„Już 12 ubezpieczycieli oferuje swoje polisy sprzedając je przez telefon lub w internecie, a kolejnych dwóch dużych graczy – PZU i Ergo Hestia – ma wejść na ten rynek wkrótce. Teraz czeka nas sprzedaż tą drogą polis przez banki. Sprzedający polisy w systemie direct wierzą, że Polacy podobnie do Brytyjczyków chętnie będą ubezpieczali auta i domy przez telefon i internet.”, informuje gazeta.
„Do wejścia w ten segment zachęcają doświadczenia grupy BRE Banku, której, przy udziale specjalnie powołanego towarzystwa BRE Ubezpieczenia, w 2007 roku udało się uzyskać 313 mln zł składek (a więc 10 proc. z szacowanych wydatków klientów grupy na polisy) […].”, pisze dziennik.
„Dla zarządzających bankami dodatkowe przychody ze sprzedaży polis to też dodatkowy argument za otwarciem takich projektów. W ubiegłym tygodniu Komisja Nadzoru Finansowego wydała zgodę na utworzenie dwóch towarzystw: majątkowego i na życie, z których 50 proc. udziałów mają Bank Zachodni WBK oraz AIVA International Insurance Ltd (w Polsce Commercial Union). – Spółki będą wykorzystywały wszystkie kanały dystrybucji, w których bank prowadzi sprzedaż produktów bankowych. W planach jest także sprzedaż direct – mówi Piotr Gajdziński, rzecznik BZ WBK.”, czytamy dalej.
Na razie Polacy najchętniej kupują polisy w sposób tradycyjny, przez agentów. Coraz więcej firm uruchamia jednak również sprzedaż ubezpieczeń w systemie direct – przez telefon i internet. Specjaliści prognozują, że w ciągu pięciu lat 15 procent polis w Polsce będzie kupowanych w ten sposób.
Więcej na ten temat w „Gazecie Prawnej”.