działania naszej firmy.

Prace nad doskonaleniem procesów wewnętrznych w Inter Partner Assistance Polska odbywają się w zespołach projektowych składających się z pracowników firmy, zaangażowanych na co dzień w dany obszar funkcjonowania spółki oraz „Black Belta” – lidera, który pomaga im zidentyfikować oraz doskonalić obszary wymagające uwagi. Pracownicy sami szukają najlepszych rozwiązań, które pozwolą im na efektywniejsze wykonywanie swojej pracy. Dzięki temu motywacja, aby skutecznie zrealizować opracowane projekty jest o wiele większa niż w przypadku narzucenia ich przez zewnętrznego konsultanta.

Założeniami pierwszego projektu z tego zakresu zrealizowanego już w Inter Partner Assistance Polska była poprawa poziomu zyskowności poprzez racjonalne zarządzanie rentownymi kontraktami i ograniczenie strat płynących z obsługi tych nierentownych. 

W tym celu utworzony został system kontroli rentowności. Opiera on się na kluczowych wskaźnikach diagnozujących opłacalność poszczególnych kontraktów. Zawiera w sobie również plan działań korygujących. Dzięki tym narzędziom zarząd Inter Partner Assistance jest precyzyjnie, cyklicznie i terminowo powiadamiany o faktycznej opłacalności w ramach poszczególnych kontraktów w wybranej skali czasu. Pozwoliło to na szybkie i trafne reagowanie mające na celu wyeliminowanie negatywnych czynników pogarszających ich efektywność finansową. Celem projektu jest ponadto zminimalizowanie czasu niezbędnego na sporządzanie raportów i efektywniejsze wykorzystanie zasobów firmy.

Kolejnym zakończonym projektem w Inter Partner Assistance jest optymalizacja procesu handlowego, czyli działanie na rzecz poprawy jakości i komfortu współpracy z klientami. Głównym calem tego przedsięwzięcia było stworzenie procedur współpracy poszczególnych działów IPA, umożliwiających tworzenie w krótszym czasie, ofert handlowych lepiej dopasowanych do potrzeb klienta. Dzięki projektowi zapisy umowy są doprecyzowane przy wykorzystaniu maksimum wiedzy i doświadczenia firmy. W efekcie klient otrzymuje ofertę, dopasowaną do realiów rynkowych gotową do automatycznego wdrożenia w życie. Pozwala to by współpraca pomiędzy Inter Partner Assistance a jej potencjalnymi kontrahentami szybko osiągnęła optymalną efektywność. Dzięki odpowiednio skonstruowanej ofercie unika się przy tym kolejnych zmian w umowie. Zgodnie z założeniami projektu wszystkie zapisy umów mają być uzgadniane i doprecyzowane wewnątrz firmy, aby nie dopuścić do dowolności ich interpretacji  i powielania ewentualnych błędów. Usprawnienie procesu handlowego ma także za zadanie wyeliminować niekorzystne zapisy umów, ograniczyć czas i koszty obsługi. Kolejnym celem jest zapewnienie kontrahentom dokładnego realizowania wszystkich zapisów i warunków przewidzianych umowami. W udoskonalonym procesie handlowym ograniczono ryzyka prawne i podatkowe oraz zmniejszono prawdopodobieństwo pojawienia się zapisu niekorzystnego dla którejś ze stron. Dzięki zakończonemu procesowi kontrahent może być pewien, że Inter Partner Assistance podjęło wszelkie starania, by oferta była realna do wykonania i spełniała jego oczekiwania przy jak najniższych kosztach.

Trzecim wdrożonym w życie projektem doskonalenia procesów w Inter Partner Assistance jest regulowanie zobowiązań wobec usługodawców. Głównym założeniem tego projektu było zapewnienie oszczędnego i terminowego regulowania zobowiązań  w czasie nie przekraczającym 21 dni. Dzięki pracy nad tym procesem udało się znacząco skrócić czas pomiędzy wykonaniem usługi przez kooperanta Inter Partner Assistance, a momentem otrzymania przez niego należnego wynagrodzenia. Taki efekt został osiągnięty dzięki innowacjom w zakresie obrotu dokumentami, dzięki wprowadzeniu E-faktur oraz karty podpisu elektronicznego. Tak znaczące skrócenie czasu rozliczeń i płatności udało się wyeliminować m.in. dzięki znacznemu ograniczeniu rozbieżności pomiędzy uzgodnioną kwotą wynagrodzenia za usługę, a fakturowaną kwotą za jej wykonanie. W praktyce wyjaśnianie rozbieżności pociągało za sobą niepotrzebne wydłużenie terminu zapłaty, czasem nawet kilkukrotne, co z kolei mogło się przekładać na mniejszy komfort współpracy z kooperantami i wyższy poziom reklamacji. Innowacja, jaką są E-faktury, znacznie usprawnia i podnosi jakość współpracy pomiędzy IPA i usługodawcami. Rozwiązanie to zdecydowanie zwiększa również wydajność działu rozliczeń poprzez usprawnienie procesu archiwizacji zapłaconych faktur. Nie do przecenienia są również korzyści dla samych usługodawców tj. koszty wysyłki, kopert, archiwizacji czy czasu straconego na poczcie.

Zarządzanie procesami w ramach SixSigma to nie tylko sprawna i efektywna metodologia. Jednym z warunków wdrożenia projektów było zaadoptowanie na ich potrzeby wielu profesjonalnych narzędzi IT. Inwestycje te, które zrealizowano na potrzeby zakończonych projektów w zakresie doskonalenia procesów, pozwolą na szybkie i częste realizacje dalszych działań tego typu. Na przyjętej strategii doskonalenia procesów zyskują także pracownicy. Ci zaangażowani w projekty doskonalenia są szkoleni przez profesjonalne firmy z zakresu oprogramowania i komunikacji. Udział w poszczególnych projektach to dla nich również szansa wykazania się kreatywnością, a w dłuższej perspektywie na rozwój zawodowy. Dzięki temu firma może być pewna, że talenty i umiejętności jej pracowników nie są marnowane.

Celem podjętych działań w zakresie doskonalenia procesów (w oparciu o metodologię Six Sigma) jest utrzymanie skuteczności, która będzie w pełni spełniała oczekiwania klientów. Jednocześnie działania te przyczyniają się do rozwoju firmy i optymalizacji kosztów wynikających ze współpracy ze wszystkimi kontrahentami. Projekty tego typu oparte na metodologii SixSigma realizowane są z powodzeniem w całej Grupie AXA  w Europie i na Świecie.
Źródło: Inter Partner Assistance

ipa 2009-02-13
Redakcja PRNews.pl
Tagi: ipa

Sprawdź także:

a 0 Credit Agricole udzielił kredytu dla KGHM
10.12.2025 (05:17) – informacja prasowa

Credit Agricole udzielił kredytu dla KGHM

Wraz z konsorcjum 14 innych banków Credit Agricole udzielił niezabezpieczonego kredytu odnawialnego dla spółki KGHM …

a Kariera w finansach 0 Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania
09.12.2025 (15:14) – informacja prasowa

Kobiety wobec rewolucji AI: 60% z nich czuje presję przekwalifikowania

Najnowsza edycja badania „Kobiety w finansach” pokazuje, że rozwój sztucznej inteligencji istotnie zmienia sposób …

a 0 Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów
09.12.2025 (15:12) – informacja prasowa

Leasys Polska dołącza do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów

Do Polskiego Związku Wynajmu i Leasingu Pojazdów (PZWLP) dołączyła firma Leasys Polska Sp. z o.o., jedna z …

a 0 eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych
09.12.2025 (15:11) – informacja prasowa

eService i Visa zbadały kluczowe aspekty decyzji podejmowanych przez klientów usług płatniczych

eService we współpracy z Visa przeprowadził badania jakościowe i ilościowe dotyczące rynku usług płatniczych w …

a Kariera w finansach 0 Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia
09.12.2025 (15:10) – informacja prasowa

Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

Już 24 grudnia 2025 roku wchodzi w życie nowelizacja Kodeksu pracy, która nakłada na pracodawców obowiązek …

a 0 Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao
09.12.2025 (15:07) – informacja prasowa

Do 10 proc. zniżki na loty PLL LOT dla klientów Banku Pekao

Bank Pekao wspólnie z Polskimi Liniami Lotniczymi LOT przygotował wyjątkową ofertę – nawet 10 proc. rabatu na …

PRNews.pl

Zobacz również

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

„Panic button” w apce mBanku. Jednym ruchem włączysz natychmiastową blokadę transakcji

mBank uruchamia w aplikacji funkcję „Włącz blokadę…

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart w cyfrowych portfelach Apple Pay, Google Pay i innych – III kwartał 2025 r.

W trzecim kwartale 2025 roku liczba kart…

Raport: Liczba kart debetowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart debetowych – III kwartał 2025 r.

Liczba kart debetowych w Polsce nieustannie rośnie.…

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – III kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych w Polsce po III…

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów w bankach – III kwartał 2025 r.

Po trzecim kwartale 2025 roku polski sektor…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców