Działania odbywały się w dni powszednie w godzinach porannych i popołudniowych w centralnych lokalizacjach miast, miejscach o dużym natężeniu ruchu i rotacji potencjalnych klientów. Pomysł opierał się na stworzeniu naturalnego dialogu między kowbojem a przechodniem. W każdym mieście w czasie trwania akcji pojawiało się 20-40 kowbojów informujących o akcji, ubranych w kapelusze, płaszcze, kowbojskie buty. Pytali przechodniów o drogę do najbliższego oddziału Banku BGŻ. Pytając o drogę dodawali, że szukają oddziału Banku, ponieważ przeczytali w gazecie (gazetę z reklamą Kredytu Mieszkaniowego każdy z nich trzymał w ręku), że w Banku BGŻ można dostać najszybszy kredyt mieszkaniowy. Kampania odbywała się w marcu i kwietniu.
Całe przedsięwzięcie zwieńczyła akcja flash mob, zorganizowana 27 kwietnia w Warszawie. Około 30 kowbojów jeździło metrem, a po wyjściu z kolejnych stacji, a także na Pl. Konstytucji i Pl. Politechniki wywoływali dźwięk zgrzytających kluczy.
„Nasza akcja w wielu przypadkach wywoływała spore przejęcie wśród przechodniów. Chętnie wskazywali drogę kowbojom czy odprowadzali ich pod sam oddział banku, często komentując dość nietypową odzież”, powiedziała Anna Zieniuk, Project Manager w Momentum Worldwide.