Zwycięzcą przygotowanego przez gazetę rankingu został Euro Bank, „który w III kwartale pozyskał 100 tys. klientów, otwierając przy tym 16 oddziałów. Można to wiązać z przeprowadzoną w tym czasie dużą kampanią reklamową. Drugi był Bank Zachodni WBK, który na każdy z 13 oddziałów pozyskał 5700 klientów i również przeprowadził wiele akcji promocyjnych.”
„- Instytucje nadal zapewniają, że nie zamierzają redukować swoich planów dotyczących liczby otwieranych placówek. Nie byłabym jednak zaskoczona, gdyby zostały one jednak w najbliższym czasie zredukowane lub przesunięte na następne lata – ocenia Iza Rokicka, analityk UniCredit CA IB. Dodaje, że w obliczu kryzysu finansowego banki będą zmuszone do cięcia kosztów. Jednym z nich może być redukcja planów dotyczących dalszej ekspansji.”, czytamy.
Jak podaje dziennik, to dobra wiadomość dla instytucji, które dopiero startują. „- Paradoksalnie kryzys finansowy nam sprzyja. Możemy bowiem poczekać z otwieraniem kolejnych oddziałów, aż ceny wynajmu lokali spadną – tłumaczy Mariusz Karpiński, prezes Banku Współpracy Europejskiej. Jego instytucja po przejęciu przez Innova Capital zmienia obecnie nazwę na Meritum Bank i w przyszłym roku zamierza otworzyć 50 oddziałów, a wciągu pięciu najbliższych lat również 200 placówek prowadzonych na zasadzie franczyzy. Kolejne oddziały i agencje tworzyć będą również niedawni ‚debiutanci’: Alior Bank i Allianz Bank.”, czytamy dalej.
Już w ubiegłym roku część banków rozpoczęła intensywną rozbudowę sieci placówek. Oprócz oddziałów własnych, banki rozwijały także sieci placówek partnerskich, i wprowadzały nowe marki, pod którymi sprzedawały produkty finansowe. Z badań wynika, że klienci nadal w pierwszej kolejności wybierają bank, do którego mają najbliżej. Bardzo czesto kwestia ceny, czy dostęp do bogatej oferty produktów, ma znaczenie drugorzędne.
Więcej na ten temat w „Parkiecie”.
Na podstawie: Piotr Rutkowski