Na koniec pierwszego kwartału 2011 roku wartość wykupionych przez Citi Handlowy wierzytelności wyniosła 1 057 mln zł. Tym samym bank zajął trzecią pozycję pod względem wartości skupionych faktur w grupie banków realizujących usługi faktoringowe.
Równocześnie Citi Handlowy jest w czołówce pierwszej dziesiątki banków w kategorii dynamika wzrostu – z 92% wzrostem rok do roku – wynika z analizy Parkietu (za: Rynek urósł o niemal jedną trzecią”, Parkiet, 08.04.2011).Wśród klientów korzystających z oferty faktoringowej Citi Handlowy są także firmy, które znalazły się w zestawieniu Lista 500 przygotowanym przez Rzeczpospolitą. Ponad połowa firm z tego zestawienia to klienci banku, zaś wśród stu największych firm ten odsetek jest jeszcze większy.
– Wciąż pracujemy nad jak najlepszym dopasowaniem naszej oferty do potrzeb rynku. I jak widać, taka strategia przynosi efekty. – powiedziała Magdalena Laskowska, dyrektor Departamentu Finansowania Handlu w Citi Handlowy. – W ubiegłym roku wyszliśmy na rynek z Faktoringiem Plus, gdzie bank pilnuje terminowych spłat kontrahentów klienta. Byliśmy jednym z pierwszych banków, który zaoferował Faktoring Odwrócony, czyli obsługę zobowiązań klienta. Mamy w ofercie elementy wyróżniające nas spośród konkurencji, takie jak spłata zobowiązań w wielu walutach czy brak konieczności podpisywania jakiejkolwiek dokumentacji ze sprzedającym (wierzycielem). To wszystko spotyka się z zainteresowaniem firm, które szukają innowacyjnych rozwiązań i u nas je znajdują – dodaje Laskowska.
W zależności od specyfiki firm oferowane są różnorodne rozwiązania. Od klasycznych, opartych na faktoringu niepełnym, najpopularniejszych wśród MSP, przez faktoring pełny atrakcyjny dla korporacji i dużych firm, aż po szeroki wachlarz usług niestandardowych.
Do takich dopasowanych indywidualnie rozwiązań należą proponowane przez Citi Handlowy usługi dodatkowe (rozliczeniowe lub windykacyjne) czy połączenie faktoringu klasycznego z faktoringiem odwróconym.
W ramach faktoringu klasycznego bank nabywa od sprzedającego wierzytelności przed terminem ich płatności, tym samym przyspieszając spływanie należności.
Za to w faktoringu odwróconym klient zyskuje podwójnie: wnioskując do banku o spłatę zobowiązań może je uregulować przed terminem, korzysta więc z możliwości upustu konta oraz – w ramach tego samego produktu – może uzgodnić termin spłaty zobowiązań inny niż pierwotny termin płatności. Kompozycja obu tych rodzajów faktoringu łączy w sobie korzyści każdego z rozwiązań.
Ciekawą propozycją są także transakcje strukturyzowane, często łączące w sobie wiele produktów bankowych w celu zapewnienia optymalnej struktury aranżowanej przez klienta transakcji. Obejmują one m.in. finansowanie realizacji kontraktu, zabezpieczenie przed ryzykiem braku spłaty czy finansowanie po dostawie. Rozwiązania te dotyczą nie tylko istoty samej usługi, ale także sposobu prowadzenia rozliczeń, indywidualnego sposobu zabezpieczenia finansowania formy dokumentacji czy komunikacji z bankiem.
Źródło: Citi Handlowy