„Procentowy wzrost udziału SAP w rynku ERP wynika z zaufania klientów, przekładającego się na setki udanych i przynoszących wymierne korzyści biznesowe wdrożeń naszego oprogramowania. Za tym idą znakomite wyniki sprzedaży w ubiegłym roku” – skomentował Grzegorz Rogaliński, Prezes SAP Polska. „Całkowite przychody SAP w ubiegłym roku zwiększyły się o przeszło 26%, a złożyło się na to kilka przyczyn: wzrost sprzedaży w takich obszarach jak rynek MŚP czy sektor publiczny, dalsza ekspansja SAP w sektorze przemysłowym i energetycznym, lepsze niż w poprzednich latach efekty współpracy z partnerami, ale także szereg czynników ekonomicznych związanych z przygotowywaniem się polskich firm do działania na zjednoczonym rynku europejskim. Obserwujemy też niezwykle ważną tendencję, dzięki której SAP i pozostali gracze na tym rynku mają w najbliższym czasie szanse wzrostu – obniża się bariera wejścia w zaawansowane systemy ERP, nie tylko pod względem finansowym, ale przede wszystkim pod kątem wiedzy nt. potrzeb biznesowych i możliwości rozwoju, które można zrealizować dzięki nowoczesnemu zarządzaniu wspieranemu przez IT. Na skutek tej tendencji rynek ERP w Polsce staje się coraz głębszy i powiększa się o nowe obszary, takie jak MŚP, sektor publiczny, czy przedsiębiorstwa użyteczności publicznej”.
W swoim raporcie IDC również przypisuje całkowity wzrost rynku aplikacji wspierających zarządzanie m.in. wzrostowi ekonomicznemu spowodowanemu akcesją Polski do Unii Europejskiej, zwiększonemu zainteresowaniu firm europejskich polskim rynkiem oraz funduszom strukturalnym wykorzystywanym przez MŚP w inwestycje w IT. IDC wskazuje na znaczący wzrost roli lokalnych dostawców systemów ERP, którzy zajmują coraz więcej miejsca w czołówce tego rynku, dostarczając rozwiązania informatyczne dla sektora MŚP. Spośród graczy międzynarodowych SAP jest jedynym, któremu na ten segment rynku udało się efektywnie wejść z dedykowanymi dla MŚP rozwiązaniami: SAP Business One i mySAP All-in-One.
„Wzrost polskiego rynku aplikacji biznesowych w ujęciu złotówkowym jest nieco niższy niż w ujęcie dolarowym – odpowiednio 17,5% lub 25,3% – to za sprawą spadku kursu dolara na przestrzeni roku 2004. Niemniej jednak jest to nadal imponujący przyrost wartości sprzedawanych rozwiązań, który dobrze rokuje dla dostawców o ugruntowanej pozycji. Przewidujemy, że w kolejnych latach nadal rynki MŚP i sektor publiczny będą kluczowymi obszarami wzrostu. Szanse rozwoju mają również te firmy, które umiejętnie budują sieć partnerską” – podsumował raport Tomasz Słoniewski, starszy analityk z IDC Poland.