Bezpieczny podpis elektroniczny został wprowadzany do oferty banku jako alternatywna forma uwierzytelniania klienta i wykonywanych przez niego transakcji, a jego zastosowanie w systemie bankowości elektronicznej Solo będzie rozwijane. W niedalekiej przyszłości podpis elektroniczny będzie można wykorzystywać również w wymianie oświadczeń woli pomiędzy bankiem a klientem. Podpisu elektronicznego mogą używać zarówno klienci instytucjonalni korzystający z pakietów eFirma i eFirma Plus, jak i klienci indywidualni.
Dystrybucja certyfikatów podpisu elektronicznego rozpocznie się 23 marca br. i będzie się odbywać za pośrednictwem placówek Nordea Bank Polska zlokalizowanych w największych miastach Polski.
Kompletny zestaw służący do składania bezpiecznego podpisu elektronicznego dla klienta detalicznego Nordea Bank Polska kosztuje 23 złote miesięcznie przez pierwszy rok użytkowania. Po upływie roku konieczne będzie przedłużenie okresu ważności certyfikatu, a dalsze korzystanie z bezpiecznego podpisu elektronicznego będzie kosztowało 49 złotych rocznie. Forma oraz zasady płatności będą uzależnione od długości okresu prowadzenia rachunku w Nordea Bank Polska (opłata będzie pobierana jednorazowo lub miesięcznie).
Aby stać się posiadaczem certyfikowanego podpisu elektronicznego oferowanego przez bank Nordea oraz PWPW S.A., nie trzeba być klientem banku.
Kwalifikowany certyfikat podpisu elektronicznego jest w świetle prawa równoznaczny z podpisem własnoręcznym. Korzystanie z e-podpisu w komunikacji klienta z bankiem umożliwi jednoznaczną identyfikację oraz stwierdzenie niezaprzeczalności wykonania transakcji finansowej przez osobę wystawiającą zlecenie. Zarówno bank, jak i klient uzyskują pewność, że informacja sygnowana podpisem elektronicznym nie została w trakcie transferu w żaden sposób zmodyfikowana. W obliczu zagrożeń związanych z niepożądanymi działaniami w sieci daje to użytkownikom e-podpisu poczucie bezpieczeństwa.