– Chcemy, aby zwłaszcza wzrost przychodów banku oscylował w granicach 15 proc. rocznie, a wzrost naszego udziału w rynku był połączony z odpowiednimi wskażnikami. Z satysfakcjonującym zwrotem z kapitału, który chcemy utrzymać na poziomie co najmniej 15 proc. i współczynniku kosztów do dochodów na poziomie 55 proc. – powiedział Bujak.
W 2005 roku ROE banku wyniósł 17,4 proc., a wskaźnik koszty do dochodów 55,2 proc. Obecnie udział Fortis Banku Polska w aktywach sektora bankowego wynosi około 1,5 proc.- Zamierzamy ten udział zwiększać, ale nie mamy konkretnego założenia ile docelowo powinien on osiągnąć – dodał.
Ze względu na inwestycje krótkoterminowo mogą wzrosnąć koszty banku, a w czasie ekspansji spółka może nie utrzymać dotychczasowego tempa wzrostu zysku netto. – Krótkoterminowo zyski niekoniecznie będą rosły tak jak dotychczas. W tym roku raczej nie należy spodziewać się takiego wzrostu zysku netto jak w 2005 roku – powiedział Bujak.
W 2005 roku kredyty udzielone przez bank wzrosły ogółem o 27 proc., do 4,3 mld zł. Przyczynił się do tego m.in.: wzrost salda kredytów hipotecznych o 66 proc. do 618 mln zł i kredytów inwestycyjnych o 30 proc. do 1,56 mld zł. – W tym roku generalnie przewidujemy wzrost inwestycji w gospodarce. Sądzimy, że powinniśmy w większym stopniu udzielać kredytów dla przedsiębiorstw – dodał.
Jak podaje PAP, w 2006 roku bank planuje otworzyć sześć nowych oddziałów i trzy Centra Biznesowe obsługujące większe przedsiębiorstwa (działa już sześć) oraz zwiększyć zatrudnienie o około 300 osób z ponad 1000.- Rozwijamy się organicznie, ale nie tylko przez otwieranie nowych oddziałów, również przez wchodzenie w nowe segmenty rynku. W naszej ofercie znalazła się m.in. karta kredytowa. Za to nadal będziemy się koncentrować na większych miastach – powiedział prezes.
Strategia rozwoju Fortis Banku Polska jest mocno związana ze strategią grupy Fortis, która do niedawna koncentrowała się na krajach Beneluksu. – Grupa chce zwiększać swój zysk operacyjny o co najmniej 10 proc. rocznie i skoncentrować się na rozwoju poza Beneluksem, tak aby do 2009 roku 30 proc. jej zysku operacyjnego, wobec obecnych 15 proc., pochodziło spoza Beneluksu. Zatem dla Fortis Banku rynek polski jest strategiczny – powiedział Bujak.