Michał Macierzyński, PRNews.pl: W Gazecie Prawnej mogliśmy przeczytać o skargach klientów mBank mobile na zasady przedłużania ważności karty. Czy te skargi są zasadne?
Magdalena Ossowska, rzecznik mBanku: W momencie, gdy wprowadzaliśmy usługi mBank mobile, postanowiliśmy zaproponować klientom nieco inne rozwiązanie przedłużania konta pre-paid, niż inni operatorzy. Wzięliśmy pod uwagę, iż klienci mBanku, którzy stanowią grupę docelową mBank mobile, są terminowi. Dlatego zaproponowaliśmy system, w którym przedłużanie ważności karty następuje w sposób ciągły – czyli np. jeżeli klient ma utracić możliwość wykonywania połączeń 15 danego miesiąca, to nie ważne czy zasilił kartę przed 15, czy po, kolejny okres ważności upływał 30 dnia licząc od 15. Takie rozwiązanie, wygodne dla osób zasilających kartę w terminie lub wcześniej, okazało się nie odpowiadać naszym klientom, którzy przyzwyczaili się do innego sposobu liczenia zasilania konta telefonicznego. Ponieważ zgodnie z naszą filozofią, staramy się dostosowywać do potrzeb naszych klientów, zdecydowaliśmy się na zmianę regulaminu. Od 1 czerwca okres ważności karty na połączenia wychodzące liczony jest od momentu dokonania opłaty.
Jeżeli chodzi o skargi, to tylko jeden klient mBank mobile, a nie, jak zasugerowano w artykule, wielu, zgłosił zastrzeżenia co do sposobu przedłużania konta do UKE. mBank mobile wysłał stosowne wyjaśnienia zarówno do UKE, jak i do klienta.
Obecnie, po zmianie regulaminu, jeżeli zdarzają się jakiekolwiek problemy związane ze zmianą systemu billingowego, wszelkie reklamacje rozwiązujemy na korzyść klientów.
M.M.: Ostatnio w mediach ukazało się kilka zestawień ofert pre-paidów. mBank mobile nie wypadał tam najkorzystniej. A przecież twierdzicie, że macie bardzo korzystną ofertę.
M.O.:Specyfika mBank mobile, tak jak większości MVNO na świecie, polega na tym, że jego usługi skierowane są do określonej grupy osób – w tym przypadku do klientów mBanku. Tworząc ofertę skupiliśmy się na umożliwieniu przeciętnemu klientowi mBanku, aktywnie korzystającego z jego usług, znaczne obniżenie kosztów rozmów telefonicznych. W ramach programu Darmowe Doładowania, co miesiąc klienci mBank mobile otrzymują darmowe doładowania m.in. za korzystanie z kart kredytowych, kredytu hipotecznego i gotówkowego oraz usługi eMAKLER. W kwietniu klienci mBank mobile tylko za płatności kartami mBanku otrzymali średnio 32 PLN do wykorzystania na połączenia głosowe, SMS, MMS, etc., a w marcu – 34 PLN. Podstawowa stawka za połączenie do wszystkich sieci w mBank mobile to 0,45 PLN. Dzięki korzystaniu przez klienta z usług mBanku, koszt ten znacznie się obniża. Niestety publikowane zestawienia nie uwzględniają tych danych. Nasza oferta jest najkorzystniejsza, ale zgodnie z naszymi założeniami – dla klienta mBanku.
M.M.: Od początku mówiliście, że oferta mBank mobile będzie się rozwijać. Jakie zatem nowości szykujecie na przyszłość?
M.O.: Niedawno wprowadziliśmy możliwość zakupu telefonu na kredyt w SKLEPIE mBank mobile. Obecnie klienci mBank mobile mogą wybierać spośród 40 modeli telefonów Nokia. Oferta kredytu na telefon cieszy się dużym zainteresowaniem.
Ponadto zamierzamy wzbogacić naszą ofertę pre-paid o nową, niespotykaną do tej pory funkcjonalność – mBank mobile będzie miał możliwość automatycznego zasilania konta z rachunku bankowego, gdy wartość środków na karcie spadnie poniżej określonego poziomu. W ten sposób klient będzie spokojny o to, że podczas ważnej rozmowy telefonicznej nie zabraknie mu środków na karcie. Dzięki temu bez podpisywania rocznej umowy, klient zapewni sobie usługę dającą wygodę taką, jak usługa abonamentowa.