Stworzona struktura informacyjna jest obecnie wypełniana treścią, z której już mogą korzystać wszyscy pracownicy banku.
PKO Bank Polski posiada ponad 1200 oddziałów, w których pracuje ponad 35 tysięcy pracowników. Najskuteczniejszym sposobem na rozwiązanie problemu komunikacji wewnętrznej w tak rozproszonej strukturze jest wdrożenie portalu pracującego w wewnętrznej sieci korporacyjnej.
PKO BP przygotował siłami własnego zespołu informatyków intranetową aplikację, która od 2002 roku służyła jako źródło wiedzy dla pracowników. W związku z rozrastaniem się zasobów informacyjnych portalu, użyta w nim technologia stała się jednak niewystarczająca wobec rosnących potrzeb jego użytkowników. Bank ogłosił w 2004r. przetarg na nowe rozwiązanie oparte na nowoczesnej, wydajnej i bezpiecznej technologii informatycznej. Zwycięzcą okazała się platforma Oracle – baza danych oraz serwer aplikacji.
"Bank zdecydował się wdrożyć całkiem nową platformę technologiczną, gdyż dotychczasowa wyczerpała swoje możliwości. Sprawnie działający i łatwy w rozbudowie portal jest w naszej firmie niezbędny i jest jednym z najskuteczniejszych sposobów na dotarcie w czasie rzeczywistym do tak dużej liczby użytkowników, jaką mamy w PKO BP. Pracownikom naszej firmy potrzebne są informacje aktualizowane na bieżąco, zgrupowane w strukturze, dającej możliwość znalezienia informacji potrzebnej specjalistom z różnych dziedzin – sprzedawcom, pracownikom back-office, ekonomistom, czy informatykom. Portal, który da możliwość zgromadzenia w jednym miejscu zasobów informacyjnych potrzebnych do pracy oraz stworzy możliwości centralnego zarządzania tworzeniem i zmianami informacji jest bardzo ważnym narzędziem pracy dla tysięcy naszych koleżanek i kolegów. Pierwszoplanowym zadaniem przy wdrożeniu portalu jest stworzenie zasobów informacyjnych służących wsparciu sprzedaży produktów i podtrzymywania kontaktów z klientami" – mówi Marek Kłuciński, dyrektor Departamentu Promocji i Komunikacji PKO BP.
W kwietniu 2005 roku zakończył się trwający 7 miesięcy pierwszy etap budowy portalu – instalacja infrastruktury technicznej i podstawowej części struktury informacyjnej, wdrożenie zasad funkcjonalności oraz narzędzi do zarządzania portalem i wypełniania go zawartością. Podstawowa wersja portalu została zainstalowana przez konsultantów Oracle Polska we współpracy z ekspertami PKO BP. Po zakończeniu pierwszej fazy portal będzie w dalszym ciągu rozbudowywany samodzielnie przez pracowników Banku przy pomocy specjalizowanych narzędzi stworzonych w ramach projektu. "Wybrana przez nas technologia pozwala powiększać zasoby informacyjne portalu w dowolnym horyzoncie czasowym i praktycznie bez ograniczeń. Warto też zaznaczyć, że projekt ten można uznać za przedsięwzięcie bez precedensu w skali krajowej – z uwagi na liczbę jego potencjalnych użytkowników oraz docelową skalę zasobów informacyjnych, nasz portal można z pewnością zaliczyć do największych w Polsce" – dodaje Marek Kłuciński.
Portal PKO BP będzie służył do komunikacji wewnętrznej i do przekazywania wiadomości potrzebnych użytkownikom w ich codziennej pracy. Znajdą się w nim informacje pomagające w intensyfikacji i podnoszeniu skuteczności sprzedaży produktów banku – takie, jak np. stopy procentowe, prowizje, informacje o produktach, przepisy wewnętrzne, a także baza placówek, informacje o promocjach, codzienny przegląd prasy, analizy rynkowe i wiele innych. W ramach projektu jest także wdrażany przyjazny dla użytkownika i wydajny system przeszukiwania zasobów portalu, jak również rozbudowany mechanizm uwierzytelniania użytkowników oparty na mechanizmie jednokrotnego logowania.