PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościBankowośćBank Pocztowy SABank Pocztowy w 2010 r. planuje obsługiwać 650 tys. klientów
Bank Pocztowy

Bank Pocztowy

Bank Pocztowy - oferuje proste i bezpieczne usługi finansowe blisko klienta, poprzez nowoczesną bankowość cyfrową, sieć własną oraz liczącą 4,7 tys. placówek sieć Poczty Polskiej.

https://www.bankier.pl/smart/wizytowka/bank-pocztowy

Bank Pocztowy w 2010 r. planuje obsługiwać 650 tys. klientów

Bank Pocztowy SA 29.01.2010 (08:23) artykuł nadesłany
Bank Pocztowy

W 2010 r. Bank Pocztowy planuje dalszy dynamiczny rozwój, szybszy niż całego sektora. W roku 2009 pokazaliśmy, iż umiemy wykorzystywać rynkowe szanse – obrazuje to wzrost detalicznego portfela kredytowego – mówi Tomasz Bogus, p.o. prezesa zarządu Banku Pocztowego.

Mamy też ambitne plany na kolejne lata. Aktualnie kończymy prace nad strategią na okres od 2010 do 2013 roku, zgodnie z którą chcemy być bankiem detalicznym z silną kompetencją rozliczeniową i ofertą dla małych i średnich firm. I właśnie tej wizji podporządkowane są już nasze plany na bieżący rok – dodaje Tomasz Bogus.

Bank zamierza uzyskać w 2010 r. wynik netto na poziomie 14 mln zł, porównywalny z rokiem 2009. Na koniec roku planowane jest osiągniecie poziomu 2,9 mld zł w kredytach, co oznacza przyrost o 53%, podczas, gdy wzrost kredytów złotowych w całym sektorze wg prognoz będzie się kształtował na poziomie 6%. Planowane saldo depozytów wyniesie 3,7 mld zł, co oznacza przyrost o 37% (w sektorze o 8,5%).  W obszarze usług kredytowych Bank chce skoncentrować się szczególnie na tych o niższym poziomie ryzyka, a więc kredytach hipotecznych oraz gotówkowych dla ponad 3 tys. zakładów pracy, z którymi Bank współpracuje  (są to przede wszystkim instytucje sfery publicznej).

Wynik na działalności bankowej na koniec 2010 roku powinien wynieść ok. 280 mln zł. Od paru lat Bank Pocztowy zmienia swoją strukturę przychodów – spada w niej udział rozliczeń, a wzrasta udział bankowości detalicznej i korporacyjnej. Ta tendencja utrzymana będzie w 2010 r., kiedy to bankowość detaliczna powinna wygenerować blisko 59% przychodów, a bankowość korporacyjna ok. 29%. Udział rozliczeń w wyniku spadnie do 12% – związane jest to m.in. z wzrostem przychodów generowanych przez pozostałe dwa obszary oraz obniżeniem w 2010 roku stawki za rozliczenia z Pocztą. Bank zdecydował się na ten krok, aby wesprzeć głównego akcjonariusza, który stara się poprawić swoją sytuację finansową.

Bankowość detaliczna

W 2010 r. Bank Pocztowy chce pozyskać 156 tys. nowych klientów. Zgodnie z przyjętą segmentacją w obszarze detalicznym bank kieruje swoją ofertę przede wszystkim do osób z miejscowości poniżej 50 tys. mieszkańców (w tym do uczniów i studentów), a także Klientów z miejscowości powyżej 200 tys. mieszkańców, z dochodami netto poniżej 3 000 zł netto, nestorów i mikroprzedsiębiorców. Szczególnie mocno bank będzie zabiegał o przekonanie do swoich usług klientów z małych miejscowości, emerytów oraz osoby dotychczas niekorzystające z bankowości – nieubankowionych. Wśród obecnych klientów aż 90% należy do wskazanych grup docelowych.

Bank chce pozyskać nowych klientów oferując im proste, zrozumiałe  produkty , głównie atrakcyjne Pocztowe Konta Standard i Nestor. Klienci, którzy zdecydują się na otwarcie rachunku osobistego w Banku Pocztowym zachęcani będą w przyszłości do skorzystania z innych produktów – rachunków oszczędnościowych, kredytów, lokat i ubezpieczeń.

W ofercie banku jest już większość produktów, jakich potrzebują jego grupy docelowe. Wyzwaniem na najbliższy rok jest dalsza optymalizacja procesów sprzedażowych, a także wprowadzenie systemu jakości.

Dodatkowo bank będzie nadal dostosowywał ofertę do osób nieubankowionych – obecnie wypracowywane jest najlepsze rozwiązanie kredytowe dedykowane tej grupie klientów. Rozwijana będzie także oferta dla mikrofirm – udostępniony zostanie kredyt w rachunku, a tabela opłat i prowizji Pocztowego Konta Firmowego będzie uproszczona.

Strategicznym projektem realizowanym w 2010 roku jest stworzenie w wybranych Urzędach Pocztowych sieci mikrooddziałów. Celem projektu jest zwiększenie efektywności sprzedaży oraz jakości obsługi. Mikrooddziały usytuowane będą w placówkach zlokalizowanych w centrach miejscowości od 5 do 50 tys. mieszkańców. Obecnie trwa pilotaż projektu. Docelowo ma powstać 200 mikrooddziałów, a do końca 2010 r. powinno działać ich już 41.

Dzięki zniesieniu opłat za prowadzenie kont, dopasowaniu oferty do wyznaczonych segmentów, uproszczeniu taryfy oraz utrzymania atrakcyjnej oferty Nowego Konta Oszczędnościowego w 2010 r. w Banku Pocztowym powinno zostać otwartych 167 tys. nowych rachunków osobistych i kont oszczędnościowych.

Saldo depozytów detalicznych ogółem powinno przekroczyć 2 mld zł.  Tempo przyrostu ich salda pomiędzy 4Q2009 a 4Q2010 wyniesie w Banku Pocztowym blisko 50% (na rynku około 10%).

Saldo kredytów detalicznych na koniec br. ukształtuje się na poziomie ok. 1,8 mld zł, w tym 1 mld zł stanowić mają kredyty gotówkowe, a blisko 0,8 mld kredyty mieszkaniowe. Tempo przyrostu salda kredytów konsumpcyjnych wyniesie w Banku Pocztowym ok. 78% (na rynku 10%), a kredytów mieszkaniowych 64% (na rynku 4%).

Bankowość korporacyjna i rozliczeniowa

Zgodnie z segmentacją oraz strategią wypracowaną dla obszaru w minionym roku, Bank Pocztowy skoncentruje się szczególnie na rozwoju w sektorze MSP oraz mieszkalnictwa. W 2010 r. bank chce pozyskać 900 nowych klientów MSP i 800 z sektora mieszkalnictwa.

Saldo kredytów korporacyjnych przekroczy 1 mld zł, co oznacza przyrost w blisko 40% tempie (na rynku 5,5%). Depozyty korporacyjne zakończą rok na poziomie przeszło 1,7 mld zł. Tempo przyrostu salda wyniesie blisko 22% (na rynku 2%).

Działania w obszarze korporacji i rozliczeń skupione będą na wdrożeniu docelowego modelu obsługi operacyjnej. Jego główne założenia to centralizacja i zapewnienie niezawodnych, szybkich procesów, minimalizacja obsługi operacyjnej w oddziałach, wykorzystanie alternatywnych kanałów obsługi, w tym Poczty Polskiej, wykorzystanie nowoczesnych narzędzi informatycznych oraz wdrożenie systemu raportowania i zarządzania sprzedażą oraz zarządzania procesowego.

Źródło: Bank Pocztowy

obsługa klienta 2010-01-29
Redakcja PRNews.pl
Tagi: obsługa klienta

Sprawdź także:

a 0 Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY
24.06.2025 (14:44)

Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

W najnowszej edycji badania EY Institutional Investor Survey, po raz pierwszy w jego 10-letniej historii, …

a 0 Modernizacja energetyczna domów pod lupą BNP Paribas – aspiracje Polek i Polaków kontra rzeczywistość
24.06.2025 (14:42)

Modernizacja energetyczna domów pod lupą BNP Paribas – aspiracje Polek i Polaków kontra rzeczywistość

Polki i Polacy coraz częściej marzą o energooszczędnych domach i niższych rachunkach, ale na deklaracjach często …

a 0 VeloBank wspiera się AI w rozpatrywaniu reklamacji
24.06.2025 (14:40)

VeloBank wspiera się AI w rozpatrywaniu reklamacji

Pracownicy VeloBanku korzystają z generatywnej sztucznej inteligencji wspierającej obsługę reklamacji. Wdrożenie …

a 0 PZU zadba o bezpieczeństwo uczestników Pol’and’Rock Festival
24.06.2025 (14:38)

PZU zadba o bezpieczeństwo uczestników Pol’and’Rock Festival

Pol'and'Rock Festival, Najpiękniejszy Festiwal Świata, co roku przyciąga setki tysięcy uczestników. Przez trzy dni, …

a 0 Światowy Dzień Osób Uchodźczych: Fundacja BNP Paribas rozszerza zakres wsparcia
24.06.2025 (14:37)

Światowy Dzień Osób Uchodźczych: Fundacja BNP Paribas rozszerza zakres wsparcia

Fundacja BNP Paribas zwiększa zakres pomocy współpracując z kolejnymi organizacjami pozarządowymi wspierającymi …

a 0 Migaj z nami. Credit Agricole wspiera warsztaty języka migowego dla dzieci
24.06.2025 (14:35)

Migaj z nami. Credit Agricole wspiera warsztaty języka migowego dla dzieci

Wrocławska Fundacja FONIS uruchomiła cykl warsztatów poświęconych integracji dzieci słyszących i niesłyszących. …

PRNews.pl

Zobacz również

Raport: Liczba użytkowników Blika – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników Blika – I kwartał 2025 r.

Najwięcej aktywnych użytkowników Blika mają PKO Bank…

Raport: Rynek kredytów hipotecznych – I kwartał 2025 r.

Raport: Rynek kredytów hipotecznych – I kwartał 2025 r.

Pierwszy kwartał 2025 roku banki zamknęły kwotą…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – I kwartał 2025 r.

Banki mają 18,3 mln klientów określanych terminem…

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Instytucje rządowe korzystają z domeny gov.pl, co…

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców