Już w ubiegłym roku Citibank Handlowy rozpoczął rozmowy z firmą Euronet – nowym dostawcą platformy technologicznej Unikasa. Zmiana dostawcy oznacza większą wydajność i elastyczność systemu.
Sieć Obsługi Płatności Unikasa wzbogacona zostanie o nowe funkcjonalności. Wśród nich wymienić można m.in. akceptację kart płatniczych na jednym terminalu – dzięki czemu klienci będą mogli zapłacić gotówką za rachunki, natomiast kartą płatniczą za zakupy (dotychczas odbywało się to przy użyciu dwóch terminali). Bank pracuje także obecnie nad wdrożeniem możliwości zapłaty za rachunki wybranymi kartami płatniczymi. Nowy dostawca platformy wzbogaci także system o: tzw. funkcję cash back (wypłata gotówki z karty płatniczej za pomocą terminala), tryb on-line w przekazywaniu informacji dla wystawców rachunków (funkcja umożliwiająca szybsze rozliczenie transakcji u wystawcy), możliwość doładowania typu pre-paid dla firm z branży telekomunikacyjnej oraz energetycznej.
Na dzień dzisiejszy klienci płacą rachunki za gaz, prąd, telefon, czy telewizję kablową w ponad 440 punktach Unikasy zlokalizowanych w najczęściej uczęszczanych przez nich miejscach: w super- i hipermarketach lub Biurach Obsługi Klienta wystawców rachunków.
Prowizja za płacone rachunki w zależności od miejsca dokonania wpłaty oraz wystawcy rachunku wynosi od 0 PLN do maksymalnie 1,99 PLN. W standardowym przypadku rachunek bankowy Wystawcy uznawany jest w drugim dniu roboczym po dokonaniu wpłaty.
Już od połowy kwietnia Citibank Handlowy wprowadzi nieznane dotąd na rynku i nieoferowane przez żaden bank rozwiązanie zarządzania opłatami sądowymi, kaucjami oraz innymi rodzajami masowych wpłat. Mikro-rachunki są innowacyjnym produktem przeznaczonym dla podmiotów, które przyjmują „w depozyt” wadia, kaucje oraz inne masowe wpłaty i są zobowiązane do ich zwrotu danemu podmiotowi po określonym czasie wraz z naliczonymi odsetkami.
Do tej pory sądy miały trudności w naliczaniu odsetek dla każdego z wpłacających osobno, tym bardziej, że na jeden mikro-rachunek środki mogą być wpłacane i wypłacane często po kilka razy w trakcie trwania danej sprawy. Obecnie, dzięki Mikro-rachunkom, działalność sądów będzie zgodna z obowiązującym rozporządzeniem Ministra Sprawiedliwości z dnia 24.09.1954, które mówi o zasadach przechowywania depozytów sądowych. Każdemu wpłacającemu bank otwiera osobny, bezimienny „mikro-rachunek” identyfikowany tylko po numerze NRB. Takie rozwiązanie pomaga zautomatyzować proces przyjmowania wpłat i wypłat z danych mikro-rachunków, naliczania odsetek na mikro-rachunkach dla każdego wpłacającego osobno. Dodatkowo klient otrzymuje na bazie dziennej raporty o saldach na mikro-rachunkach, o ich zamknięciach oraz naliczonych odsetkach.
Innowacyjność oferty banku w zakresie produktów zarządzania należnościami została doceniona już w ubiegłym roku. Produkt SpeedCollect Plus uzyskał prestiżową nagrodę przyznawana przez „The Banking Technology Magazine” w kategorii Best business/corporate banking achievement for 2005. Elastyczność rozwiązania pozwoliła bankowi na jego wdrożenie na rynki zagraniczne. Postrzegany jako rozwiązanie lokalne o globalnym standardzie SpeedCollect Plus funkcjonuje już w 15 krajach Europy Zachodniej i Południowej Afryce. Bank planuje jego dalsze akwizycje; rozmowy w tym zakresie rozpoczął
z Czechami, Rumunią, Bułgarią, Rosją, Ukrainą. SpeedCollect Plus pomaga wyeliminować w możliwie dużym stopniu płatności niezidentyfikowane (eliminacja opóźnień w uzgadnianiu wpływów, co pozwala klientowi na szybką interwencję w przypadku braku terminowej wpłaty ze strony jego kontrahentów). Produkt umożliwia weryfikację wpływów oraz ich ewentualne uzupełnienie o brakujące informacje poprzez porównanie danych o wpływach bieżących z informacjami o płatnościach oczekiwanych. Bank przesyła klientowi raport o transakcjach w rozbiciu na poszczególne faktury opłacane w danej płatności przez jego odbiorców.
Pozostając liderem na rynku (48% udział w rynku) w zakresie polecenia zapłaty Citibank Handlowy od 2002 roku jest członkiem tzw. Koalicji na rzecz Polecenia Zapłaty utworzonej z największymi wierzycielami masowymi i ich bankami. Bank aktywnie promuję również tę formę płatności realizując wspólne kampanie marketingowe w porozumieniu z największymi Wierzycielami. W najbliższym czasie rozpoczęta zostanie kampania promocyjna w porozumieniu z Telekomunikacją Polską SA. Celem kampanii jest zwiększenie liczby transakcji Polecenia Zapłaty realizowanych na polskim rynku. Dla dłużników przygotowane są atrakcyjne nagrody związane z aktywacją usługi.
Nowością na rynku usług bankowych są szkolenia dot. rozpoznawania autentyczności znaków pieniężnych w walucie polskiej oraz EURO. Już od kwietnia bank będzie oferował kursy dla kasjerów w jednostkach usługowych i handlowych oraz dla pracowników, którzy w ramach wykonywania obowiązków służbowych przyjmują gotówkę od kontrahentów. Innowacyjnym w skali rynku rozwiązaniem oferowanym przez Citibank Handlowy w zakresie rozliczeń gotówkowych są automatyczne raporty, które umożliwiają firmie pełną kontrolę nad dokonywanymi wpłatami – na bieżąco może ona monitorować wpłaty dokonywane przez pracowników lub kontrahentów. Każda wpłata rejestrowana jest w systemie księgowym Banku, dzięki czemu klient o wybranej przez siebie porze dnia otrzymuje automatycznie raport z informacją o zaksięgowanych wpłatach na rachunku.
Dzięki zastosowaniu najnowszych systemów elektronicznych pozwalających na bezpieczną transmisję danych oraz wiarygodną identyfikację użytkownika wymiana dokumentacji z klientem odbywa się w formie elektronicznej. Klienci mają możliwość przekazywania bankowi drogą elektroniczną dokumentacji dotyczącej chociażby uaktualniania wykazów konwojentów, uruchamiania nowych lokalizacji wpłat / wypłat czy też składania specyfikacji do rozmiany.