PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćBank BPHBank BPH podsumowuje 2011 rok

Bank BPH

Bank BPH podsumowuje 2011 rok

Bank BPH 06.03.2012 (08:38)
Bank BPH

W 2011 r. Bank BPH zarobił 218,2 mln zł netto, wypracowując zysk w każdym kwartale roku. Najlepszy wynik – wynoszący 60 mln zł – został odnotowany w ostatnim kwartale roku. Korzystne wyniki finansowe banku są efektem konsekwentnego wdrażania wyznaczonych w 2010 roku kierunków strategicznych oraz inicjatyw zapewniających zrównoważony rozwój, w tym m.in. podniesienia efektywności sprzedaży produktów i usług.

– Sześć kwartałów z rzędu zakończonych zyskiem potwierdza efektywność naszej strategii biznesowej. Koncentrujemy się na rozwoju najbardziej dochodowych segmentów, uatrakcyjniając jednocześnie ofertę zarówno dla klienta detalicznego, jak i biznesowego. Portfel kredytowy banku charakteryzuje się znacznie lepszą jakością – powiedział Richard Gaskin, p.o. prezesa zarządu Banku BPH.

W 2011 roku Bank BPH wprowadził nowe pozycjonowanie marki – „Bank BPH. Po prostu fair”. Jego głównym celem jest osiągnięcie pozycji nr 1 w Polsce pod względem fair play i zaufania w stosunku do Klientów, pracowników, interesariuszy i społeczności. Realizację nowej obietnicy marki wspierają działania opracowane w odniesieniu do poszczególnych grup interesariuszy.

– Bank BPH zidentyfikował ponad 50 inicjatyw, których konsekwentna realizacja w najbliższych latach pozwoli nam na kształtowanie długoterminowych relacji z naszymi klientami w duchu „fair play”. Wśród już wdrożonych są: konta bez ukrytych opłat, 21 dni na odstąpienie od umowy bez dodatkowych kosztów, jednostronicowe podsumowania dodawane do umów czy powołanie Rady Klienta Biznesowego i Rady Klienta Indywidualnego – dodaje Richard Gaskin.

Realizacja powyższych działań przyniosła już pierwsze pozytywne efekty. W badaniach* przeprowadzonych w listopadzie 2011 roku Bank BPH został uznany za nr 1 w Polsce w następujących kategoriach: „bank, który działa fair”, „bank, który jest uczciwy” oraz „bank, który jest odpowiedzialny społecznie”.

W tym samym duchu, w lutym 2012 r. Bank BPH rozpoczął kampanię kredytów gotówkowych, która uwypukla przejrzysty sposób informowania Klientów o najważniejszych faktach związanych z oferowanymi produktami: możliwości odstąpienia od umowy w ciągu 21 dni oraz dodawanego do niej jednostronicowego podsumowania najważniejszych warunków umowy.

W ramach budowania przejrzystej oferty cenowej bank wprowadził w 2011 r. nowe rachunki: Konto Kapitalne i Konto Maksymalne. Za jedną miesięczną opłatę klienci otrzymują podstawowe usługi bankowe, darmowe korzystanie z bankomatów w Polsce i za granicą, kartę do konta, dostęp do szerokiego pakietu usług assistance i ubezpieczenie w podróży. W 2011 roku bank sprzedał 112 tys. nowych kont, zwiększając tym samym sprzedaż rachunków osobistych oraz oszczędnościowych o 9%.

Nieustannie wzbogacając swoją ofertę produktową i korzystając z know-how GE Capital, europejskiego lidera na rynku finansowania należności, w listopadzie 2011 r. Bank wprowadził usługi faktoringowe dla małych i średnich firm oraz dużych przedsiębiorstw.

Bank BPH modernizuje również swoją sieć sprzedaży, która na koniec 2011 r. składała się z 286 oddziałów własnych i 143 placówek partnerskich. W 2011 r. Bank BPH otworzył 9 nowoczesnych oddziałów spełniających najwyższe standardy rynkowe.  Zastosowano w nich nowatorskie rozwiązania i technologie, z myślą o wygodzie i komforcie Klientów. Bank planuje otwarcie kolejnych kilkunastu nowych oddziałów w 2012 r. Zmodernizowana została też sieć bankomatów – Bank zainstalował 176 nowych urządzeń.

Dzięki najwyższym standardom w zakresie ładu korporacyjnego, compliance oraz relacji z inwestorami, pracownikami, a także pod względem ekologii, w styczniu 2012 r. Bank BPH powrócił do grona firm, które wchodzą w skład Indeksu RESPECT, w jego IV edycji realizowanej przez Giełdę Papierów Wartościowych.

W 2012 r. priorytetami dla banku będą: dalszy rozwój segmentu detalicznego, SME i bankowości korporacyjnej, koncentracja na redukcji kosztów i wysokiej jakości portfela kredytowego oraz dalsze wzmocnienie marki.

Wyniki finansowe

Zgodnie z założeniem strategii przebudowy platformy biznesowej w 2011 r. następował postęp w zmianie struktury portfela kredytowego banku. Wolumeny, które dotychczas były generowane przez produkty wycofane z oferty w 2011 roku, tj. kredyty ratalne i samochodowe udzielane przez pośredników, stopniowo zastępowane są pożyczkami gotówkowymi i kartami kredytowymi dla klientów o wysokiej wiarygodności kredytowej oraz kredytami dla firm, w tym z segmentu małych i średnich przedsiębiorstw. Bardziej zrównoważona struktura portfela kredytowego ma na celu ochronę Banku przed potencjalną zmiennością warunków makroekonomicznych. W efekcie powyższych działań i restrykcyjnej polityki zarządzania ryzykiem kredytowym miała miejsce znacząca redukcja kosztów ryzyka. W ciągu 2011 roku odpisy z tytułu utraty wartości zostały obniżone o 53,1% do wartości 385,6 mln zł.

Pozytywny skutek modyfikacji aktywów banku znacznie przewyższył negatywne efekty w postaci niższego wyniku z tytułu odsetek oraz opłat i prowizji. Ten pierwszy zmniejszył się o 2,5% r/r do kwoty 1 348,4 mln zł, z tym że spadek kosztów był szybszy niż przychodów odsetkowych (odpowiednio o 12,7% i 6,5%). Koszty odsetkowe obniżyły się na skutek optymalizacji źródeł finansowania, a przychody – w wyniku zmniejszenia portfela kredytowego. Na wielkość wyniku z tytułu opłat i prowizji wpłynęły głównie mniejsze przychody z tytułu kredytów, kart kredytowych i pośrednictwa w sprzedaży ubezpieczeń.

Koszty działania banku spadły nominalnie o 12,8% r/r lub o 193,7 mln zł, jednak baza kosztowa 2010 roku zawierała rezerwę w wysokości 143 mln zł utworzoną na restrukturyzację m.in. zatrudnienia i sieci dystrybucji zakończoną w 2011 roku. Wskaźnik koszty/dochody zmniejszył się o 2,74 pp., do poziomu 65,9% na koniec 2011 roku.

Skonsolidowane aktywa banku na koniec 2011 roku zamknęły się kwotą 37,1 mld zł, tj. o 0,6% mniej niż przed rokiem, a należności od klientów sięgnęły poziomu 27,9 mld zł (-0,9%). Wartość zobowiązań wobec klientów wynosiła 13,6 mld zł. Bank umocnił swoją pozycję kapitałową na koniec 2011 roku, podnosząc współczynnik wypłacalności do 14% na koniec 2011 roku.

*w odniesieniu do najważniejszych konkurentów rynkowych wg badania Brand Tracking Study, Ipsos, 2011

Źródło: Bank BPH

bph wyniki 2012-03-06
Redakcja PRNews.pl
Tagi: bph wyniki

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców