Towarzystwo ubezpieczeń ING ogłosiło wyniki finansowe po trzecim kwartale 2009 r. Firma komunikuje też elementy strategii na najbliższe lata.
Wyniki finansowe
W trzecim kwartale 2009 r. ING Życie zanotowało 35-procentowy wzrost składek przypisanych brutto oraz wzrost zysku netto na poziomie 12 procent. Pierwsze trzy kwartały tego roku to czas intensywnej pracy nad dywersyfikacją portfela sprzedawanych produktów oraz optymalizacją kosztów. Jesteśmy zadowoleni z wyniku towarzystwa za ten okres, przybliża on nas do realizacji naszej długofalowej strategii. Liczymy na dalsze powiększanie udziałów rynkowych, oferując klientom dopasowane do ich potrzeb produkty i coraz wyższy poziom obsługi. W przeciągu ostatnich trzech kwartałów 2009 r. wprowadziliśmy na rynek umowy dodatkowe dotyczące poważnego zachorowania i pobytu w szpitalu oraz innowacyjną polisę ochronną ING Smart, od października dostępną w sprzedaży online na www.ingsmart.pl. Polacy coraz chętniej zaczynają korzystać z typowo ochronnych ubezpieczeń na życie, kierując się odpowiedzialnością za siebie i bliskich. Widzimy w tym obszarze duży potencjał, aczkolwiek jego rozwój wymaga wieloletniej pracy nad edukacją rynku i dalszego unowocześniania oferty.
ING Życie w Polsce – plany na lata 2010-2015
Plany ING Życie zakładają ponad dwukrotny wzrost liczby klientów, czyli do 1 mln osób i 15 proc. udziału w rynku ubezpieczeń na życie do 2015 r. Cele te zamierzamy osiągnąć wprowadzając na rynek ubezpieczenia zgodne ze zmieniającymi się potrzebami klientów, koncentrując się na jakości obsługi, dywersyfikując kanały dystrybucji oraz kontynuując rozwój własnej sieci sprzedaży. Już teraz prowadzimy szerokie badania satysfakcji posiadaczy naszych polis, które pozwalają nam na precyzyjną identyfikację oczekiwań klientów, a w efekcie podniesienie jakości obsługi. To proces zaplanowany na kilka lat, zakładający stałe monitorowanie satysfakcji i bieżącą modyfikację naszych procesów i procedur z korzyścią dla klientów. W czwartym kwartale 2009 r. przewidujemy kampanię marketingową w telewizji i internecie. W ramach kampanii uruchomiona zostanie strona internetowa www.ingzycie.pl – nasza podstawowa platforma komunikacyjna on-line, poprzez którą będziemy utrzymywać kontakt z obecnymi i przyszłymi klientami oraz promować korzyści płynące z korzystania z ubezpieczeń na życie. Polska pozostaje strategicznym rynkiem dla Ubezpieczeń ING, którego rozwój będzie w najbliższych latach intensywnie wspierany.
Globalna sytuacja ING
Dynamicznie zmieniające się globalne jak i lokalne realia rynkowe stawiają przed firmami z sektora finansowego duże wyzwania. Pod koniec października 2009 r. Grupa ING ogłosiła, że zamierza dokonać rozdziału działalności ubezpieczeniowej i bankowej do końca 2013 r. Jednocześnie firma ogłosiła nową strategię rozwoju globalnego biznesu ubezpieczeniowego. Rozdzielenie pozwoli części ubezpieczeniowej uprościć procedury i przyjąć wspólne standardy. Poprzez zunifikowane zarządzanie biznesem firma wyselekcjonuje najlepsze praktyki i wystandaryzuje te, które stanowią prawdziwą przewagę konkurencyjną na skali globalnej – mogą być to wspólne procesy zarządzania ryzykiem, obsługa, czy platformy IT. Wszystko to powinno przełożyć się na lepszą jakość produktów i obsługi na wszystkich rynkach, również w Polsce. Działalność ubezpieczeniowa ING cieszy się dużą popularnością zarówno na rynkach rozwiniętych jak i rozwijających się. Firma obecna jest w 26 państwach i ma 3. pozycję na głównych rynkach rozwijających się i 3. pozycję w krajach Beneluksu i USA. W Polsce ING Życie jest drugim największym ubezpieczycielem na życie pod względem całkowitej składki przypisanej brutto*. W najbliższych miesiącach i latach zamierzamy wzmocnić swoją pozycję.
Wybrane dane finansowe ING Życie po trzecim kwartale 2009 r.:
2 mld 139 mln zł składek przypisanych brutto
o Wzrost przypisu składki o 35 % w stosunku do trzeciego kwartału 2008 r.
o Ponad 1 mld składki pozyskany dzięki współpracy z ING Bankiem
Rezerwy techniczno-ubezpieczeniowe brutto: 7 mld 673 mln zł
o Sprzedaż ubezpieczeń ze składką jednorazową w kanale bancassurance (Polisa Lokacyjna ING)
o Zaangażowanie w reasekurację – wzrost o ponad 70%
2 mld 377 mln zł wypłaconych świadczeń brutto
o Zakończenie kontraktów Polisy Lokacyjnej ING (1 mld 749 mln)
o Wzrost liczby wniosków o całkowitą wartość wykupu i likwidację polisy
Wzrost kapitałów własnych do 632 mln zł
o Przeznaczenie zysku za 2008 r. w całości na kapitał zakładowy.
Źródło: ING TUnŻ