Bank Pocztowy, spółka której większościowym akcjonariuszem jest Poczta Polska zwrócił się z zapytaniem ofertowym na świadczenie usług przesyłu listów do Polskiej Grupy Pocztowej. Jest to pierwsza firma należąca do Poczty Polskiej, która chce korzystać z usług Polskiej Grupy Pocztowej.
„Cieszymy się, że Bank Pocztowy docenia wysoką jakość usług Polskiej Grupy Pocztowej. Jednocześnie nie dziwię się determinacji pracowników banku, żeby wreszcie otrzymać usługi na najwyższym poziomie” –powiedział Wojciech Kądziołka, rzecznik prasowy Polskiej Grupy Pocztowej.
Dodał, że najwyraźniej dotychczasowy poziom usług świadczonych przez Pocztę Polską nie spełniał kryteriów banku.
Polska Grupa Pocztowa od wielu lat jest wybierana jako dostawca najwyższej jakości usług w zakresie przesyłu korespondencji dla nadawców masowych tj. banków, operatorów telekomunikacyjnych i firm energetycznych.
Polska Grupa Pocztowa jest także liderem w zakresie innowacyjności, jako pierwsza w Polsce wprowadziła m.in. Elektroniczne Potwierdzenie Odbioru w kontrakcie dla sądów i prokuratur, które przeniesie pochodzące jeszcze z XIX wieku papierowe potwierdzenie odbioru w XXI wiek cyfrowego obiegu dokumentów. Oznacza to drastyczne skrócenie obrotu dokumentami sądowymi w Polsce.
EPO w sposób rewolucyjny przyspieszy obrót dokumentami pocztowymi. Najnowsze statystyki z realizacji obiegu korespondencji EPO:
- dla przesyłek doręczonych (81% wolumenu) – średni czas obiegu to 1,5 dnia
- dla przesyłek awizowanych, wydanych (15% wolumenu) – średni czas obiegu 5 dni
- dla przesyłek zwróconych (błędny adres etc.) (1%) – średni czas obiegu 2,4 dnia
- dla przesyłek awizowanych, nie podjętych w terminie (3%) – średni czas obiegu 19 dni
„Nie jest dla mnie zaskoczeniem, że także Bank Pocztowy chciałby skorzystać z takiej jakości” – podkreśla Kądziołka.
Źródło: PGP
KOMENTARZ BANKU POCZTOWEGO DOTYCZĄCY INFORMACJI PRASOWEJ PGP
Bank Pocztowy nie ma żadnych zastrzeżeń do dotychczasowej współpracy z Pocztą Polską w zakresie doręczania przesyłek pocztowych.
Należy podkreślić, że w wyborze dostawców usług Bank kieruje się takimi samymi regułami, jak inne podmioty. W tym przypadku mamy do czynienia ze standardową procedurą porównania ofert, która nie ma nic wspólnego z oceną dotychczasowego dostawcy. Bank jako podmiot z Grupy Poczty Polskiej jest zobowiązany do dokonania analizy rynkowej warunków przedmiotu transakcji, tak by ceny w umowie zawartej z podmiotem powiązanym nie odbiegały od cen rynkowych (por. art. 9a i 11 Ust. z dn. 15.02.1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych – Dz. U. z 2011 r. Nr 74, poz. 397).
PGP S.A. w rozesłanym do mediów komunikacie nie tylko ujawniła bez zgody Banku treść pisma kierowanego do PGP (naruszając tajemnicę korespondencji), ale również publicznie przypisałamu znaczenie zupełnie inne niż wynikające z treści pisma Banku, tym samym rozpowszechniając nieprawdziwe informacje.
Trudno nam traktować oświadczenie PGP inaczej niż jako żywy przykład nieprofesjonalnego zachowania biznesowego, który powinien być ostrzeżeniem dla wszystkich firm rozważających przesłanie swoich zapytań ofertowych do Polskiej Grupy Pocztowej.