PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plNasz gośćDlaczego niektórzy liderzy odnoszą spektakularne sukcesy?

Dlaczego niektórzy liderzy odnoszą spektakularne sukcesy?

Nasz gość 25.01.2010 (06:19) artykuł nadesłany

Powszechnie uważa się, że jest to charyzmatyczny szef, czy wódz porywający za sobą masy ludzkie. Większość amerykańskich publikacji z lat 80-90 pokazuje takie przykłady jak Jack Welch, czy John Kennedy. W Polsce zaś jako typy przywódców wymienia się Lecha Wałęsę, Aleksandra Kwaśniewskiego, czy dla niektórych Andrzeja Leppera. Charyzmatyczny przywódca jawi się w tym świetle jako przykład wykorzystania cech układu nerwowego, owoc odziedziczonych genów – wrodzonych i rozwijanych predyspozycji do przewodzenia innym. 

Na bazie własnych kilkunastu lat doświadczeń z pracy z liderami uważam, że nie ma uniwersalnego typu przywódcy dla każdej grupy i w każdym momencie jej rozwoju. Dla mnie  ważne jest świadome przywództwo. Polega ono na zrozumieniu własnych naturalnych predyspozycji talentów, gdyż różni liderzy potrzebni są w różnego rodzaju zespołach i na różnych etapach rozwoju organizacyjnego. Na przykład Lech Wałęsa był świetnym liderem w czasie wielkich zmian, ale w latach budowania porządku jego predyspozycje gorzej się sprawdzały. Tadeusz Mazowiecki to zaprzeczenie charyzmatycznego przywódcy. Miał jednak autorytet, który w pewnym momencie historii pozwolił mu odegrać taką rolę, a dla pewnych środowisk może być nim nadal. Podobnie inny model przywództwa sprawdza się w dużych stabilnych korporacjach, a inny w małych start-upach. Najczęściej wspaniali korporacyjni szefowie nie radzą sobie obejmując szefostwo nowopowstających firm, a założyciele firm nie radzą sobie w dojrzałych organizacjach.

Dlatego też przywództwo polega nie tyle na powieleniu cech przypisywanych charyzmatycznym liderom, ale na zrozumieniu własnych talentów, rozwijaniu ich i szukaniu ról adekwatnych do naturalnych predyspozycji. W tym świetle jeśli można mówić o cechach uniwersalnych, to byłyby to – budzące zaufanie – szczerość i autentyczność. Dobrym przykładem jest dla mnie Jurek Owsiak – osoba nie ukrywająca swoich ograniczeń i wad, która w konkretnej sytuacji – Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy – z powodzeniem odgrywa rolę lidera. Podejście takie stoi w opozycji nie tylko wobec mitu charyzmatycznego przywódcy. Byłem kiedyś na kameralnym spotkaniu biznesowym z polarnikiem Markiem Kamińskim. Kilkunastu polskich top menedżerów i konsultantów, których można było nazwać liderami w swoich organizacjach, ubranych w eleganckie garnitury, z szacunkiem zamilkło, gdy wszedł do sali człowiek w dżinsowych spodniach i koszuli w kratę. W ich gronie on był liderem. Dla tych ludzi Marek Kamiński ma autorytet osiągnięć, czynów, zrealizowanych idei i marzeń. A więc dla ludzi porywające są też same idee, przeżycia i osiągnięcia.

Skuteczne przywództwo


Próbując znaleźć receptę na skuteczne przywództwo udało mi się stworzyć pewien „algorytm”. Najskuteczniejsi liderzy osiągają spójność pomiędzy:

– naturalnymi predyspozycjami

– aspiracjami

– kompetencjami / umiejętnościami przywódczymi i specjalistycznymi

– kulturą przywództwa w danej organizacji lub poziomem jej rozwoju

– atrakcyjną misją lub wyznawanymi wartościami

Przez spójność rozumiem fakt, iż elementy tego algorytmu wzajemnie się uzupełniają i nie stoją ze sobą w sprzeczności. Warto zwrócić uwagę, iż algorytm ten nie jest przypisany do danej osoby na stałe. O ile naturalne predyspozycje u dorosłej osoby raczej są niezmienne to jej aspiracje, kompetencje, otoczenie w którym działa, a niekiedy wyznawane wartości mogą ulec zmianie. Spróbuję przedstawić ten sposób myślenia za pomocą kilku przykładów. Analizy postaci publicznych dokonałem na podstawie informacji ogólnie dostępnych w mediach i własnych przemyśleń.

Lech Wałęsa (z perspektywy lat osiemdziesiątych)


Naturalne predyspozycje

Charyzmatyczna osobowość, potrafił pociągnąć za sobą tysiące zwolenników, odwaga

Aspiracje

Niewątpliwie istotna potrzeba władzy np. kierowania związkiem

Kompetencje przywódcze

Prawdopodobnie brak umiejętności w tym zakresie, z czasem nabywane doświadczenie

Kompetencje specjalistyczne

Wiedza zawodowa w swojej specjalności wystarczająca by być wiarygodnym dla współpracowników

Kultura przywództwa w danej organizacji lub poziom jej rozwoju

Burzliwe czasy sprzyjają tego typu liderom

Atrakcyjna misja i wartości

Dążenie do wolności, walka z systemem, wartości chrześcijańskie – dla milionów Polaków były szalenie ważne

Komentarz:

Pomimo braku kompetencji przywódczych, dzięki charyzmatycznej osobowości, aspiracjom, w sprzyjającym czasie i przy tak atrakcyjnej dla ludzi misji Lech Wałęsą osiągnął jako lider wyjątkowe rezultaty. Po kilkunastu latach, w innym otoczeniu, wymagających innych predyspozycji i kompetencji oraz gdy poprzednia misja została wypełniona trudno jest osiągnąć zbliżone efekty.

Leszek Balcerowicz


Naturalne predyspozycje

Raczej mało charyzmatyczna osobowość, typ specjalisty, eksperta, skupionego na faktach i analizach, unikającego prezentowania emocji

Aspiracje

Prawdopodobnie pewna potrzeba władzy, wywierania wpływu np. kierowania partią, instytucją finansową czy obecnie organizacja pozarządową

Kompetencje przywódcze

Prawdopodobnie początkowo brak umiejętności w tym zakresie, z czasem nabywane doświadczenie i umiejętności menedżerskie, za czasów NBP opisywano jako dobry szef

Kompetencje specjalistyczne

Wybitne kompetencje w swojej specjalizacji, pozwalające być niekwestionowanym autorytetem w dziedzinie gospodarki

Kultura przywództwa w danej organizacji lub poziom jej rozwoju

Kultura polityczna w Polsce nie premiuje stroniących od populizmu i trzymających się faktów i twardych danych technokratów

Atrakcyjna misja i wartości

Misja reformy gospodarki, kojarząca się z olbrzymim bezrobociem i wzrostem cen w latach 90tych była szalenie nie atrakcyjna dla wielu grup społecznych – „Balcerowicz musi odejść”

Komentarz:

Do wypełniania niektórych misji potrzebni są liderzy, których atutem jest raczej analityczny umysł i wysokie kompetencje merytoryczne, a nie charyzma. Przykładem na to jest przeprowadzona z olbrzymim sukcesem reforma polskiej gospodarki. Jednocześnie ten sam zestaw cech i umiejętności nie sprawdził się do pełnienia funkcji politycznych np. lidera partyjnego.

Dyrektor Departamentu Szkoleń i Rozwoju – międzynarodowy bank


Naturalne predyspozycje

Osoba sympatyczna, choć niezbyt ekstrawertyczna, preferuje pracę z małym zespołem, okazuje dużo empatii i wsparcia dla współpracowników

Aspiracje

Awans na stanowisko dyrektorskie traktuje raczej jako wyraz uznania dla kompetencji i doświadczenia, nie potrzeby władzy i kierowania innymi, po 10 latach pracy na stanowiskach menedżerskich odczuwa nawet przesyt tą funkcją

Kompetencje przywódcze

Bardzo wysoki poziom umiejętności, stale podnoszony i rozwijany na licznych szkoleniach oraz w indywidualnym coachingu

Kompetencje specjalistyczne

Wysoki poziom wiedzy merytorycznej w swojej dziedzinie jest niekwestionowanym autorytetem wśród współpracowników

Kultura przywództwa w danej organizacji lub poziom jej rozwoju

Początkowo, kiedy firma zaczynała działalność w Polsce i rozwijała się organicznie – kultura przedsiębiorczości i otwartości oraz „niemal rodzinna” atmosfera sprzyjała tego typu liderowi. Po latach kultura firmy zaczęła ewoluować w kierunku bezdusznej korporacji, co stało w sprzeczności z preferencjami tej osoby

Atrakcyjna misja i wartości

Dbanie o rozwój i ciągłe doskonalenie pracowników, aktywne wspieranie menedżerów w ich działaniach rozwojowych zjednało tej osobie wielu sojuszników zarówno wśród menedżerów jak i szeregowych pracowników

Komentarz:

Taki algorytm pozwolił temu menedżerowi osiągnąć wiele sukcesów biznesowych przez ok. 10 lat pracy dla jednej organizacji. Nowa kultura firmy i jej dużo większa skala działania oraz pewne „zmęczenie” pełnieniem roli wykraczającej poza własne aspiracje (brak potrzeby władzy) spowodowały decyzję o zmianie pracy.

Dyrektor Generalny, Firma z branży nowych technologii B2B, kilkudziesięciu pracowników

Naturalne predyspozycje

Bardzo charyzmatyczna postać, potrafi zainspirować prawie każdego rozmówcę, jak i całe grupy ludzi

Aspiracje

Chce być w centrum uwagi, ceni popularność i medialność, nie dba o władzę

Kompetencje przywódcze

Wysoki poziom umiejętności menedżerskich, choć pewne trudności w ich stosowaniu np. brak konsekwencji

Kompetencje specjalistyczne

Średni poziom wiedzy specjalistycznej, od tego zatrudnia ekspertów

Kultura przywództwa w danej organizacji lub poziom jej rozwoju

W fazie start-upu środowisko sprzyjało tego typu liderowi, demokratyczny styl zjednywał podwładnych. Po kilku latach dynamicznego rozwoju, organizacja wymagała bardziej stanowczego i jednocześnie uporządkowanego lidera

Atrakcyjna misja i wartości

Szansa na uczestniczenie w budowie nowego biznesu w bardzo innowacyjnej branży, była szalenie atrakcyjna dla młodych ludzi. Rozpoznawalny i „ludzki” szef był dodatkowym magnesem.

Komentarz:

Opisywanemu liderowi udało się w początkowych latach funkcjonowania firmy osiągnąć pozycję lidera nowej branży. Niestety po pewnym czasie sytuacja uległa zmianie, pojawili się silni konkurencji, walka rynkowa się zaostrzyła. Szybko rosnący zespół potrzebował” twardszej ręki”  oraz wprowadzania systemów i procedur. Pogarszające się wyniki firmy zmusiły właścicieli do zmiany lidera.

Wnioski dla Zarządów i HR


Zarządy firm oraz departement HR pełnią kluczową rolę w wyłanianiu nowych liderów dla organizacji. Coraz większą popularnością cieszą się programy typu „Akademia Lidera”, „Kuźnia Talentów”, czy z angielska „High Potential Development” w skrócie HiPo.

Miałem okazję w wielu takich projektach uczestniczyć zarówno jako pracownik, menedżer oraz jako konsultant. W polskiej praktyce biznesowej można spotkać zarówno wybitne jak i słabe programy, poniżej postaram się przedstawić kilka najbardziej typowych pułapek związanych z tego typu projektami.

Koncentracja na rozwoju standardowych kompetencji przywódczych – jednakowe szkolenia menedżerskie dla dużych grup pracowników:

  • Program nie uwzględnia różnic osobowościowych, czy naturalnych predyspozycji
  • Brak pomiaru poziomu kompetencji przed i po programie
  • Niejasne kryteria doboru do programu, w programie uczestniczą obecni menedżerowie, przyszli menedżerowie oraz potencjalni przyszli menedżerowie (choć niektórzy nigdy nimi nie zostaną)

Pomijanie aspektów związanych z pożądaną kulturą organizacji, czy jej poziomem rozwoju w procesie wyłaniania liderów

  • Próba stworzenia jednego uniwersalnego modelu lidera dla firmy (bez względu na typ i wielkość zespołu, czy kluczowe zadania)
  • Preferowanie osób zorientowanych na cele i zadania – nadreprezentacja liderów o stylu dominującym, czasami wręcz despotycznym

Deklarowana Misja, czy wartości firmy dalekie od rzeczywistych

  • Niektóre firmy dyskryminują pracowników ze względu wiek, czy płeć pomimo iż oficjalnie szczycą się wyśrubowanymi standardami w tym zakresie np. pewna międzynarodowa firma z branży FMCG  w zasadzie nie akceptuje na stanowisku szefa sprzedaży osoby starszej niż 40 lat, choć nikt oficjalnie tego nie przyznaje.
  • W takiej sytuacji „atrakcyjna misja” przestaje mieć jakiekolwiek znaczenie dla skuteczności przywództwa, a wręcz obniża ją znacząco.

Dobre programy wyłaniania i rozwoju liderów


Aby dobrze zaprojektować i wdrożyć z sukcesem tego typu program warto uwzględnić następujące aspekty:

  • Punktem wyjścia do programu powinna być misja, wizja i wartości firmy oraz jej aktualna strategia
  • Program powinien uwzględniać wszystkie elementy algorytmu skutecznego przywództwa: badanie naturalnych predyspozycji, weryfikacja aspiracji, ocena kompetencji przywódczych i merytorycznych, analiza pożądanego profilu lidera dla danego zespołu lub obszaru biznesowego oraz aktualnej kultury przywództwa i poziomu rozwoju organizacji.
  • Do badania ww elementów warto stosować sprawdzone narzędzia diagnostyczne
  • Program powinien obejmować różnorodne formy rozwoju takie jak: samokształcenie, warsztaty i szkolenia grupowe, zadania wdrożeniowe, coaching, mentoring itp.
  • Fundamentem tego typu programów powinna być indywidualna praca danego lidera z ew. wsparciem coacha lub trenera w takich obszarach jak moja osobista Misja, wartości i cele długoterminowe.

Romeo Grzębowski jest absolwentem Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, kierunku Zarządzanie i Marketing oraz Wyższej Szkoły Zarządzania i Bankowości w Poznaniu, ukończył także studia podyplomowe z zakresu Zarządzania Kadrami przy Polskiej Fundacji Promocji Kadr oraz Instytucie Organizacji i Zarządzania w Przemyśle Orgmasz w Warszawie. Romeo jest również absolwentem „Intern Program in Organization and Human Resources Development” organizowanym przez University Associates w Stanach Zjednoczonych, a także zdobył międzynarodowy certyfikat Coach’a ICC.  


Romeo jest Prezesem Zarządu Extended DISC Polska – firmy specjalizującej się w diagnozowaniu potencjału pracowników. Jednocześnie pełni rolę Partnera w firmie Time for Team. Swoje doświadczenie w dziedzinie zarządzania zasobami ludzkimi zdobywał m.in. jako: Human Resources Manager – Xerox Polska, niezależny konsultant i trener, konsultant – Nicholson International, praktykant – Harley-Davidson Motor Company oraz Alverno College.


Romeo jest członkiem Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami od 1997 r. Jego główne obszary zawodowych zainteresowań to m.in.: strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi, rozwój zespołów menedżerskich metodami coachingowymi oraz Executive Coaching. Romeo jest również członkiem założycielem Stowarzyszenia Profesjonalnych Mówców w Polsce. Ekspert programu Talent Club.

Źródło: Bankier.pl

coaching nasz gość 2010-01-25
Redakcja PRNews.pl
Tagi: coaching nasz gość

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców