PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRAwans Polski w Country Brand Index

Awans Polski w Country Brand Index

Marketing i PR 17.12.2008 (06:52)
Pierwsze cztery miejsca w tej kategorii zajęły Tajlandia, Indie, Meksyk i Czechy. Badanie Country Brand Index już po raz czwarty przeprowadziły agencja public relations Weber Shandwick i FutureBrand, międzynarodowa firma konsultingowa wyspecjalizowana w rozwoju marek.
Całościowe wyniki badania są dostępne na stronie http://www.countrybrandindex.com
W Country Brand Index kraje są zestawiane w 30 kategoriach, na podstawie których tworzy się listę tych krajów, które posiadają najlepszą markę. W tegorocznej edycji przebadano prawie trzy tysiące respondentów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Chin, Australii, Japonii, Brazylii, Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Niemiec i Rosji. Wśród uczestników uwzględniono równą liczbę kobiet i mężczyzn między 21 a 65 rokiem życia, którzy często podróżują (biznesowo lub rekreacyjnie i częściej niż raz w roku). W badaniu wzięło również udział ponad 20 międzynarodowych ekspertów z branży turystycznej, pisarzy, wydawców oraz analityków.
Pozycja Polski w najnowszym Country Brand Index, zestawieniu wskazującym elity krajów, które mogą poszczycić się najlepszą marką, znacząco umocniła się. W 2007 roku respondenci wskazali nasz kraj jako jeden z dziesięciu, który ma potencjał żeby w ciągu najbliższych 5 lat stać się głównym kierunkiem podróży. Jak się okazało w tym roku, już teraz osoby badane wskazały Polskę jako kraj, do którego warto się wybrać. Według autorów badania, kategoria „Warte swojej ceny” wskazuje kraje, których oferta i możliwości są najatrakcyjniejsze w odniesieniu do poniesionych kosztów.
„W porównaniu do zeszłego roku Polska przebiła się z kategorii „Wschodząca gwiazda” do kategorii „Warte swojej ceny”. Oznacza to, że już nie tylko budzimy zainteresowanie jako kierunek wyjazdów turystycznych i biznesowych, ale potwierdzamy swoją atrakcyjność w oczach tych, którzy nasz odwiedzili. To bardzo ważne, ponieważ mamy w świecie coraz więcej spontanicznych promotorów. W tej kategorii i w naszym regionie nadal wyprzedzają nas Czesi, ale już jesteśmy lepsi niż Węgrzy” – mówi Andrzej Godewski, partner zarządzający polskiego biura Weber Shandwick.
KRAJE O NAJLEPSZEJ MARCE
Niekwestionowanym zwycięzcą tegorocznej edycji badania CBI jest Australia, która już trzeci raz uplasowała się na pierwszym miejscu. Na drugiej pozycji znalazła się Kanada (skok z szóstego miejsca rok temu). Trzecim krajem
o najsilniejszej marce na świecie w 2008 roku są Stany Zjednoczone. CBI bada jak poszczególne kraje są ocenianie według kluczowych kryteriów i identyfikuje przewodnie trendy w najszybciej rozwijającym się sektorze światowej gospodarki. Ocenia się, że wartość sektora turystycznego w 2008 roku wyniesie 5,9 biliona dolarów, a pracuje w nim ponad 238 milionów ludzi.
Kraje o najlepszej marce, CBI 2008
Tegoroczna edycja badania CBI obejmuje ranking oraz trendy, jak również listę czynników motywujących, wyzwań i możliwości dalszego rozwoju światowej branży turystycznej oraz marek poszczególnych państw.
Poniżej znajdują się najważniejsze dane z raportu CBI. W każdej z kategorii wymienionych jest pięć pierwszych krajów.
Zestawienie wybranych kategorii badania Country Brand Index 2008
Tegoroczne badanie CBI wskazuje również kilka wyróżniających się trendów w światowej turystyce:
Zmiana krajobrazu – Obserwowany jest znaczący rozwój państw przeżywających wzrost ruchu turystycznego. Tradycyjne cele wyjazdów turystycznych są obecnie w cieniu wschodzących gwiazd ruchu turystycznego. Najdynamiczniej rozwijają się Afryka, Azja Pacyficzna oraz kraje Bliskiego Wschodu, które cechują się wyższym współczynnikiem zwiększonego zainteresowania ze strony branży turystycznej. Chęć wielu turystów doświadczenia wyjątkowych doznań wakacyjnych doprowadziła do wzrostu zainteresowania turystyką biedy – odwiedzania miejsc i społeczności dotkniętych biedą i/lub wysokim stopniem zanieczyszczenia pokazujące rzeczywistość niedostępną w inny sposób.
Wzrost podróży specjalnych – Gwałtowny wzrost znaczenia dotychczasowej turystyki niszowej, w tym:
  • Turystyka kobieca – Kobiety coraz częściej podróżują bez towarzystwa mężczyzn, stąd wyjazdy organizowane tylko dla kobiet stają się coraz bardziej popularne. Kobiety stanowią obecnie ponad połowę światowych turystów.
  • Wnuki na pokładzie – Zamożni emeryci z Stanów Zjednoczonych, Kanady i Japonii coraz częściej podróżują. Połowa z nich, na swoje wojaże zabiera wnuki, tworząc tym samym nowy segment turystyki określanej jako między-pokoleniowa.
  • Ostatnia szansa – Obserwuje się wzrost liczby ludzi odwiedzających miejsca i/lub gatunki, które są postrzegane jako zagrożone lub będące w stanie zagrożenia zniszczenia lub wyginięcia. Od wypraw za koło podbiegunowe, po wyprawy do lasów deszczowych, dużo turystów preferuje takie kierunki zanim zostaną one bezpowrotnie utracone.
  • Turystyka spontaniczna – Przy wzroście liczby krótszych wyjazdów, rośnie też liczba turystów korzystających z usług oferowanych przez internetowe biura podróży, często rezerwujących oferty na zasadzie „last minute”.
  • Turystyka religijna – Idea odwiedzania miejsc świętych oraz pielgrzymek ponownie nabiera znaczenia wśród turystów. Na przykład, Watykan uruchomił pierwszą linie lotniczą dla pielgrzymów wyznania katolickiego. Organizowane są także specjalne podróże dla ortodoksyjnych wyznawców różnych religii.
Rozwój lotnictwa luksusowego – W odpowiedzi na potrzeby rynku, wiele linii lotniczych rozwija swoje usługi, aby wejść na lukratywny rynek turystyki luksusowej. Obejmuje to tworzenie dedykowanych terminali dla klasy pierwszej i biznesowej, jak również tworzenie nowych i ulepszanie klas wyższych w samolotach należących do takich czołowych operatorów jak Singapore Airlines czy Emirates Airlines. Dodatkowo, rośnie liczba alternatywnych możliwości sprostania wymaganiom bogatych turystów. Wśród nich najważniejsze stają się regionalne połączenia samolotami odrzutowymi oraz taksówki powietrzne. Szybciej rozwijają się również porty lotnicze korzystające z innowacji technologicznych, takich jak identyfikacja za pomocą fal radiowych (RFID), inteligentne karty identyfikacyjne oraz samoobsługowe punkty check-in, które nabierają coraz większego znaczenia. Proces check-in również podlega ciągłej modernizacji. Na przykład Air Canda rozwija technologię bazującą na kodach kreskowych umożliwiającą pasażerom boarding za pomocą ich telefonów komórkowych (bez drukowania biletów elektronicznych.
polska 2008-12-17
Redakcja PRNews.pl
Tagi: polska

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców