PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeBadanie ZBP: 87 proc. Polaków ma zaufanie do swojego banku

Badanie ZBP: 87 proc. Polaków ma zaufanie do swojego banku

Informacje 02.05.2019 (11:09) informacja prasowa

Aż 87 proc. Polaków ufa bankowi, któremu powierzyło swoje środki, a 83 proc. także doradzającemu pracownikowi tej instytucji – wynika z najnowszego badania „Reputacji Sektora Bankowego” przeprowadzonego na zlecenie Związku Banków Polskich. Ponadto 81 proc. klientów uważa płatności dokonywane za pomocą karty płatniczej za bezpieczne.

bank
fot. Enterline Design Services, yay foto

Rok 2019 jest kolejnym, w którym odnotowano wzrost zaufania Polaków do banków działających w naszym kraju. – W ciągu ostatnich siedmiu lat banki w Polsce dokonały bardzo istotnej poprawy w obszarze społecznej oceny reputacji. Z poziomu 21 punktów i reputacji określanej jako przeciętna – na pograniczu złej- przeszły do punktu, w którym na ogólnym poziomie reputację ocenia się jako dobrą i także najlepszą wśród innych branż świadczących usługi masowe, tj. firmy telekomunikacyjne, ubezpieczyciele, firmy pożyczkowe czy SKOK – wskazuje Krzysztof Pietraszkiewicz, prezes Związku Banków Polskich.

Z trzynastej edycji badania analizy opinii publicznej „Reputacja sektora bankowego” wynika, że wśród klientów zaufanie do swojego banku deklaruje 87 proc. respondentów, o trzy punkty więcej niż w 2018. Z kolei 83 proc. klientów darzy zaufaniem swego doradcę bankowego (wzrost o 4 pp.), a 75 proc. jest przekonanych o bezpieczeństwie zdeponowanych w banku pieniędzy (wzrost o 3 pp.). Polacy uważają za bezpieczniejsze niż przed rokiem płacenie kartami płatniczymi – odnotowano wzrost o 4 punkty procentowe w porównaniu z poprzednim rokiem, do poziomu 81 proc. Płatności zbliżeniowe za bezpieczne uważa 67 proc. badanych. Należy zauważyć, że wzrost w porównaniu z poprzednią edycją wynosi w tym przypadku aż 6 proc.

Badanie przeprowadzane przez Kantar na zlecenie Związku Banków Polskich, po raz kolejny przeanalizowało również całościową społeczną ocenę sektora bankowego, przy wykorzystaniu metodologii indeksu TRI*M.1 Ocena reputacji mierzona wśród ogółu respondentów wyniosła w tym roku 49 punktów – o 5 punktów więcej niż w roku ubiegłym. Tym samym, sektor bankowy w Polsce po raz pierwszy od 2007 roku, kiedy to w ramach badania po raz pierwszy zastosowano tę metodologię, znalazł się w obszarze dobrej reputacji dla ogółu badanych.

Wzrost zaufania potwierdzają również bezpośrednie odpowiedzi badanych. Wynika z nich, że 72 proc. Polaków, wśród których znajdują się zarówno ci korzystający (89 proc.), jak i nie korzystający z usług bankowych (11 proc.), deklaruje, że ma zaufanie do sektora bankowego w Polsce. Jest to wzrost rok do roku aż o 9 punktów procentowych. W stosunku do roku ubiegłego odnotowano także spadek nieufności wobec banków. Odsetek osób deklarujących brak zaufania do banków zmniejszył się o 7 punktów procentowych osiągając 19 proc. Z kolei 81 proc. respondentów zadeklarowało, że w ubiegłym roku miało w kontakcie z bankiem doświadczenia pozytywne. Tylko 23 proc. osób ocenia swoje doświadczenia z bankiem jako negatywne. Ekspozycja na negatywne informacje o bankach, w społeczeństwie wyniosła 45 proc. natomiast na opinie pozytywne – 72 proc.

Najbardziej istotnymi czynnikami wpływającymi na subiektywną poprawę oceny zaufania wśród respondentów były: dbałość o klienta i fachowość obsługi, a także poczucie bezpieczeństwa i stabilizacja rynku. Wśród czynników spontanicznie wymienianych jako obniżających poczucie zaufania, respondenci wskazywali przede wszystkim nagłośnione afery w bankach i instytucjach sieci bezpieczeństwa finansowego.

Badanie „Reputacja sektora bankowego 2019” zostało zrealizowane dla Związku Banków Polskich i Partnerów – Bankowego Funduszu Gwarancyjnego i Krajowej Izby Rozliczeniowej – przez instytut Kantar w dniach 11-22 marca 2019 r. na reprezentatywnej, ogólnopolskiej próbie 1009 respondentów w wieku powyżej 15 lat metodą wywiadów bezpośrednich (CAPI).

1 Indeks TRI*M jest jednoliczbową miarą poziomu satysfakcji klienta, wyliczaną dla każdego respondenta, na podstawie pięciu wskaźników: sympatii, ocenie ogólnej, zaufaniu, postrzeganiu sukcesu oraz jakości usług.

Autor: Związek Banków Polskich

2019-05-02
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska ponownie na liście Diversity IN Check
29.05.2023 (15:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska ponownie na liście Diversity IN Check

Santander Bank Polska już po raz trzeci znalazł się na liście Diversity IN Check. Jest to zestawienie polskich …

a 0 Spotkania wideo ze specjalistą hipotecznym już w Moim ING
29.05.2023 (14:59) – informacja prasowa

Spotkania wideo ze specjalistą hipotecznym już w Moim ING

ING Bank Śląski rozszerzył sposoby umawiania się na spotkania wideo ze specjalistami hipotecznymi. Od teraz klienci …

a 0 VeloLokata na dni. Im więcej dni, tym więcej korzyści
29.05.2023 (14:54) – informacja prasowa

VeloLokata na dni. Im więcej dni, tym więcej korzyści

Polacy poszukują elastycznych rozwiązań, które pomagają im oszczędzać, jak i kiedy chcą. Dlatego VeloBank …

a 0 Provident po raz trzeci wśród pracodawców działających na rzecz włączania i różnorodności
26.05.2023 (12:57) – informacja prasowa

Provident po raz trzeci wśród pracodawców działających na rzecz włączania i różnorodności

Zakończył się Miesiąc Różnorodności koordynowany przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Podczas konferencji …

a 0 Generali odświeża ofertę ubezpieczeń
26.05.2023 (12:56) – informacja prasowa

Generali odświeża ofertę ubezpieczeń

Generali wprowadziło zmiany w ubezpieczeniach domów i mieszkań, podróżnym, oraz komunikacyjnym. Klienci mogą liczyć …

a 0 Heal Pro: nowa agencja public affairs wchodzi na rynek
26.05.2023 (12:51) – informacja prasowa

Heal Pro: nowa agencja public affairs wchodzi na rynek

Mikołaj Wójcik i Maciej Szczepaniuk, od trzech lat odpowiedzialni za public affairs w Provident Polska, odchodzą z …

PRNews.pl

Zobacz również

Coś dla fanów komiksów. Na polski rynek wchodzi pierwsza taka karta płatnicza

Coś dla fanów komiksów. Na polski rynek wchodzi pierwsza taka karta płatnicza

Gratka dla fanów komiksu. Fintech Cinkciarz.pl we…

Pracownicy banków na wyginięciu. Już niedługo nie będą potrzebni

Pracownicy banków na wyginięciu. Już niedługo nie będą potrzebni

Coraz mniej placówek bankowych, realizowanie transakcji finansowych…

Nowy prezes Związku Banków Polskich: Kancelarie frankowe idą po bandzie, liczne klauzule abuzywne w umowach z klientami

Nowy prezes Związku Banków Polskich: Kancelarie frankowe idą po bandzie, liczne klauzule abuzywne w umowach z klientami

Niezwykle szybko rozwijający się w Polsce rynek…

Jeden z banków uruchamia sklep internetowy. Kupisz tam miód i pompę ciepła

Jeden z banków uruchamia sklep internetowy. Kupisz tam miód i pompę ciepła

Bank powstały na kanwie Getin Noble Banku…

Getin i wpisy do BIK. Pierwsi klienci otrzymali pozytywne odpowiedzi na reklamacje

Getin i wpisy do BIK. Pierwsi klienci otrzymali pozytywne odpowiedzi na reklamacje

Pisaliśmy na łamach Bankier.pl o sytuacji kredytobiorców Getin…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Taki:

W sumie jedyna niesprawiedliwość to wcześniejsza emerytura o 5 lat. I to gdy …

pon, 29 maj 2023 (14:39) • Kobiety w zarządach banków. Kim są? Pokazujemy ich historie

wiczkax:

to chyba właśnie im szybciej tym lepiej …

czw, 25 maj 2023 (10:11) • Większość obligacji skarbowych nie pokona inflacji

wiczkax:

raczej z wadami to ciężko z tego co wiem to obligacje są nastawione …

czw, 25 maj 2023 (10:10) • Większość obligacji skarbowych nie pokona inflacji

Mamuk:

Tak, sama się zbieram do wykupu, ale jeszcze gromadzę troche oszczedności zanim to …

śr, 24 maj 2023 (10:10) • Większość obligacji skarbowych nie pokona inflacji

Mamuk:

Nie wiem czy w ogóle da się stracić, obligacje są nastawione na zysk …

śr, 24 maj 2023 (10:09) • Większość obligacji skarbowych nie pokona inflacji

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców