PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Prudential
    • PZU
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Who is who
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościUbezpieczeniaCzy IDD ułatwi sprzedaż polis w pakietach?

Czy IDD ułatwi sprzedaż polis w pakietach?

Ubezpieczenia 08.08.2018 (12:08) artykuł nadesłany
Ubezpieczenia
  • Podstawą obowiązującego od jesieni systemu sprzedaży ubezpieczeń będzie dokładna analiza potrzeb klienta.
  • Obowiązek jej przeprowadzenia pozwoli agentom na świadczenie kompleksowego doradztwa i może zwiększyć sprzedaż polis w pakietach.
  • Efektem nowej ustawy będzie też zapewne dalsza cyfryzacja branży ubezpieczeń.

Wchodząca w życie 1 października ustawa o dystrybucji ubezpieczeń, której podstawą jest unijna Dyrektywa IDD, od wielu miesięcy elektryzuje towarzystwa ubezpieczeniowe i pośredników zajmujących się sprzedażą polis. Większość uczestników rynku obawia się, że nowe obowiązki jak konieczność przeprowadzenia analizy potrzeb klienta czy przygotowania dodatkowych dokumentów wyjaśniających istotę polisy utrudni proces sprzedaży ubezpieczeń. Czy jednak bardziej restrykcyjny proces wystawiania polis ma jedynie złe strony?

ubezpieczenia
maxkabakov, YAY Foto

– Mimo licznych obaw panujących w środowisku pośredników ubezpieczeniowych warto zwrócić uwagę, że dostosowanie się do nowych przepisów może wręcz zwiększyć sprzedaż produktów ubezpieczeniowych. Umiejętnie przeprowadzona analiza potrzeb klienta pozwala agentowi wytypować wszystkie obszary, które klient może zabezpieczyć polisą. Polacy udają się zazwyczaj do agenta ubezpieczeniowego z zamiarem zakupu konkretnego ubezpieczenia, najczęściej komunikacyjnego lub nieruchomości. Nie zdają sobie często sprawy, że oferta ubezpieczeń jest szeroka. Rolą agenta powinno zatem być nie tylko zaproponowanie najkorzystniejszej oferty poszukiwanego ubezpieczenia, ale także wskazanie innych ryzyk, przed którymi można się zabezpieczyć – mówi Piotr Bartos, Country Manager Insly w Polsce.

Analiza potrzeb głównym narzędziem sprzedażowym

Najważniejszym obowiązkiem, który wprowadzają nowe przepisy, a zarazem wzbudzającym sporo wątpliwości wśród przedstawicieli branży, jest konieczność przeprowadzenia analizy potrzeb klienta przed przedstawieniem propozycji ubezpieczenia. Zgodnie z zamysłem unijnej dyrektywy ma ona wyeliminować zjawisko oferowania klientom produktów im niepotrzebnych. Jednak ani prawo unijne, ani polska ustawa nie precyzują dokładnie jej zakresu. Należy się zatem spodziewać, że w najbliższych miesiącach pojawi się rekomendacja KNF, która doprecyzuje tę kwestię. Niezależnie jednak od jej ostatecznego kształtu dokładne rozpoznanie oczekiwań klienta oraz jego sytuacji materialnej powinno dostarczyć dystrybutorowi ważnych informacji, które pozwolą nie tylko na wskazanie najkorzystniejszych dla niego ofert, ale również będzie podstawą do udzielenia wszechstronnej porady.

– Efektem kompleksowo przeprowadzonej analizy wymagań i potrzeb klienta może być m.in. uświadomienie dodatkowych możliwości ubezpieczenia. Niewykluczone, że w konsekwencji  dojdzie do sprzedaży szerszego pakietu ubezpieczenia. Należy jednak podkreślić, że te dodatkowe produkty ubezpieczeniowe powinny nadal odpowiadać wymogom i potrzebom klienta, aby nie stanowić przypadku misselingu, tj. oferowania produktów w sposób wprowadzający w błąd albo niedostosowanych do możliwości lub potrzeb klienta – dodaje mec. Tomasz Klemt z Kancelarii CZUBLUN TRĘBICKI.

Mimo braku szczegółowych wytycznych można się jednak spodziewać, że w zestawie pytań, na które będzie musiał odpowiedzieć klient, znajdą się informacje o: rodzaju i zakresie posiadanych już ubezpieczeń oraz tych, którymi jest zainteresowany, celu zawarcia umowy, preferowanej częstotliwości i wysokości składki, oczekiwanym okresie obowiązywania ubezpieczenia i jego minimalnym zakresie. Ważną informacją będzie również określenie, jakie wyłączenia odpowiedzialności może zaakceptować, np. celem ograniczenia kosztów składki.

Zmiany przyspieszą cyfryzację branży

Zmiany w systemie sprzedaży ubezpieczeń, oprócz lepszego zabezpieczenia interesów klientów oraz nowych możliwości sprzedażowych dla dystrybutorów, spowodują też konieczność tworzenia większej liczby dokumentów niż dotychczas. Poza wspomnianą analizą potrzeb, sprzedawca polis będzie musiał również przygotować kartę informacyjną o produkcie, której zadaniem będzie prezentacja najważniejszych informacji dla posiadacza polisy. Co więcej, ustawa przewiduje obowiązek zaprezentowania klientowi kilku ofert produktów, które mogą spełnić jego oczekiwania.

– Wszystkie te czynniki wpłyną oczywiście na większą czasochłonność procesu sprzedaży polisy. W związku z tym spodziewamy się, że dystrybutorzy ubezpieczeń zaczną poszukiwać rozwiązań, które w jeszcze większym niż dotychczas stopniu pozwolą im zautomatyzować czynności związane z przygotowaniem ofert produktów ubezpieczeniowych oraz późniejszą obsługą polis – wskazuje Piotr Bartos z Insly.

Użytkowanie odpowiedniego oprogramowania oprócz ułatwienia pracy agentom wpłynie też zapewne na zwiększenie ich konkurencyjności. Ograniczenie czasu potrzebnego na wykonanie wszystkich czynności wynikających z obowiązków ustawowych pozwoli nie tylko obsłużyć większą liczbę klientów, ale zwiększy również poziom ich satysfakcji dzięki sprawnemu przeprowadzeniu procesu sprzedaży.

Źródło: Insly

2018-08-08
Redakcja PRNews.pl

Sprawdź także:

a 0 Rynek pożyczek pozabankowych hamuje
24.03.2023 (12:23) – informacja prasowa

Rynek pożyczek pozabankowych hamuje

Początek 2023 roku przyniósł spadki sprzedaży w sektorze instytucji pożyczkowych. W styczniu wartość finansowania w …

a 0 W Credit Agricole złożysz wniosek o kredyt z dotacją w ramach programu „Czyste Powietrze”
24.03.2023 (12:21) – informacja prasowa

W Credit Agricole złożysz wniosek o kredyt z dotacją w ramach programu „Czyste Powietrze”

Credit Agricole oferuje kredyty na wymianę ogrzewania i termomodernizację domów jednorodzinnych i mieszkań, z …

a 0 Cyfrowe zmiany w Kredobanku – nowości w banku należącym do Grupy Kapitałowej PKO BP
24.03.2023 (12:07) – informacja prasowa

Cyfrowe zmiany w Kredobanku – nowości w banku należącym do Grupy Kapitałowej PKO BP

Europejczycy coraz częściej w kontaktach z bankami korzystają z elektronicznych kanałów obsługi klienta i aplikacji …

a 0 Santander Consumer Bank: Ponad połowa Polaków różnymi sposobami próbuje polepszyć swoją sytuację finansową
24.03.2023 (08:20) – informacja prasowa

Santander Consumer Bank: Ponad połowa Polaków różnymi sposobami próbuje polepszyć swoją sytuację finansową

Rosnące koszty utrzymania sprawiają, że coraz częściej działamy na rzecz poprawy naszych domowych budżetów. …

a 0 Compensa Bezpieczna Grupa ze znacznie poszerzonym katalogiem ryzyk
24.03.2023 (08:18) – informacja prasowa

Compensa Bezpieczna Grupa ze znacznie poszerzonym katalogiem ryzyk

Compensa Życie wprowadza do sprzedaży zmodernizowany produkt grupowych ubezpieczeń na życie Compensa Bezpieczna …

a 0 Santander: Walencja stolicą szkolnictwa wyższego podczas V Międzynarodowego Spotkania Rektorów Universia
24.03.2023 (08:17) – informacja prasowa

Santander: Walencja stolicą szkolnictwa wyższego podczas V Międzynarodowego Spotkania Rektorów Universia

Spotkanie prawie 700 rektorów i przedstawicieli środowiska akademickiego z całego świata, odbędzie się w Walencji w …

PRNews.pl

Zobacz również

Pierwsza taka zmiana od lat w sektorze bankowym. ChatGPT uspokaja: AI nie jest w stanie całkowicie zastąpić ludzkiej pracy

Pierwsza taka zmiana od lat w sektorze bankowym. ChatGPT uspokaja: AI nie jest w stanie całkowicie zastąpić ludzkiej pracy

Na koniec 2022 roku w bankowości pracowało…

Raport: Liczba klientów „mobile only” w bankach – IV kw. 2022

Raport: Liczba klientów „mobile only” w bankach – IV kw. 2022

Na koniec 2022 r. liczba użytkowników określanych…

ZUS dobrał się do pośredników finansowych. Straty mogą iść w miliardy

ZUS dobrał się do pośredników finansowych. Straty mogą iść w miliardy

Zakład Ubezpieczeń Społecznych kwestionuje sposób zatrudniania osób…

PKO Bank Polski potwierdza. To koniec kont firmowych Inteligo

PKO Bank Polski potwierdza. To koniec kont firmowych Inteligo

Przedsiębiorcy posiadający konta firmowe Inteligo mają kilka…

Raport: Rynek kart kredytowych – IV kw. 2022

Raport: Rynek kart kredytowych – IV kw. 2022

Na koniec 2022 roku ankietowane przez nas…

Raporty PRNews.pl

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Aktywa banków – I kw. 2022 r.

Większość banków może się pochwalić wzrostem poziomu…

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

Raport PRNews.pl: Liczba obcokrajowców wśród klientów banków – I kw. 2022 r.

W pierwszym kwartale 2022 r. liczba obsługiwanych…

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Raport PRNews.pl: Rynek kredytów hipotecznych – I kw. 2022

Pierwszy kwartał 2022 r. przyniósł spadek sprzedaży…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

kawuel:

A o czym tu rozmawiać, skoro pozew to niemal 100% pewność wygranej i …

pt, 24 mar 2023 (12:12) • Frankowicze tracą ochotę na rozmowy o ugodach. Banki wręcz przeciwnie. Są coraz bardziej zainteresowane

Maciej Kusznierewicz:

Tu można przeczytać więcej na ten temat: https://obiektywnefinanse.pl/2023/03/do-ktorego-banku-po-kredyt-dla-dewelopera-w-2023/ …

pt, 24 mar 2023 (08:09) • PKO Bank Polski liderem Rankingu Banków Polskiego Związku Firm Deweloperskich

bobbyy:

Szukasz alternatywy dla Faktorii? Wypróbuj faktoring w Bibby Financial Services! Jesteśmy globalną firmą …

pon, 20 mar 2023 (13:55) • Faktoria nawiązuje strategiczną współpracę z Comarch ERP

Patryk Godowski:

Gdy banki wygrywaly w sadach, nie byly ugodowe. Jeszcze 4 lata temu gdy …

pon, 20 mar 2023 (13:28) • Frankowicze tracą ochotę na rozmowy o ugodach. Banki wręcz przeciwnie. Są coraz bardziej zainteresowane

Adrian z Krakowa:

Zapraszam do skorzystania z mojego kodu polecenia przy zakładaniu konta: 3SDJA7 Jeżeli wpiszesz …

nie, 19 mar 2023 (14:40) • „Doceniam Velo – polecam Velo” – VeloBank nagradza za polecenie konta

  • SMART Bankier
  • Kalkulator brutto netto
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2023 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców