PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćChcemy pomóc rozwijać polski rynek

Chcemy pomóc rozwijać polski rynek

Nasz gość 17.04.2013 (07:40)

Naszym największym konkurentem będzie pewnego rodzaju pasywność klientów. Nasza praca będzie sprowadzała się do edukowania – o powrocie ubezpieczyciela na polski rynek i celach na nadchodzące lata opowiada Abhishek Bhatia, Prezes Prudential Polska

Dlaczego właśnie teraz – i dlaczego właśnie Polska?


Dlaczego Polska? Odpowiedź na to pytanie jest bardzo prosta. Przeprowadziliśmy globalne analizy w poszukiwaniu nowych, atrakcyjnych rynków. W jego efekcie okazało się, że zarówno ekonomiczne wskaźniki jak i struktura demograficzna w Polsce oraz tutejszy sektor ubezpieczeń idealnie odpowiadają naszej wizji, a pod tymi względami krajowy rynek jest podobny do tych, na których z sukcesami działamy od wielu lat. Taka zatem jest krótka odpowiedź na pytanie, dlaczego wybraliśmy właśnie Polskę.

Natomiast odpowiadając na pytanie dlaczego właśnie teraz wchodzimy na rynek, w moim przekonaniu moment nie ma tu wielkiego znaczenia. Mogliśmy wejść do Polski rok temu, ale równie dobrze przed dwoma laty. Nasze plany względem Polski mają charakter długoterminowy. I jeśli wchodzi się na rynek na 30, 40, 50, 60 lat, a nawet na dłużej, to nie ma znaczenia, czy robimy to dzisiaj, wczoraj czy jeszcze wcześniej.

Do kogo kierujecie swoją ofertę?


Będziemy skupiać się na klientach, którzy już teraz zastanawiają się nad tym, jak zaplanować swoją emeryturę. Dlatego naszym klientem może być zarówno 35-latek jak i 45-latek, który chce oszczędzać pieniądze na swoją emeryturę. Posiadamy w naszej ofercie również produkty skierowane do młodych par z dziećmi, które chcą oszczędzać pieniądze na ich edukację i bezpieczną finansowo przyszłość. Będziemy również oferować usługi dla tych, którzy potrzebują jedynie zwykłych ubezpieczeń na życie. W naszej ofercie znajdują się produkty nazywane riderami, które mogą rozszerzyć zakres podstawowych polis, które będą chronić klientów na ewentualność ciężkich chorób, nieszczęśliwych wypadków czy trwałego inwalidztwa.

Podsumowując, klienci z przedziału wiekowego od 18 do 50- czy 55-ciu lat, oczywiście w zależności od ich życiowych potrzeb, są naszą grupą docelową.

Wasze produkty to przede wszystkim ubezpieczenia, czy także inwestycje?


Przede wszystkim oszczędzanie i ubezpieczenia na życie. Podkreślam to rozróżnienie, ponieważ w moim odczuciu oszczędności są odkładane na wybrany cel – w tym przypadku może to być emerytura albo edukacja dzieci. Nasze produkty są tak zbudowane, że jeśli klient odkłada pieniądze na jakiś cel, to jednocześnie jest dodatkowo chroniony przez cały czas, kiedy to robi. Więc jeśli coś przytrafi mu się w tym okresie, my zatroszczymy się o jego rodzinę. Z kolei pod pojęciem inwestowania kryje się pomnażanie pieniędzy z posiadanych już środków, co jest odpowiedzią na odmienne potrzeby.

Czy na polskim rynku ubezpieczeniowym jest jeszcze miejsce dla kolejnego gracza? Kto jest waszą największą konkurencją?


W moim odczuciu, naszym największym konkurentem będzie pewnego rodzaju pasywność klientów. Przejawia się to w tym, że nie jesteśmy skłonni do regularnego oszczędzania. Pasywność o której wspomniałem dotyczy niechęci do analizowania swojej sytuacji oraz wyznaczania sobie celów finansowych. W związku z tym nasza praca będzie sprowadzała się do edukowania klientów. Jestem przekonany, że dzięki naszym narzędziom i szkoleniom, w których aktywnie uczestniczą nasi konsultanci, oraz za sprawą naszej kampanii reklamowej, będziemy skutecznie walczyć z naszym wrogiem, czyli nieświadomością niektórych konsumentów oraz brakiem wiedzy w zakresie tego, co powinni robić żeby zabezpieczyć swoją finansową przyszłość. Jeśli spojrzymy na statystyki polskiego rynku, stosunek zebranej składki ubezpieczeniowej do PKB jest na poziomie 2,5-3%. Tak więc polski rynek nie jest aż tak nasycony, że będziemy musieli zwalczać konkurencję aby zwiększać swój udział w rynku. Nie chodzi nam o wykrawanie swojego kawałka tego rynkowego tortu, ale o to, aby tenże tort był jeszcze większy. Dlatego spodziewamy się, że tutejszy rynek będzie się rozwijał, a my chcemy w tym pomóc, głównie za sprawą wspomnianej edukacji klientów.

Prudential występuje w Polsce jako oddział londyńskiej firmy – dlaczego nie firma umiejscowiona w Polsce?


Prowadzimy w Polsce działalność poprzez dwa podmioty. Jedna jest oddziałem, natomiast druga jest spółką agencyjną, która będzie zatrudniać wszystkich naszych konsultantów ds. planowania finansowego. Sieć agencyjna jest nadzorowana przez KNF i regulowana przez polskie prawo. Z kolei ustanowienie oddziału pozwala nam tworzyć produkty dla naszych klientów w Polsce, których nie moglibyśmy stworzyć działając jedynie jako spółka.

Nasz główny produkt – Premiopolisa – ma wielkie szanse aby przynieść klientom znaczące zyski, takie jak większość polis unit-link, nie będąc jednocześnie unit-linkiem, bo nasz produkt łączy w sobie zarówno wysoki zwrot z inwestycji, ale również gwarancje zainwestowanego kapitału. Mamy możliwość udzielania takich gwarancji ponieważ tworzymy ten produkt jako oddział naszej londyńskiej spółki. Dlatego jest to tak dobre rozwiązanie dla polskiego klienta. O jego prawa dba w tym przypadku zarówno FSA, czyli brytyjski regulator, ale również KNF, który nadzoruje naszą sieć agencyjną. Naszym celem było stworzenie silnej i zróżnicowanej oferty dla naszych klientów. To wymagało od nas utworzenia oddziału, dzięki czemu mogliśmy stworzyć produkt, którego nie udałoby się przygotować działając jedynie jako przedstawicielstwo.

Jak pozyskujecie pracowników? Nie próbujecie wyciągać ich od konkurencji?


Nie podkupujemy pracowników innym firmom. Oczywiście przedstawiamy naszą propozycję tym, którzy wykazują swoje zainteresowanie – wtedy proponujemy im nasze warunki. Jednak ostateczna decyzja jest oczywiście po stronie osoby, który jest zainteresowana dołączeniem do nas. Nie zmuszamy ludzi do współpracy, ani nie ciągniemy ich na siłę. Jednak bardzo cieszy nas to, że agenci z rynku chcą do nas przechodzić – zarówno ci doświadczeni, jak i ci, którzy jeszcze nie rozpoczęli pracy w zawodzie. Sądzę, że ci, którzy przychodzą do nas, zwyczajnie ufają naszej wizji i planowi rozwoju Prudential w Polsce. Wierzą w nasze produkty, firmę, markę, i oczywiście w to, że mamy najlepszą propozycję dla polskiego klienta. Obecnie mamy około 80-90 pracowników – to są ludzie zatrudnieni w naszej firmie. Ponadto mamy już blisko 100 agentów, których nazywamy konsultantami ds. planowania finansowego, a docelowo, do 2015 roku będzie ich około 1000. Jest to bardzo budujące, że już teraz ludzie zaczęli do nas dołączać i uznaję to za bardzo dobry znak na nadchodzący czas.

Jakie cele przed sobą stawiacie?


Planujemy dalszy rozwój w trzyletnich etapach. Ten rok będzie naszym pierwszym na rynku. Będziemy usatysfakcjonowani, jeśli uda nam się pozyskać odpowiednią liczbę agentów i profesjonalnie ich przygotować do pełnienia funkcji konsultanta finansowego. Jak powiedziałem wcześniej, działalność w Polsce nie jest grą, którą skończymy za rok lub za 3 lata. Nie przyszliśmy tutaj po szybki zysk. Chcemy otworzyć 10-11 oddziałów w kraju, co jest naszym celem na najbliższy okres, i będziemy kształcić naszych konsultantów w najlepszy możliwy sposób, aby mogli prezentować nasze produkty w rzetelny, szczery i przekonywujący sposób. Będziemy ich wyposażać w odpowiednie narzędzia -tablety wyposażone w fantastyczne narzędzie analityczne, co jest pierwszym tego typu rozwiązaniem na rynku. Jeśli dobrze przeszkolimy naszych konsultantów i będą oni mogli obsługiwać klientów w odpowiedni sposób, uznam to za dobrze wykonaną pracą w pierwszym roku naszej działalności w Polsce.

Czy finansowanie ratowania Cypru ze środków depozytowych klientów nie wpłynie negatywnie na zaufanie Polaków do branży finansowej?


Wiele osób cierpi na wspomnianą przeze mnie pasywność, przez co nieodpowiednio troszczą się o swoje odłożone pieniądze. Nie wiem, czy cypryjska sytuacja sprawi, że ludzie zmienią swoje podejście do oszczędzania, ale my skupiamy się na naszym przekazie, który mówi, że jeśli masz środki do zainwestowania, zrób to w odpowiedni sposób. Bądź dobrze poinformowany o swoich możliwościach. Wierzę, że nasza oferta jest jednym z najlepszych sposobów na to, aby odkładać na bezpieczną przyszłość.

2013-04-17
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska
23.12.2025 (18:00) – informacja prasowa

Santander Bank Polska planuje zmianę nazwy na Erste Bank Polska

Santander Bank Polska planuje zmienić nazwę na Erste Bank Polska oraz wprowadzić globalne logo Erste Group. Bank …

a 0 ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z
23.12.2025 (06:53) – informacja prasowa

ING z nową kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z

ING Bank Śląski ruszył z kampanią skierowaną do przedstawicieli pokolenia Z, w której pokazuje jak ważne jest …

a 0 Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.
23.12.2025 (06:49) – informacja prasowa

Podczas wyjazdów na święta wezwań z assistance jest o 30% więcej.

Pierwsze opady śniegu co roku powodują ogromne utrudnienia dla kierowców. Opony niezmienione na zimowe w połączeniu …

a 0 Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK
23.12.2025 (06:48) – informacja prasowa

Pekao finansuje kolejny projekt w elektroenergetyce, kredytuje Grupę ZE PAK

Bank Pekao S.A. uczestniczy w finansowaniu konsorcjalnym, w formule project finance, budowy bloku gazowo-parowego …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem
23.12.2025 (06:47) – informacja prasowa

Rynek pożyczkowy w Polsce - listopad 2025. Dane potwierdzają rygorystyczną politykę zarządzania ryzykiem

Liczba udzielonych pożyczek w listopadzie wyniosła 0,41 mln szt., a ich średnia wartość to 4,460 zł – wynika z …

a 0 BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy
23.12.2025 (06:41) – informacja prasowa

BOŚ w ramach konsorcjum udzielił kredytu dla zakładów PESA z Bydgoszczy

Bank Ochrony Środowiska aktywnie włącza się w rozwój produkcji najnowszej generacji środków transportu publicznego …

PRNews.pl

Zobacz również

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czy w „nowym banku” da się złożyć reklamację? Czytelnik skarży się na Trade Republic

Czytelnik zwrócił uwagę redakcji na problem, który…

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut zostaje operatorem komórkowym. Ceny pakietów od 25 zł

Revolut uruchamia w Polsce usługę „Mobile Plans”,…

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

„Alicja” wciąż nęka klientów PKO BP. Po latach spłaty dług wraca jak koszmar

Choć wydawało się, że głośne spory o…

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Krzysztof Kolany i Wojciech Boczoń nagrodzeni w konkursie NBP

Dwaj analitycy Bankier.pl – Krzysztof Kolany oraz…

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

daria owocna:

Nie tylko oni mają problem ;) Jestem starsza, a też ciężko z kasą …

śr., 17 gru 2025 (14:38) • Jak Gen Z radzi sobie z dorosłością? 1/3 z nich już ma długi

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców