Jak podaje PAP konwersja prywatnych (niebankowych) kart kredytowych, powszechna w krajach UE, polega na tym, że wydawca kart funkcjonujących tylko np. w danej sieci supermarketów dołącza do swojej karty możliwość korzystania z sieci punktów akceptujących karty wybranej międzynarodowej organizacji.
Wówczas na karcie nadal wydawanej przez niebankowego wydawcę zamieszczane są zarówno logo prywatnego wydawcy, jak i międzynarodowej organizacji.
Według danych NBP, na koniec I kwartału 2005 r. wszystkie polskie banki wydały ponad 2,5 mln kredytowych, na wszystkich 17,5 mln bankowych kart płatniczych. Karty kredytowe wydają także wydawcy niebankowi, z których w Polsce największym jest Cetelem: wydał 350 tys. swoich kart kredytowych. Są one dostępne za pośrednictwem sieci supermarketów i innych sieci sklepowych. Cetelem jest częścią grupy BNP Paribas.
Pełniący obowiązki dyrektora generalnego przedstawicielstwa MasterCard w Polsce Jan Carny poinformował, że planowane są dalsze konwersje kart prywatnych. Dodał, że np. w Czechach, gdzie konwersje zaczęły się w 2003 r., nastąpił widoczny wzrost obrotów kartami nowego typu – w 2004 r. wyniósł on 75 proc.