PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćCiti HandlowyWyniki Grupy Kapitałowej Banku Handlowego po I półroczu 2006 r.

Wyniki Grupy Kapitałowej Banku Handlowego po I półroczu 2006 r.

Citi Handlowy 11.08.2006 (13:17)

Wyniki finansowe za II kw. br. wpisują się w strategię Grupy, zakładającą rozwój Banku w zakresie nowych produktów, zwiększenia skali działania i otwarcia do nowych segmentów klientów w pierwszym półroczu. Ponadto za I półrocze 2006 roku Grupa odnotowała wzrost przychodów operacyjnych o 26 mln zł w stosunku do I półrocza ubiegłego roku, które obejmowały wynik z tytułu odsetek i prowizji, przychody z tytułu dywidend, wynik na instrumentach finansowych, wynik z pozycji wymiany, wynik na pozostałych przychodach i kosztach operacyjnych oraz wynik z tytułu zbycia aktywów trwałych. Wzrostowi przychodów towarzyszył spadek kosztów o 12 mln zł (tj. 1,5%) co oznacza pozytywny trend w kształtowaniu się wyniku działalności operacyjnej Grupy.

W maju 2006 roku Bank wprowadził do swojej oferty nową usługę doradztwa unijnego zarówno dla firm jak i jednostek samorządu terytorialnego obejmującą przygotowywanie wniosków o dotacje, zarządzanie i rozliczanie projektami oraz pomoc techniczną dla instytucji unijnych w zakresie prefinansowania inwestycji unijnych.

Także w maju, w ramach bankowości transakcyjnej Bank uruchomił innowacyjne i ważne rozwiązanie funkcjonujące w zakresie produktów obsługujących należności masowe. Nowa funkcjonalność – „Intraday SpeedCollect” umożliwia dostarczenie do klientów danych o płatnościach masowych w ciągu dnia. Dotychczas dane o płatnościach masowych zrealizowanych przez Bank w dniu bieżącym, udostępniane były na następny dzień roboczy.

W I półroczu Bank pracował nad dalszymi usprawnieniami elektronicznych systemów obsługi produktów finansowania handlu. Ponadto zrealizował kilka znaczących programów i instrumentów finansowania handlu. Jedną z ważniejszych transakcji zrealizowanych w II kwartale 2006 roku było uruchomienie programu finansowania budowy dwóch statków dla jednej ze stoczni polskich dla kontrahenta norweskiego wraz z możliwością wystawiania gwarancji zwrotu zaliczek oraz gwarancji płatności.

W II kwartale 2006 roku Bank zdecydowanie umocnił swoją pozycję na rynku walutowych instrumentów pochodnych we wszystkich oferowanych produktach i segmentach klientowskich. Umocnienie nastąpiło nie tylko w zakresie standardowych transakcji wymiany walutowej; Bank zanotował przede wszystkim silny 60% wzrost obrotu produktami opcyjnymi w stosunku do analogicznego okresu roku poprzedniego. Dodatkowo, niewątpliwym sukcesem okazało się wprowadzenie platformy, umożliwiającej klientom zawieranie transakcji walutowych przez internet. Produkt cieszy się dużą popularnością na rynku i daje klientom możliwość efektywniejszego zarządzania środkami. Wolumen transakcji na polskich obligacjach z instytucjami finansowymi, mimo słabej kondycji rynku, wzrósł o 74% w stosunku do pierwszego półrocza 2005 roku oraz 76% w stosunku do drugiego kwartału 2005. Na rezultat II kwartału wpłynął również słabszy wynik na działalności własnej na rynku walutowym i instrumentów o stałej stopie procentowej, z uwagi na niekorzystne dla Banku zmiany na tych rynkach.

Miniony kwartał był pomyślny dla Sektora Bankowości Detalicznej, który zanotował zysk brutto w kwocie 37 mln zł, co stanowi 10% wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku 2005. Wynik z tytułu prowizji Segmentu w II kwartale 2006 roku wyniósł 71 mln zł, co stanowi 20% wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku 2005. Wzrost w głównej mierze został osiągnięty dzięki wzrostowi sprzedaży produktów inwestycyjnych i ubezpieczeniowych.

Z końcem czerwca 2006 roku liczba wydanych kart kredytowych wyniosła 613 tys. Stanowiło to 12% wzrost w stosunku do tego samego okresu w ubiegłym roku.

W II kwartale 2006 roku Bank osiągnął bardzo dobre wyniki w sprzedaży Kart Kredytowych MasterCard FIFA 2006 wydanych z okazji piłkarskich Mistrzostw Świata. Z dużym zainteresowaniem Klientów spotkała sie nowa na polskim rynku propozycja kredytu w karcie na telefon.

W kwietniu Citibank Handlowy pod hasłem „Zyski rosną wiosną” zaoferował swoim Klientom szeroką, wiosenną ofertę specjalną obejmującą jednocześnie osiem różnych promocji, którym towarzyszy szeroka kampania marketingowa. Dzięki „Promocjom Wiosennym” Bankowi udało się pozyskać znaczną liczbę nowych, aktywnych klientów. Znacząco wzrósł też wolumen oszczędności, zarówno w formie depozytów jak i produktów inwestycyjnych.

Liczba użytkowników, którzy przynajmniej raz skorzystali z Citibank Online, na koniec II kwartału 2006 roku przekroczyła 397 tys. i tym samym wzrosła o 41% w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Liczba transakcji wykonywanych poprzez Citibank Online stanowiła w czerwcu ponad 80% ogółu transakcji finansowych Pionu Bankowości Detalicznej.

Jutro CitiFinancial, Pion Banku Handlowego, odda do dyspozycji swoich Klientów 100 placówkę.

W pierwszym roku założenia (2002) CitiFinancial dysponowała 4 placówkami; w kolejnym już 16 oddziałami. W 2004 roku liczba placówek wzrosła o 22. Dynamiczny rozwój kontynuował CitiFinancial w 2005 roku podwajając jednocześnie swój udział w przychodach Banku. Od początku tego roku powstało 38 nowych placówek, a do końca 2006 ma ich być 125. Szybki rozwój CitiFinancial pozwala mówić o sukcesie przeniesienia na grunt polski sprawdzonej globalnie strategii biznesowej. CitiFinancial jako pierwsze wprowadziło na rynek polski pożyczkę konsolidacyjną – najlepiej sprzedający się dziś produkt. W II kwartale 2006 roku CitiFinancial odnotował 0,6 mln zł straty brutto, wobec 5,5 mln zł straty w II kwartale 2005 roku. Wynik odsetkowy w wysokości 38 mln zł zanotował 58% wzrost w stosunku do II kwartału 2005 roku. Wynik z tytułu prowizji w II kwartale 2006 roku wyniósł 4 mln zł i zanotował wysoki 247% wzrost w stosunku do analogicznego okresu roku 2005. W tym czasie koszty Segmentu wzrosły jedynie o 31% pomimo dynamicznej rozbudowy sieci dystrybucji.

2006-08-11
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców