Pomysł ten pozytywnie ocenia branża finansowa, natomiast ostrożniej wypowiadają się analitycy: „– Nie wiem‚ czy TP będzie w stanie wygenerować z nowych usług przychody i marżę‚ które uzasadniałyby nakład sił poniesiony na rozpoczęcie nowej działalności. Moim zdaniem spółka powinna się skoncentrować na bardziej agresywnej walce o rynek telekomunikacyjny. Ale czysto operacyjnie usługi finansowe mogą się okazać rentowne‚ zwłaszcza przy radykalnym ograniczeniu kosztów – mówi Paweł Puchalski‚ analityk Domu Maklerskiego BZ WBK.” – czytamy w „Rzeczpospolitej”.
„Zdaniem Aleksandry Kwiatkowskiej z GE Money (oferuje kartę z operatorem Play) pomysł TP nie jest nowy‚ a moment na zaoferowanie takich usług był lepszy kilka lat temu. – Wiele będzie zależeć od tego, jakie dodatkowe korzyści zostaną zaoferowane klientom – uważa Aleksandra Kwiatkowska.” – podaje „Rzeczpospolita”.
Jeszcze nie znamy partnera, z którym z którym TP SA podejmie współpracę w zakresie oferowania usług finansowych, ale bankowcy wskazują, że będzie to prawdopodobnie niewielki bank typu consumer finance. Należy zwrócić uwagę na to, że France Telecom‚ właściciel TP‚ współpracuje z BNP Paribas i jej spółką zależną Cetelem.
TP SA ma już jedną bardzo istotną rzecz: dysponuje własną rozbudowaną siecią sprzedaży (459 punktów i kilkaset placówek agencyjnych). Duże firmy, mające dużą liczbę klientów, będą coraz częściej oferować produkty dodatkowe spoza swojej branży.
Więcej na ten temat w artykule Katarzyny Ostrowskiej i Łukasza Deca „TP SA prawie jak bank” w dzisiejszym wydaniu „Rzeczpospolitej”.
KW