Główne czynniki wpływające na wzrost wyników finansowych banku w 2007 r.:
– wzrost dochodów w obszarze bankowości korporacyjnej o 22,4% do 714,4 mln zł będący rezultatem dobrych wyników z działalności depozytowo-kredytowej i rozliczeniowej, wyższych dochodów ze sprzedaży produktów rynków finansowych oraz dochody z transakcji na rynkach kapitałowych;
– wzrost dochodów wypracowanych przez bankowość detaliczną o 17,9% do poziomu 1133,6 mln zł osiągniętych dzięki przyrostom dochodów z działalności depozytowo-kredytowej i rozliczeniowej oraz z tytułu udziałów w PTE.
W 2007 r. ING Bank Śląski zanotował wzrost dochodów powtarzalnych, wypracowanych na działalności podstawowej. Na koniec grudnia wynik przed kosztami ryzyka wyniósł 682 mln zł i był wyższy o 16,1% w porównaniu z 2006 r.
– 2007 rok był bardzo dobrym rokiem dla ING Banku Śląskiego. Do kluczowych czynników składających się na wynik osiągnięty w minionym roku zaliczam zasady, którymi kierujemy się tworząc produkty oraz kontaktując się w Klientami. Zgodnie z naszą strategią chcemy oferować transparentne, przejrzyste i zrozumiałe dla Klientów produkty i usługi, bez żadnych haczyków, gwiazdek i przypisów drobnym drukiem. Od ponad trzech lat ta strategia przynosi wymierne rezultaty. Także w 2007 roku jej efektem jest wzrost liczby klientów banku o 11% , środków powierzonych o 22,6% i kredytów o 24,3%. Szczególnie dumni jesteśmy z tego, że po raz kolejny umocniliśmy do 9,38% z 8,77% 2006 roku udział, na bardzo konkurencyjnym, rynku depozytów gospodarstw domowych – powiedział Brunon Bartkiewicz, prezes ING Banku Śląskiego.
– W 2007 roku poświęciliśmy dużo wysiłku na unowocześnienie banku poprzez wdrożenie systemów przyspieszających obsługę klientów i sprzedaż produktów, stref samoobsługowych w placówkach oraz systemów bankowości internetowej. W tym ostatnim przypadku efektem było zaoferowanie pod koniec roku nowego systemu bankowości internetowej dla korporacji, a już w tym roku dla klientów indywidualnych – dodał prezes.
– W 2007 roku bardzo dobre wyniki osiągnęła bankowość korporacyjna. Dynamicznie rosła akcja kredytowa, w tym również w obszarze tak dla nas strategicznie ważnym, jak leasing. Jednocześnie dalej zwiększaliśmy wartość depozytów klientów korporacyjnych. Jednocześnie Bank osiągnął bardzo dobre wyniki w badaniu satysfakcji Klienta korporacyjnego. Na wyróżnienie zasługuje uzyskana w 2007 roku najsilniejsza pozycja w segmencie średnich firm na polskim rynku bankowym.
– W segmencie detalicznym osiągnęliśmy tradycyjnie już bardzo dobre wyniki w pozyskiwaniu oszczędności klientów. Przyspieszyliśmy również tempo sprzedaży kredytów, w tym hipotecznych. Bardzo dobrze rozwijała się bankowość prywatna i obsługa małych firm. Przyrost liczby klientów po stronie detalicznej i korporacyjnej oraz wolumenów sprzedaży przełożył się na wzrost przychodów banku oraz utrzymanie rentowności na wysokim poziomie – powiedział Brunon Bartkiewicz.
Wzrost Grupy ING Banku Śląskiego w kluczowych obszarach działalności w 2007 roku:
– wzrost wartości środków powierzonych przez klientów indywidualnych w zarządzanie o 22% do 34 967 mln zł z 28 585 mln zł w 2006 roku,
– wzrost wartości Otwartych Kont Oszczędnościowych o 24% do 19 092 mln zł z 15 450 mln zł w 2006 roku,
– wzrost wartości aktywów funduszy inwestycyjnych dystrybuowanych przez bank o 32% do 7 517 mln zł z 5 695 mln zł w 2006 roku,
– wzrost liczby Otwartych Kont Oszczędnościowych o 24% do 1 437 tys. (w tym 1289 tys. kont w złotych) z 1155 tys. (1036 tys. w złotych) w 2006 roku,
– wzrost liczby rachunków rozliczeniowych o 11% do 1154 tys. z 1040 tys. w 2006 roku,.
– wzrost liczby klientów detalicznych o 218 tys. (11%) do 2257 tys.
– wzrost wartości kredytów w segmencie detalicznym o 41% do 4574 mln zł z 3 240 mln zł w 2006 roku,
– wzrost salda złotowych kredytów hipotecznych udzielonych klientom detalicznym o 105% do 2 366 mln zł z 1 154 mln zł w 2006 roku (sprzedaż nowych kredytów osiągnęła poziom 1 723 mln zł w porównaniu z 870 mln zł w 2006 roku, czyli o ok. 100%)
– wzrost wartości kredytów dla małych firm o 38% do 811 mln zł z 586 mln zł w 2006 roku,
– wzrost akcji kredytowej dla klientów korporacyjnych o 19% do 12787 mln zł z 10 733 mln zł na koniec 2006 roku,
– wzrost depozytów klientów korporacyjnych o 23% do 17329 mln zł z 14066 mln zł w 2006 roku,
– wzrost liczby klientów korporacyjnych o ok. 5% do 12,4 tys.,
– wzrost dochodów ze sprzedaży produktów rynków finansowych o 33% do 145 mln zł z 109 mln zł w 2006 roku,
– wzrost wartości podpisanych umów leasingowych o 220% do 387 mln zł z 121 mln zł w 2006 roku (efekt współpracy ze spółkami leasingowymi – ING Lease i ING Car Lease),
– wzrost zysku netto ING Securities do poziomu 64,7 mln zł, czyli o 18,2% w porównaniu z 2006 rokiem.