PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćCross-selling, up-selling ,CRM, CRM… Banki Spółdzielcze a ich strategia

Cross-selling, up-selling ,CRM, CRM… Banki Spółdzielcze a ich strategia

Nasz gość 21.07.2007 (08:02)

Dobrze rozbudowany system CRM – system informatyczny wspierający zarządzanie relacjami z klientami jest tutaj nieodzownym narzędziem do badania możliwości sprzedaży takich dodatkowych produktów. Innowacje na tym rynku nie wiążą się jedynie ze sprzedażą znanych już produktów, banki inwestycyjne wyprzedzają się w wynajdywaniu nowych możliwości lokowania środków dla klientów korporacyjnych- derywaty na emisję dwutlenku węgla już są oferowane przez Fortis Bank, w przyszłości zapewne dostępne będą na derywaty pogodowe dla dużych rolniczych grup producenckich lub turystycznych. Reklama na rynku finansowym to również bardzo istotny czynnik wspomagający sprzedaż. Banki wydały w pierwszym kwartale b.r. 115 mln zł na reklamę, w poprzednich latach wielkości te wzrosły z 365 mln zł do 590 mln zł rocznie. Przyjmując, że na początku roku banki nie rozpoczynają kosztownych kampanii ten rok również będzie rekordowy pod względem aktywności na rynku reklamy. Banki oprócz reklamy konkretnych produktów i usług, nagłaśniają swoje promocje i konkursy. Widoczna jest już również kampania wizerunkowa banków, zwłaszcza nowych na rynku jak Polbank czy Nordea. Przyjazny wizerunek, dobra oferta, znany bank- czego może chcieć więcej ktoś, kto potrzebuje w dorosłym życiu konta.

Market followers…

Reklama i motto firmy Avis :”Jesteśmy drudzy, staramy się bardziej” idealnie pasuje do banków spółdzielczych. Jest tylko kwestia dlaczego starają się bardziej, bo muszą bo są mniejsi, czy bo chcą i mają plan jak to robić. Póki co banki spółdzielcze muszą przejść „wroga” numer jeden- unijną dyrektywę CRD, która zapewne wzmocni sektor poprzez wymuszone łączenia się małych spółdzielni lub tych, które nie radzą sobie z efektywnym zarządzaniem. Wbrew opinii polityków będzie to najwyżej kilka z ponad 580 banków o niskiej kapitalizacji.

W kwestii produktowej dobre banki spółdzielcze już wybrały cross-selling, lokaty łączone z funduszami, głównie Union Investment oraz AIG, kredyty sprzedawane z ubezpieczeniami takich grupa jak Concordia czy Macif. Teoretyczne zagadnienie up-selling’u może być obce dla wielu praktyków z banków, lecz stosują go w pracy z dużym powodzeniem w przypadku sprzedaży kart kredytowych. Największą wartością banków spółdzielczych jest ich bliskość z klientem, ale nie mogą one zapominać o nowych kanałach dystrybucji produktów.

Zaczynając od cross-selling’u, banki spółdzielcze muszą lepiej wykorzystywać swoją wiedzę o klientach i wyprzedzać ich zgłaszane potrzeby oferując kolejne, lepiej dopasowane produkty. BSy mają przewagę nad bankami komercyjnymi, w kwestii bliskości z klientem oraz szybkiego podejmowania decyzji co do zmiany warunków produktów. Up-selling pojedynczych banków spółdzielczych powinien w przyszłości być monitorowany przez centralny CRM (Customer Relationship Management). Centralna jednostka mogłaby być idealnym rozwiązaniem dla banków ze względu na duże koszty wprowadzenia takiego systemu, nawet jak dla największego zrzeszenia. W bankach komercyjnych taki system zdaje egzamin i wpływa na wzrost dochodowości z jednego klienta oraz jego większe przywiązanie do firmy. Banki spółdzielcze oprócz tradycyjnego podejścia do marketingu powinny wzmocnić drugi rodzaj CRM (Cause Related Marketing), czyli marketing społecznie zaangażowany. Jest to kombinacja marketingu komercyjnego i społecznego, banki spółdzielcze wspierając swoje społeczności lokalne oprócz wzmacniania wizerunku, poprawiają swoją pozycję rynkową. Wiele banków wspierając lokalne tereny zapomina o pozytywnym nagłośnieniu swojej pomocy. W tym sektorze potrzebni są liderzy, którzy potrafią nastawić cały bank na orientację pro sprzedażową. Marian Grzegorczyk prezes Banku Spółdzielczego w Przysusze, wie jak ważne jest nastawienie na klienta, nowości produktowe oraz aktywna polityka zarządzania i promocji. Wprowadzenie nowych kanałów dystrybucji jak sms-banking czy home-banking, wspomaganie młodych ludzi w lokalnych klubach sportowych i ośrodkach wychowawczych to jedynie mała część działalności ponadpodstawowej. Mirosław Potulski, nowy Prezes BPS, w swoim rodzinnym Kwidzynie postawił na nowoczesność i edukację pracowników co również przełożyło się na rozwój banku. Oprócz nowatorskich rozwiązań jak strefa samoobsługowa i usługa banku na telefon, pracownicy banku przechodzą wiele szkoleń, a bank przyjmuje studentów na praktyki. PBS może pochwalić się wspieraniem drużyny ekstraklasy koszykarskiej Basketu Kwidzyń. Niektóre większe banki spółdzielcze starają się kontaktować z klientem za pomocą gazetek lokalnych kolportowanych w bankach. Dobrym przykładem jest BS w Brańsku, który oprócz wydawania takiego miesięcznika, organizuje konkursy wiedzy o spółdzielczości i bankowości, sponsoruje szkoły, zespoły ludowe ze swojego terenu oraz Ochotniczą Straż Pożarną. Promocja banków spółdzielczych jest utrudniona ze względu na duże rozdrobnienie tych instytucji i problemy z ustaleniem strategii reklamy całego sektora. W zeszłym roku odbyła się pierwsza wspólna kampania reklamowa, mająca na celu wzmocnić prospołeczny wizerunek banków i przypomnieć się klientom. Obecnie oprócz kampanii wizerunkowej banki chcą zareklamować swoją Loterię Banku Spółdzielczego. Spoty reklamowe wyreżyserował sam Piotr Trzaskalski znany z takich filmów jak Edi czy Mistrz, co oznacza, że starają się bardziej w kwestii wypracowywania swojego wizerunku.

Dobra strategia

Pomysłów kilka widać, banki spółdzielcze starają się ujednolicać produkty mimo wielkiej autonomii w zarządzaniu pojedynczych banków (przykład Unikonta BSów zrzeszonych w MR Banku), akcje marketingowe mają coraz bardziej wyraźny kształt, a w zanadrzu banki spółdzielcze przygotowują nowatorskie produkty, które mają uchronić ich dominującą pozycję poza miastem. Trzy wspomniane powyżej banki spółdzielcze robią to odpowiednio do swojej skali działania, sponsoring klubów sportowych, szkół na terenach gmin swojej działalności, świąt miast oraz wsi z danego terenu, pomaganie domom dziecka, placówkom wychowawczym czy pomoc rolnikom w pozyskaniu jak największej kwoty funduszy strukturalnych. Wiele banków robi to samo, tylko czy ich społeczności to widzą, czy ogół społeczeństwa dostrzega prospołeczny charakter ich działalności? Czy da się wdrożyć jedną koncepcję marketingu i jeden sposób działania w całym sektorze bez posądzenia o wykorzystywanie tych którym się pomaga?

Strategia CRM, C-S, U-S, CRM może nie jest niczym nowym dla banków, ale zbudowanie wokół tych kilku słów realnych działań i produktów może więcej dobrego przynieść, niż niejeden dobry klient w każdym banku, zwłaszcza w perspektywie kilku lat.

banki spółdzielcze 2007-07-21
Redakcja PRNews.pl
Tagi: banki spółdzielcze

Sprawdź także:

a 0 Wakacje przez cały rok – tak zaczynają podróżować Polacy
08.07.2025 (08:37)

Wakacje przez cały rok – tak zaczynają podróżować Polacy

Rozpoczęły się letnie wakacje. Choć tradycyjnie kojarzą się z urlopem, rośnie liczba Polaków, którzy decydują się …

a 0 Festiwale, workation i wyprawy solo – nowa definicja wakacji 2025
08.07.2025 (08:35)

Festiwale, workation i wyprawy solo – nowa definicja wakacji 2025

Wakacje to dla Polaków już nie tylko plaża i leżak. Co drugi z nas planuje wyjazd na festiwal, niemal co czwarty… …

a 0 Duży spadek rat za auto. Co się dzieje?
08.07.2025 (08:33)

Duży spadek rat za auto. Co się dzieje?

Rzeczywiste raty za samochód zmniejszyły się w maju średnio o 167 zł, a w czerwcu były o 54 niższe niż przed dwoma …

a 0 Już ponad 6,5 miliona obywateli zastrzegło swój numer PESEL
08.07.2025 (08:28)

Już ponad 6,5 miliona obywateli zastrzegło swój numer PESEL

Obecnie zastrzeżonych jest ponad 6,5 mln numerów PESEL. Jak podkreślają znawcy tematu, to mniej niż ok. 20% …

a 0 Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w II kw. 2025 r.
08.07.2025 (08:25)

Przenoszenie rachunków bankowych w systemie Ognivo w II kw. 2025 r.

W II kw. 2025 r. decyzję o zmianie rachunku bankowego, z wykorzystaniem systemu Ognivo, podjęły 3 083 osoby. …

a 0 7 proekologicznych startupów wybrał PKO Bank Polski w programie Green Impact
08.07.2025 (08:22)

7 proekologicznych startupów wybrał PKO Bank Polski w programie Green Impact

PKO Bank Polski wybrał 7 startupów, które rozpoczną wdrożenia swoich rozwiązań w banku. To efekt kolejnej edycji …

PRNews.pl

Zobacz również

Karty eSIM będą dostępne w bankach. Historia zatacza koło

Karty eSIM będą dostępne w bankach. Historia zatacza koło

Dwa pierwsze podmioty z branży finansowej informują,…

Te banki odchodzą od obsługi kasowej w oddziałach

Te banki odchodzą od obsługi kasowej w oddziałach

Już niemal w jednej trzeciej placówek banków…

Nowy rekord bezgotówkowości. Zgadniecie, w którym kraju?

Nowy rekord bezgotówkowości. Zgadniecie, w którym kraju?

Najniższy w historii udział gotówki w transakcjach…

Sąd Apelacyjny stwierdził nieważność ponad tysiąca umów „frankowych” mBanku

Sąd Apelacyjny stwierdził nieważność ponad tysiąca umów „frankowych” mBanku

Sąd Apelacyjny w Łodzi stwierdził nieważność ponad…

Tylko w aplikacji. Nowy gracz na rynku kredytów ratalnych

Tylko w aplikacji. Nowy gracz na rynku kredytów ratalnych

Raiffeisen Digital Bank wchodzi na rynek z…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

e_s_g:

"...a rzeczywistymi działaniami przedsiębiorców na rzecz zrównoważonego rozwoju (ESG)..." - nie ma znaku …

śr., 25 cze 2025 (07:50) • Czy ESG wpływa na decyzje inwestycyjne? Raport EY

Iwo:

Konto oszczędnościowe Cyfrowy Zysk. Teraz oprocentowanie dla środków do 50 000 jest 7,2%, …

śr., 11 cze 2025 (12:29) • BOŚ uruchamia mobilne konto oszczędnościowe „Cyfrowy Zysk”. Proponuje 8,1 proc.

Xandi:

Tak, bardzo brakuje tej opcji. Mam wrażenie, że wszyscy dużo mówią o poprawie …

niedz., 8 cze 2025 (08:08) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Adam K.:

Drogie PKO, zróbcie tylko jedną rzecz - wprowadźcie bezpłatne, nielimitowane przelewy natychmiastowe, a …

pt., 6 cze 2025 (01:09) • PKO Bank Polski na EKF 2025: banki powinny stanąć do rywalizacji o jak najlepsze zaspokojenie potrzeb klientów

Robert P:

kwoty do 200 tyś przez 3 miesiące od założenia konta i za spełnienie …

pon., 26 maj 2025 (20:42) • ING promuje nową ofertę oszczędnościową. Można zyskać do 6 proc.

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców