PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościAnalizyBranża finansowa, a serwisy społecznościowe

Branża finansowa, a serwisy społecznościowe

Analizy 17.05.2011 (08:00)

Im wyższe miesięczne dochody internauty, tym chętniej zakłada swój profil na portalu społecznościowym – wynika z najnowszego raportu Deutsche Bank Research. Wyjątkiem są studenci, którzy stanowią też najliczniejszą grupę użytkowników social media, niezależnie od dochodów.

Jeśli instytucja finansowa decyduje się na obecność w social media, powinna zapewnić swoim „fanom” wymierne korzyści, w postaci specjalnych promocji i ofert – stwierdza również raport. Internauci oczekują bowiem konkretnych benefitów.

Serwisy społecznościowe zakorzeniły się już głęboko w naszym codziennym życiu. Według raportu przygotowanego przez PBS DGA na zlecenie Urzędu Komunikacji Elektronicznej przeszło 80 proc. polskich internautów przyznaje się do regularnego korzystania z serwisów społecznościowych. Polsce ciągle daleko jeszcze pod tym względem do takich tuzów jak Stany Zjednoczone, Wielka Brytania, czy Niemcy, ale przykład rosnącej w zawrotnym tempie popularności portalu Facebook w naszym kraju pokazuje,  że szybko nadrabiamy zaległości. Liczba użytkowników Facebooka w Polsce to obecnie już niemal 6 milionów, co oznacza, że jesteśmy 23 krajem na świecie jeśli chodzi o ilość „facebookowiczów”.

Bogaty internauta albo student


Popularność serwisów społecznościowych jest oczywiście bez porównania większa wśród młodzieży, niż w pozostałych grupach wiekowych. Z analiz przeprowadzonych przez Deutsche Bank Research wynika, że użytkownicy społeczności internetowych to osoby osiągające dochody powyżej średniej: im wyższe miesięczne dochody internauty, tym chętniej zakłada swój profil na portalu społecznościowym. – Wyjątkiem od tej reguły jest młodzież, wśród której popularność tych serwisów jest wysoka bez względu na jej status materialny – zauważa autor raportu, Thomas Meyer, Główny Ekonomista Grupy Deutsche Bank.


>>> Kliknij, aby zobaczyć całą tabelę

Po kredyt do internetu

W Niemczech większość nowych produktów finansowych jest sprzedawana za pośrednictwem Internetu. – Nawet jeśli zakup następuje „offline”, poprzedza go dogłębny rekonesans w sieci – stwierdza Meyer. Jak pokazały badania przeprowadzone przez instytut GFK, firmę Google i DB Research w Niemczech, internauci poświęcają na te poszukiwania bardzo dużo czasu. Od pierwszej wizyty na stronie o tematyce finansowej, do zawarcia umowy z bankiem mija 7,5 tygodnia. U 30 proc. osób proces ten rozciąga się nawet do 13 lub więcej tygodni. W ramach tego procesu klienci odwiedzają przed zawarciem umowy 43 strony internetowe w 4 różnych domenach.

– Nasze najnowsze dane pokazują dodatkowo, iż takie poszukiwania nie są tylko domeną młodszych Internautów. Nawet osoby powyżej 60 roku życia coraz rzadziej kupują produkty finansowe bez przeglądania wcześniej sporej ilości ofert w sieci – stwierdza ekonomista Deutsche Bank.

Użytkownicy social media interesują się informacjami o finansach, a jednocześnie nie interesuje ich osobisty kontakt z doradcą bankowym. Dane z rynku niemieckiego pokazują, że im bardziej bank „wirtualny” – czyli im mniej ma oddziałów, tym większy jest udział użytkowników mediów społecznościowych wśród jego klientów. Średnia dla populacji 14+ to 18 proc., a wśród klientów największego w Niemczech banku internetowego, ING Digital Bank aż 35 proc.

 


>>> Kliknij, aby powiększyć

Polubię cię, ale nie bezinteresownie

W naturalny sposób zatem Internet, a w szczególności social media to miejsce gdzie instytucje finansowe chcą coraz aktywniej zaistnieć. Ale jakiego rodzaju komunikację stosować w tym nowym medium? Jak przekonuje Deutsche Bank Research, internauci nie chcą się zagłębiać zbytnio w skomplikowane tematy finansowe. – W komunikacji za pośrednictwem portali społecznościowych banki powinny koncentrować się na dostarczeniu szybkiej i zwięzłej informacji, aby wykorzystać krótki moment uwagi użytkownika – komentuje Meyer.


>>> Kliknij, aby powiększyć

 
Jak skutecznie przyciągnąć „fanów” do profilu banku, pośrednika czy ubezpieczyciela? Klienci banków deklarują, iż najbardziej interesuje ich nie tyle bezinteresowne „lajkowanie” profilu, lecz przede wszystkim konkretne korzyści, np. specjalne oferty i promocje dostępne jedynie dla użytkowników tego typu portali. W drugiej kolejności chcą aby profil firmy umożliwiał uzyskanie pomocy lub pozwolił złożyć reklamację. Będą tam również z zainetresowaniem śledzić opinie innych użytkowników.

Źródło: Deutsche Bank

analizy banki portale społecznościowe serwisy społecznościowe 2011-05-17
Redakcja PRNews.pl
Tagi: analizy banki portale społecznościowe serwisy społecznościowe

Sprawdź także:

a 0 Polacy planują wydać na wakacje nieco więcej niż w ubiegłym roku. Raport ZBP
23.06.2025 (09:59)

Polacy planują wydać na wakacje nieco więcej niż w ubiegłym roku. Raport ZBP

W obliczu rosnących kosztów życia i niepewności gospodarczej Polacy wciąż muszą zachować rozwagę w planowaniu …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - maj 2025 r. Średnia wartość pożyczki wzrosła o 1,2 proc. w ujęciu miesięcznym
23.06.2025 (09:33)

Rynek pożyczkowy w Polsce - maj 2025 r. Średnia wartość pożyczki wzrosła o 1,2 proc. w ujęciu miesięcznym

393,6 tys. pożyczek udzieliły instytucje pożyczkowe w maju 2025 r. Udział nowych klientów pozostaje w trendzie …

a 0 Santander Bank Polska liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025”
23.06.2025 (09:28)

Santander Bank Polska liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025”

W „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie” bank zdobył 100% punktów we wszystkich kategoriach, które wskazał jako …

a 0 Porównywarka cenowa w goodie cashback
23.06.2025 (09:24)

Porównywarka cenowa w goodie cashback

Millennium Goodie uruchamia porównywarkę cenową. Nowe narzędzie na platformie goodie nie tylko podpowie, gdzie …

a 0 Klarna i AliExpress oferują klientom nowe formy płatności za zakupy
23.06.2025 (09:22)

Klarna i AliExpress oferują klientom nowe formy płatności za zakupy

Klarna, globalna sieć płatności, zaoferowała klientom AliExpress w Polsce nowe formy finansowania zakupów. Debiut …

a 0 Komunikat ZBP w sprawie wyroku TSUE w sprawie C-396/24 z dnia 19 czerwca 2025 r.
23.06.2025 (09:09)

Komunikat ZBP w sprawie wyroku TSUE w sprawie C-396/24 z dnia 19 czerwca 2025 r.

Rozliczenie stron tylko według teorii salda – teoria dwóch kondykcji niezgodna z unijnym prawem Dnia 19 czerwca …

PRNews.pl

Zobacz również

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Strona knf.pl prowadzi do giełdy kryptowalut. W dodatku widniejącej na liście ostrzeżeń KNF

Instytucje rządowe korzystają z domeny gov.pl, co…

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Jeden z klientów Citi Handlowego przesłał nam…

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców