PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plPrzegląd prasyTowarzystwo z wyboru

Towarzystwo z wyboru

Przegląd prasy 03.07.2007 (06:20)

– Grupa AXA jest wiodącym ubezpieczycielem w Europie. Od kilku lat przymierzała się do rozpoczęcia działalności w Polsce. Czy start w naszym kraju nie jest zbyt późny?

– AXA kupiła spółki Winterthur na całym świecie, m.in. w Szwajcarii, Hiszpanii, Niemczech, z naszego regionu w Czechach, Słowacji i na Węgrzech, w tym w Polsce. Całość transakcji wyniosła około 30 mld złotych (12,3 mln franków szwajcarskich). AXA nie zaczyna w Polsce biznesu od początku, przejęła bowiem trzy spółki dobrze prosperujące na naszym rynku: towarzystwo ubezpieczeń na życie, towarzystwo majątkowe i powszechne towarzystwo emerytalne.

– Czy to była według pana właściwa decyzja?

– Moim zdaniem to była jedyna droga do osiągnięcia przez AXA znaczącej pozycji w naszym regionie. Jak powiedział Henri de Castries, prezes zarządu Grupy AXA, przejęcie spółek Winterthur to była wyjątkowa okazja do umocnienia wiodącej pozycji AXA na rynku europejskim, a także zwiększenia naszej obecności na rynkach wschodzących, zwłaszcza w Europie Wschodniej i w Azji. Decyzja AXA, która od lat chciała rozpocząć działalność w Polsce była decyzją przemyślaną, z długim horyzontem czasowym.

– Jaką strategię realizuje Grupa AXA? I jaka rola przypada w niej Polsce?

– W 2004 roku AXA rozpoczęła realizację strategii „Ambicje 2012”. Strategia ta zakłada, że chcemy stać się preferowana firmą w naszej branży na każdym z rynków, na jakich jesteśmy obecni. Oznacza to realizację celów finansowych i społecznych. W sferze finansowej zakładamy do 2012 roku podwojenie przychodów, potrojenie wartości nowego biznesu, potrojenie zysku z działalności ubezpieczeniowej. W sferze społecznej chcemy stać się najbardziej atrakcyjnym pracodawcą na światowym rynku ubezpieczeń i szerzej uczestniczyć w życiu społeczności lokalnych. Uważamy, że jeżeli uda się to zrealizować, to także uda się osiągnąć inne cele: zaplanowany udział w rynku mierzony przypisem składki, czy znaczącą liczbę klientów. Tak postawiony cel nie jest jednak tak prosty w realizacji, jak np. określony udział w rynku mierzony przypisem składki. Bycie preferowanym nie od razu przekłada się w oczekiwany przypis składki. To jest wieloletni proces, budowanie długookresowych, wzajemnych relacji. Praktycznie oznacza, że klienci AXA będą chcieli związać się z towarzystwem na wiele lat, kupić nie jedno, a kilka ubezpieczeń, powierzyć nam ochronę nie tylko siebie, swojej rodziny, także mienia oraz zabezpieczenie na czas po przejściu na emeryturę.

Dla polskiego rynku wymagania są większe, ponieważ nasz kraj jest zaliczany do rynków wzrostowych. Chcemy do 2012 roku podwoić liczbę członków funduszu emerytalnego – do około miliona osób. Natomiast, gdy chodzi o towarzystwo ubezpieczeń na życie to zamierzamy w 2012 roku zebrać blisko 3 mld przypisu składki, co jak wierzymy pozwoliłoby uplasować się AXA Życie w pierwszej piątce ubezpieczycieli. W stosunku do 2006 roku oznacza to dwunastokrotny wzrost przypisu składki.

– Czy tylko wzrost organiczny, czy dalsze zakupy?

– Chcemy rosnąć w dwojaki sposób. AXA jest znana z przejęć innych firm. Polski rynek jest nadal bardzo interesujący pod tym względem, ale dopóki nie jest sfinalizowany jakiś projekt, trudno o tym mówić.

– W Polsce AXA działa także jako Oddział Avanssur, oferując ubezpieczenia komunikacyjne. Jaką strategię będą realizowały obie spółki oferujące ubezpieczenia majątkowe?

– AXA, Oddział Avanssur otwarto w Polsce przed zakupem Winterthur. Oferuje ubezpieczenia komunikacyjne w systemie direct i jest organizacyjnie wydzielony, ale jest oczywiście częścią Grupy AXA. Sukces Grupy na polskim rynku będzie efektem działalności wszystkich firm tutaj działających pod wspólną marką AXA.

– Jak AXA chce budować pozycję swojej marki w Polsce?

– Jeżeli chcemy być preferowaną firmą to znaczy, że klienci muszą znać nasze produkty – akceptować zalety proponowanych przez nas rozwiązań. Nie chcemy być z tego znani, że jesteśmy znani, ale z tego, że coś robimy dobrze. Nie mówimy, że nasze ubezpieczenie jest najlepsze na świecie, ale że nasz produkt jest dobry, ponieważ ma określone zalety.

– Wielomiesięczna kampania w mediach? Czy też promocja marki przez pośredników?

– Wielomiesięczna kampania w mediach jest konieczna, żeby przedstawić markę klientom. Ale przede wszystkim promujemy produkt – konkurencyjny dla klienta oraz dla pośrednika. Przy czym proszę tego nie rozumieć jako konkurencję przez coraz wyższe prowizje dla dystrybutorów. Konkurencja polega na trwałości i wieloletnich relacjach, jakie chcemy zapewnić naszym pośrednikom. Także wsparcie merytoryczne, np. szkolenia z problematyki rynku kapitałowego. Ale to już jest na naszym rynku, mam nadzieję, pewien standard.

– Jaki model dystrybucji jest najbliższy grupie AXA i będzie dominujący w Polsce?

– Rola dystrybutorów będzie się zmieniać w najbliższych latach. Np. akwizycja do OFE – to internet, multi-agenci i własna sieć sprzedaży. Internet to medium z perspektywami, szczególnie dla ludzi młodych, którzy w ten sposób będą przede wszystkim przystępować do funduszu. Nie zamierzamy się ograniczyć do żadnego z modeli sprzedaży, ale wykorzystać zalety każdego z nich. Internet wydaje się tani, co nie jest do końca prawdą. Koszty są wciąż zbyt duże w stosunku do uzyskiwanych przychodów. Jednak w tej chwili największe nakłady koncentrujemy na budowę własnej sieci wyłącznych agentów. Chcielibyśmy podwoić naszą sieć i liczbę oddziałów – teraz mamy około 500 agentów i 20 oddziałów.

– Jak pan wspomniał przewaga konkurencyjna AXA ma polegać m.in. na innowacyjnych rozwiązaniach ubezpieczeniowych. Jakich?

– Produkty ubezpieczeniowe można łatwo skopiować, więc istota tkwi w ich stałej modernizacji np. przez rozszerzanie ryzyk objętych ochroną, dodawanie usług assistance, umożliwienie kupna ubezpieczenia przez różne kanały sprzedaży. Innowacyjni to znaczy aktywni w dopracowywaniu cały czas oferowanych produktów – zmiany podążające za tendencjami rynkowymi, oczekiwaniem klientów. Ale samym produktem się nie wygra – integralną częścią konkurencyjności jest taki pośrednik, który kieruje się dobrem klienta. Ma on zasadniczy wpływ na to, czy AXA stanie się dla niego preferowaną firmą, która jest w stanie zapewnić mu bezpieczeństwo finansowe nie tylko teraz, ale za rok, kilka lat, kiedy będą się zmieniały jego oczekiwania i potrzeby. AXA ma być firmą z wyboru na wiele lat.

– Skoro AXA chce być firmą preferowaną, to wie jakie są potrzeby ubezpieczeniowe poszczególnych grup odbiorców. Do kogo są adresowane produkty towarzystwa?

– Nie chcemy zawęzić naszej oferty do jednej konkretnej grupy odbiorców. Polaków coraz częściej już stać nie tylko na podstawowe ubezpieczenie mienia (OC, AC, ubezpieczenie mieszkania), ale także inne – chroniące życie, dające poczucie bezpieczeństwa. Znaczna część społeczeństwa wie, że ubezpieczenia są potrzebne i dlaczego, ale z różnych względów nie decyduje się na zakup. Polacy powinni spojrzeć na życie swoje, rodziny nie w perspektywie dnia dzisiejszego, ale przyszłości i to wystarczy, żeby zwiększyło się zainteresowanie produktami ubezpieczeniowymi. Moim zdaniem nasze społeczeństwo dojrzewa do takiego poglądu.

– Jak będzie rozwijał się rynek ubezpieczeń w 2007 roku? Rola AXA w tym rozwoju?

– Najbliższy rok to jeszcze czas ubezpieczeń z ubezpieczeniowymi funduszami kapitałowymi – z jednorazową i regularną składką. Te produkty będą nadal napędzać wzrost rynku, którego tempo w 2007 roku może być na podobnym poziomie jak w roku ubiegłym. Chcemy mieć swój aktywny udział w tym wzroście promując nasz nowy produkt AXA Plan Inwestycyjny. Gdy chodzi o ubezpieczenia majątkowe – też prognozuję wzrost, wszak Polacy kupują coraz więcej mieszkań, samochodów, biorą kredyty, więc powinni także ubezpieczać siebie, mienie. Będzie coraz więcej materii do ubezpieczenia, zostanie przełamana stagnacja i przypis składki z ubezpieczeń majątkowych powinien szybciej wzrastać.

axa gazeta bankowa 2007-07-03
Redakcja PRNews.pl
Tagi: axa gazeta bankowa

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców