Darmowe prowadzenie konta, bezpłatne wypłaty z bankomatów, darmowe przelewy przez Internet to obecnie standardowa oferta wielu polskich banków. Okazuje się jednak, że aby zainteresować klienta swoją ofertą nie wystarczy już standardowa obsługa finansowa, trzeba zaproponować „coś” więcej.
Czasy, w których zaoferowanie gadżetu w formie kubka czy parasolki było wystarczającą zachętą dla klienta by założył konto bankowe, dawno odeszły w zapomnienie. Obecnie poziom konkurencji na rynku usług bankowych jest bardzo wysoki. Wyraźnie wpływa na to fakt, iż polskie społeczeństwo jest coraz bardziej ubankowione. Jak wynika z badań przeprowadzonych przez TNS Pentor pod koniec 2010 roku, blisko dwie trzecie Polaków posiada konto w banku (63%). W porównaniu z końcem 2009 roku, jest to wzrost o 14 punktów procentowych. Ponadto osoby nie posiadające konta w banku, często deklarują, iż nie mają potrzeby posiadania rachunku lub nie mają środków finansowych, które pozwoliłyby im włączyć się w rynek usług finansowych. Wyniki badania pokazują, że rynek kont bankowych powoli się kurczy i pozyskanie nowego klienta staje się dla banków nie lada wyzwaniem.
Aby pozyskać klienta, banki muszą konstruować coraz to bardziej wyszukaną ofertę, nowym trendem na rynku jest oferowanie klientom do kont bankowych pakietów ubezpieczeń medycznych. Dostęp do prywatnej opieki medycznej jako pierwszy zaoferował w listopadzie 2010 Lukas Bank, miesiąc później zrobiły to banki z Grupy BRE: mBank i MultiBank, a w styczniu bieżącego roku do ofensywy przystąpiła Nordea, która przebiła konkurencję swoją ofertą, proponując klientom pakiet medyczny już za 6,60 zł miesięcznie.
Czy warto skorzystać z oferty konta z pakietem medycznym?
Pakiety oferowane przez banki, mają zapewnić klientom dostęp do prywatnej opieki medycznej w ramach miesięcznych opłat abonamentowych. Bank jest niejako pośrednikiem pomiędzy firmą świadczącą usługi w ramach prywatnej opieki zdrowotnej a klientem banku. Banki negocjują z firmami ceny abonamentów medycznych, które później oferują swoim klientom, dzięki efektowi skali klient banku może otrzymać za pośrednictwem banku ten sam pakiet medyczny w o wiele niższej cenie, niż gdyby zdecydował się na jego zakup bezpośrednio w firmie świadczącej prywatną opiekę lekarską.
Klient sam może wybrać jak rozbudowaną ofertę chce wybrać oraz czy ma być nią objęty tylko on sam czy też jego rodzina. Koszty pakietów medycznych są bardzo zróżnicowane i zależą od zakresu usług medycznych, które wchodzą w jego skład. Pakiety można porównać biorąc pod uwagę kilka czynników, takich jak ilość placówek, cenę w wersji podstawowej, rozszerzonej a także indywidualnej (tylko dla posiadacza konta) oraz rodzinnej.
* Dla klientów korzystających aktywnie z produktów Citibank
Najtańszą ofertę dostępną na rynku posiada bank Nordea, pakiet Nordea Zdrowie Start w cenie 6,60 zł miesięcznie gwarantuje dostęp do lekarza internisty, pediatry lub lekarza rodzinnego (w tym wizyty domowe w ramach limitu) w 1200 placówkach na terenie całego kraju oraz szerokiego spektrum badań po zleceniu lekarza pierwszego kontaktu. Ponadto do 8 kwietnia 2011 obowiązuje promocja, dzieki której przez pierwsze 3 miesiące pakiet jest bezpłatny. Pakiet dostępny jest tylko dla posiadacza konta w Nordea, nie ma możliwości objęcia pakietem członków rodziny, taka możliwość istnieje w Nordea w przypadku pozostałych pakietów: Plus i Premium.
Najtańszy pakiet rozszerzony dla całej rodziny oferuje Lukas Bank, za 200zł miesięcznie prywatną opieką medyczną możemy objąć małżonka oraz dzieci, w ramach pakietu skorzystać można z porady lekarzy 19 specjalizacji, podobnie jak w przypadku Nordea mamy do wyboru 1200 placówek na terenie Polski. Dla singli, którzy poszukują pełnego pakietu medycznego najlepsza ofertę przygotowała Nordea. Indywidualny pakiet Nordea Zdrowie Premium to koszt 77 zł miesięcznie, w jego ramach mamy nielimitowany dostęp do lekarza pierwszego kontaktu (w tym wizyt domowych) oraz 28 lekarzy różnych specjalizacji. Pakiet Premium oferuje szeroki wybór badań diagnostycznych oraz możliwość skorzystania z bezpłatnego transportu medycznego, a także zniżki na zabiegi stomatologiczne.
Niewydolność publicznej służby zdrowia będzie wyraźnie sprzyjać rozwojowi rynku prywatnych abonamentów medycznych Oferty banków idealnie wpisują się w ten trend, dzięki któremu chcą pozyskać nowych klientów. W obecnych czasach Bank dla klienta staje się miejscem, gdzie nie tylko dba się o finanse, lecz również świadczy usługi dające poczucie komfortu i bezpieczeństwa. Kompleksowe podejście do obsługi klienta oraz właściwe dobranie oferty będzie stanowić o przyszłości rynku bankowego w Polsce.
Źródło: Nordea Bank Polska