PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plInformacjeCo drugi senior obawia się oszustwa podczas korzystania z bankowości mobilnej
Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank

Santander Consumer Bank oferuje swoim klientom produkty kredytowe: kredyty gotówkowe, kredyty na nowe i używane samochody, kredyty ratalne, kredyty celowe, internetowy limit odnawialny, karty kredytowe, a także lokaty i rachunki oszczędnościowe.

Co drugi senior obawia się oszustwa podczas korzystania z bankowości mobilnej

Informacje 03.06.2024 (11:08) informacja prasowa
Bankowość mobilnaBezpieczeństwo Santander Consumer Bank

Seniorzy to stale rosnąca grupa klientów bankowości online. Dlatego też banki coraz częściej dostosowują swoją działalność do ich potrzeb. Według badania Santander Consumer Banku osoby po 60 roku życia szczególnie doceniają zrozumiałą komunikację i używanie prostego języka podczas obsługi (55 proc.) oraz dodatkowe wyjaśnienie skomplikowanych pojęć (29 proc.). Coraz częściej są także aktywnymi użytkownikami bankowości mobilnej. Jednak jak pokazują wyniki badania, mierzą się z pewnymi trudnościami. Połowa osób powyżej 60 roku życia czuje lęk przed oszustwem podczas jej używania.

Zdjęcie autorstwa Adrianna Calvo z Pexels

Korzystanie z bankowości elektronicznej i mobilnej jest już powszechne wśród wszystkich klientów niezależnie od wieku. Dzięki rozwojowi technologii cyfrowej stała się ona integralną częścią codziennych płatności mobilnych oraz zarządzania finansami. Coraz aktywniejszymi użytkownikami bankowości elektronicznej i mobilnej są także seniorzy. Ta grupa społeczna stale rośnie, dlatego też instytucje wprowadzają udogodnienia w swoich usługach oraz produktach, które odpowiadają na jej potrzeby. Jak wynika z badania Santander Consumer Banku „Senior w bankowości”, ponad połowa osób powyżej 60 roku życia uważa za szczególnie przydatne wprowadzenie przez bank zasad prostego języka oraz zrozumiałej komunikacji. Ponad jedna czwarta wymienia także dodatkowe wyjaśnienie skomplikowanych pojęć występujących w umowie. Z kolei dla 17 proc. seniorów istotna jest oferta produktowa przeznaczona dla osób 60+.

– Wyniki naszego ostatniego badania jasno pokazują, że seniorzy najbardziej doceniają zrozumiałą komunikację, pozbawioną bankowego żargonu. Eliminuje ona barierę związaną z trudnym językiem technicznym, co pozwala osobom starszym na łatwiejsze korzystanie z usług bankowych. Dodatkowo, według naszych danych podobny odsetek (22 proc.) klientów po 60 roku życia szczególnie docenia, jeżeli bank oferuje dla nich oddzielne stanowisko obsługi w oddziale oraz mogą liczyć na pomoc personelu w obsłudze bankomatów czy terminali – mówi Magdalena Grzelak, Rzecznika Prasowa z Santander Consumer Banku.

Senior a bankowość mobilna

Bankowość mobilna oferuje liczne korzyści, takie jak oszczędność czasu, łatwość dostępu do konta i możliwość realizowania transakcji z dowolnego miejsca. Z jednej strony seniorzy doceniają funkcjonalne zalety aplikacji bankowych, w których mogą szybko i bezpiecznie sprawdzać stan swojego konta, płacić rachunki, przelewać pieniądze oraz zarządzać swoimi oszczędnościami. Z drugiej strony osoby po 60 roku życia mają także pewne obawy. Według danych Santander Consumer Banku połowa respondentów obawia się oszustwa (kradzieży danych i pieniędzy) podczas korzystania z bankowości mobilnej. Dla 20 proc. seniorów aplikacje bankowe są zbyt skomplikowane w obsłudze. A 15 proc. stwierdza, że jedną z największych trudności w bankowości mobilnej jest dla nich konieczność zapamiętania danych do logowania, haseł i PINu.

– Seniorzy nierzadko obawiają się korzystania z bankowości mobilnej m.in. ze względu na brak zrozumienia technologii oraz zagrożenia cybernetyczne. Dlatego też w Santander Consumer Banku wprowadziliśmy zasady prostego języka, dzięki czemu prowadzimy transparentną komunikację zrozumiałą dla wszystkich. Dodatkowo, obsługa banku odgrywa kluczową rolę we wspieraniu naszych starszych klientów i pokazywaniu im, jak korzystać z nowoczesnych sposobów bankowania. Taka kompleksowa pomoc nie tylko zwiększa komfort i bezpieczeństwo seniorów, ale również buduje ich zaufanie do nowych technologii oraz nowoczesnych rozwiązań bankowych – dodaje Magdalena Grzelak z Santander Consumer Banku.  

Badanie zostało zrealizowane na zlecenie Santander Consumer Banku – banku od kredytów metodą telefonicznych, standaryzowanych wywiadów kwestionariuszowych wspomaganych komputerowo (CATI), przeprowadzonych przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) w dniach 25 marca-9 kwietnia 2024 r. W badaniu wzięła udział reprezentatywna grupa Polaków 60+. Próba n = 1000.

Źródło: Santander Consumer Bank

2024-06-03
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Polacy planują wydać na wakacje nieco więcej niż w ubiegłym roku. Raport ZBP
23.06.2025 (09:59)

Polacy planują wydać na wakacje nieco więcej niż w ubiegłym roku. Raport ZBP

W obliczu rosnących kosztów życia i niepewności gospodarczej Polacy wciąż muszą zachować rozwagę w planowaniu …

a 0 Rynek pożyczkowy w Polsce - maj 2025 r. Średnia wartość pożyczki wzrosła o 1,2 proc. w ujęciu miesięcznym
23.06.2025 (09:33)

Rynek pożyczkowy w Polsce - maj 2025 r. Średnia wartość pożyczki wzrosła o 1,2 proc. w ujęciu miesięcznym

393,6 tys. pożyczek udzieliły instytucje pożyczkowe w maju 2025 r. Udział nowych klientów pozostaje w trendzie …

a 0 Santander Bank Polska liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025”
23.06.2025 (09:28)

Santander Bank Polska liderem „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie 2025”

W „Rankingu ESG. Odpowiedzialne zarządzanie” bank zdobył 100% punktów we wszystkich kategoriach, które wskazał jako …

a 0 Porównywarka cenowa w goodie cashback
23.06.2025 (09:24)

Porównywarka cenowa w goodie cashback

Millennium Goodie uruchamia porównywarkę cenową. Nowe narzędzie na platformie goodie nie tylko podpowie, gdzie …

a 0 Klarna i AliExpress oferują klientom nowe formy płatności za zakupy
23.06.2025 (09:22)

Klarna i AliExpress oferują klientom nowe formy płatności za zakupy

Klarna, globalna sieć płatności, zaoferowała klientom AliExpress w Polsce nowe formy finansowania zakupów. Debiut …

a 0 Komunikat ZBP w sprawie wyroku TSUE w sprawie C-396/24 z dnia 19 czerwca 2025 r.
23.06.2025 (09:09)

Komunikat ZBP w sprawie wyroku TSUE w sprawie C-396/24 z dnia 19 czerwca 2025 r.

Rozliczenie stron tylko według teorii salda – teoria dwóch kondykcji niezgodna z unijnym prawem Dnia 19 czerwca …

PRNews.pl

Zobacz również

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Jaka przyszłość czeka Alior Bank? Trzy scenariusze

Dopiero po wakacjach dowiemy się, jaka przyszłość…

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Bank pyta klienta, czy będzie handlował krypto. Klient: to moja sprawa

Jeden z klientów Citi Handlowego przesłał nam…

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Banki nie potrafią zwiększyć sprzedaży tego produktu. Dlaczego?

Karty kredytowe to jeden z nielicznych segmentów…

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kart kredytowych – I kwartał 2025 r.

Rynek kart kredytowych stoi w miejscu. Na…

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Raport: Liczba użytkowników bankowości mobilnej – I kwartał 2025 r.

Niezmiennie rośnie liczba użytkowników korzystających z bankowości…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

Robert P:

. Obecnie ponad 850 tyś użytkowników, k tysiąc tys nie tyś …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • Bankier.pl realizuje strategię rozwoju i inwestuje w portal motoryzacyjny Mojeauto.pl

Leszek:

Dziękuję za wspaniałą inicjatywę VELO z programem TALENT. Zbieram dotychczasowe publikacje o laureatach …

pon., 12 maj 2025 (08:07) • Kacper Dworniczak wydał solowy album dzięki wsparciu VeloBanku

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców