Bezpieczeństwo bankowości elektronicznej zależy od banków, ale także i od ich Klientów. Dlatego Bank BPS zorganizował szkolenie jak skutecznie chronić się przed zagrożeniami występującymi w internecie.
W 2016 roku Bank BPS uruchomił na Facebooku, Twitterze i Instagramie profile „Bank BPS Mobilnie”, na których informuje o tym, jak unikać zagrożeń ze strony cyberprzestępców. W 2017 roku działania edukacyjne Banku BPS zostały zintensyfikowane o szkolenia dla Klientów.
20 kwietnia 2017 roku odbyło się pierwsze szkolenie w formie śniadania biznesowego w siedzibie Banku BPS w Warszawie. Bank zaprosił przedstawicieli klientów instytucjonalnych, a spotkanie poprowadzili eksperci, którzy wyjaśniali jak bezpiecznie korzystać z bankowości elektronicznej i jak wykorzystać wszystkie funkcjonalności bankowości internetowej i mobilnej Banku BPS.
Goście mogli dowiedzieć się jak właściwie ochronić się przed atakami, wirusami, próbami kradzieży tożsamości i w efekcie jak zapewnić bezpieczeństwo swoich finansów, a także jak efektywnie korzystać z bogatej funkcjonalności systemu bankowości internetowej i aplikacji mobilnej. Ważnym elementem spotkania były warsztaty i rozmowy z Klientami, którzy pragnęli rozwiać wątpliwości, poznać szczegóły wybranych zagadnień lub usystematyzować i zweryfikować swoją wiedzę na temat bezpieczeństwa w internecie.
Bank BPS planuje podobne śniadania biznesowe dedykowane cyberbezpieczeństwu również
w innych miastach, w których zlokalizowane są oddziały Banku BPS. Cykl szkoleń Banku BPS odpowiada na rekomendacje Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, który wskazuje konieczność uświadamiania Klientom potrzeb z zakresu bezpieczeństwa w tym:
– ochrony haseł, danych osobowych i innych poufnych informacji,
– właściwego zarządzania bezpieczeństwem urządzeń osobistych (np. komputerów, smartfonów),
– ostrożnego pobierania oprogramowania z internetu i weryfikowania, czy pobierane
oprogramowanie jest autentyczne,
– korzystania z autentycznych stron internetowych w szczególności w przypadku korzystania z usług płatniczych.
– Często kwestie cyberbezpieczeństwa są inaczej rozumiane przez bank, a inaczej przez Klienta. To wyzwanie dla banków jak nauczyć Klientów właściwie rozumieć te zagadnienia i efektywnie korzystać z informacji i ostrzeżeń, które publikują banki. Znaczna część Klientów już zna podstawowe zasady bezpieczeństwa, ale wciąż potrzebne jest stałe edukowanie. Zauważamy też, że Klienci często pozostają bierni wobec zagrożeń – nawet jeśli zdają sobie sprawę, że ono zaistniało to nie mają instrukcji, jak się zachować w takiej sytuacji. Dlatego właśnie szukamy nowych, bardziej efektywnych form edukowania Klientów. Najbardziej skuteczne jest zawsze spotkanie, dlatego zaproponowaliśmy Klientom instytucjonalnym warsztaty, podczas których eksperci dzielą się swoją wiedzą i też mogą od razu odpowiedzieć na pytania i wątpliwości. Jako bank z tradycjami spółdzielczymi, stawiamy na bezpośrednie relacje z Klientami, ale nie zapominamy także o nowoczesnych rozwiązaniach, jak media społecznościowe. Informacje dotyczące kwestii bezpieczeństwa dystrybuowane są przez nas na kilka sposobów – są wysyłane bezpośrednio do Klientów, zamieszczane na stronie internetowej Banku BPS oraz w mediach społecznościowych. Na naszych profilach „Bank BPS Mobilnie” na portalach Facebook, Twitter
i Instagram stale prowadzimy akcje edukacyjne. Po pierwszej edycji szkolenia z bankowości elektronicznej i cyberbezpieczeństwa, widzimy jednak, że nasi Klienci bardzo doceniają taką bezpośrednią możliwość spotkania z naszymi ekspertami– Daria Pawęda, Dyrektor Departamentu Bankowości Internetowej i Mobilnej.cony.