PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRE-sklep – sekret i początki sukcesu w sieci

E-sklep – sekret i początki sukcesu w sieci

Marketing i PR 09.05.2011 (18:42)

Niemal 60% internautów kupuje w internecie, a w minionym 2010 roku, Polacy na zakupy w sieci wydali aż 15,5 mld złotych. Dane dotyczą zarówno aukcji jak i sklepów internetowych, które wykazują ogromny potencjał gospodarczy.

Rozważając otwarcie własnego e-biznesu, który będzie przynosił zyski i dawał szerokie perspektywy rozwoju, nie sposób nie zadać sobie pytania: jak i od czego właściwie zacząć by odnieść sukces?  

Wiarygodność = jakość

Oczywiste jest, że silnej i stabilnej pozycji nie zyskamy z dnia na dzień. Każdy ekspert e-commerce zgodzi się, że zarówno w początkach jak i u szczytu kariery w świecie online, najważniejszy jest profesjonalizm i zaufanie. Te natomiast, buduje się ciężką pracą, w oparciu o wysoką wiarygodność firmy. Szczególna dbałość o aspekty prawne oraz ochronę danych osobowych, to podstawa dla każdego handlowca, nie tylko internetowego – bez nich możemy w krótkiej chwili zaprzepaścić wszystko, co udało nam się zbudować ogromnym nakładem pracy – podkreśla Kamil Urbaś ze sklepu internetowego Twojabateria.pl. Problemy, wynikające z braku zabezpieczeń mogą bowiem przynieść rozmaite skutki – poczynając od utraty klientów, na utracie dobrego wizerunku kończąc. Jednak wiarygodność to także efekt tego jak i ile się o nas mówi. Warto więc zadbać o widoczność w Internecie – wpisując się w ogólnodostępne bazy firm i serwisy aukcyjne, bądź udostępniając opinie zadowolonych klientów.

Kupić klienta – sprzedać produkt

Kiedy już posiadamy podstawy prawne, nasuwa się kolejne pytanie: co będziemy sprzedawać? Ważna jest tutaj specjalizacja sklepu i jego oferty. Nie warto wprowadzać wszystkich produktów, które będą „w zasięgu naszej ręki”, gdyż wprowadzi to niepotrzebny chaos, a klient nie odczuje profesjonalizmu z naszej strony. Dobrze jest przeprowadzić dogłębną analizę, która wyłoni towary cieszące się największym zainteresowaniem. W e-commerce, panuje spory tłum – aktualne dane pokazują, że na polskim rynku obecnie istnieje około 10 tysięcy sklepów internetowych, a sprzedawcy prześcigają się głównie w cenach – zauważa ekspert Kamil Urbaś. Jednak warto pamiętać, że nie zawsze jest to droga do sukcesu. Tzw. „łowcy okazji” to grupa klientów często nielojalna – szybko przejdzie do konkurencji jeśli pojawią się lepsze ceny. Przede wszystkim musimy zainteresować wyznaczoną sobie wcześniej grupę docelową – zadbać o sposób prezentacji towaru oraz warunki umowy sprzedaży. Później możemy poddać się euforii pierwszego złożonego w naszym sklepie zamówienia…

…podążać za klientem

Prowadzenie sklepu internetowego od samego początku wymaga stałej czujności i obserwacji, także po to, by przywiązywać i utrzymać dotychczasowych klientów. Warto więc wykorzystać dodatkowe funkcjonalności – sztuczki, które sprawią że internauta wróci na naszą stronę. Obecnie popularna jest opcja historii zakupów, top 10 najczęściej kupowanych produktów, rich media, interaktywne prezentacje 3D czy inteligentne funkcje wyszukiwania. Klienci chcą podjąć decyzję możliwie szybko, dlatego ważnym aspektem jest funkcjonalność i przejrzystość strony internetowej – zauważa Kamil Urbaś. Ponadto lubimy szybko i sprawnie przebrnąć przez formalności, także związane z finalizowaniem zakupów w sklepach internetowych – dlatego szanując czas klienta, zyskujemy jednocześnie jego dobrą opinię.

Z badań Nielsen Group wynika, że 50% użytkowników sieci to klienci sklepów internetowych. Rynek internetowy w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie – jesteśmy krajem o największym przyroście sprzedaży online wśród innych państw UE. Współczesne badania wśród klientów pozwalają podążać za ich potrzebami i dopracowywać luki w poprawnej funkcjonalności strony. Najważniejsze, by zdawać sobie sprawę, że nasz sklep nie jest idealny. Zauważanie jego niedociągnięć i regularne poprawki – nawet te drobne, to mały-duży krok w dobrym kierunku – reasumuje Kamli Urbaś ze sklepu internetowego TwojaBateria.pl

Źródło: pointb public relations

e-commerce firma internet 2011-05-09
Redakcja PRNews.pl
Tagi: e-commerce firma internet

Sprawdź także:

a 0 Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku
05.12.2025 (04:16) – informacja prasowa

Nowe oferty promocyjne ubezpieczeń komunikacyjnych i nieruchomości w Alior Banku

Alior Bank wprowadza dwie nowe promocje ubezpieczeniowe w ramach współpracy z LINK4. Akcje potrwają do 31 grudnia …

a 0 XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności
05.12.2025 (04:14) – informacja prasowa

XV edycja Programu Grantów Lokalnych Banku BNP Paribas – 500 000 zł trafi do organizacji wzmacniających swoje społeczności

Bank BNP Paribas rusza z piętnastą edycją Programu Grantów Lokalnych – inicjatywy, która od 2011 roku wspiera …

a 0 Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego
05.12.2025 (04:09) – informacja prasowa

Revolut udostępnia “Tryb Uliczny”. Ma chronić środki klientów przed atakami złodziei podczas sezonu świątecznego

Revolut udostępnił w krajach EOG i Wielkiej Brytanii (również w Polsce) nową funkcję bezpieczeństwa: “Tryb …

a 0 ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice
05.12.2025 (04:07) – informacja prasowa

ING na 9. Śląskim Festiwalu Nauki Katowice

Fundacja ING Dzieciom wspólnie z ING Bankiem Śląskim zapraszają dzieci, młodzież i dorosłych do Katowic, na kolejne …

a 0 Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo
05.12.2025 (04:06) – informacja prasowa

Hitachi Europe i ITCARD nawiązują strategiczne partnerstwo

Hitachi Europe Ltd. i ITCARD S.A. zawarły strategiczne partnerstwo w celu przyspieszenia innowacji i transformacji …

a 0 ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata
05.12.2025 (04:02) – informacja prasowa

ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego przedłużają strategiczne partnerstwo na kolejne trzy lata

Grupa ERGO Hestia i Akademia Leona Koźmińskiego podpisały umowę o kontynuacji strategicznego partnerstwa na lata …

PRNews.pl

Zobacz również

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Kup teraz, zapłać później. Po trzech miesiącach Citi da Ci najnowszego Apple Watcha

Nowy Apple Watch SE 3 to gadżet,…

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

mBank rozszerza cyfrową hipotekę. Nowy kredyt na mieszkanie z rynku wtórnego w kilkanaście minut

Niespełna trzy miesiące po starcie cyfrowej hipoteki…

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba kont osobistych w bankach – III kwartał 2025 r.

Rynek rachunków oszczędnościowo-rozliczeniowych w złotych po III…

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Te banki mają najwięcej aktywnych użytkowników Blika. Dane po III kw. 25

Z zebranych danych bankowych wynika, że po…

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba klientów mobile only w bankach – III kwartał 2025 r.

Liczba klientów „mobile only”, czyli osób, które…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

Avo Men:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

Avo Men:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

avatar komentującego

Bart Ikswe:

No profesjonalna i rzetelna opinia...przedrukowana od Związku Banków Polskich 🤯 na dole artykułu …

pt., 12 wrz 2025 (06:07) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców