PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations

Najświeższe informacje z PRNews.pl w Twojej skrzynce!

Codziennie aktualne wiadomości ze świata finansów.

Zapisz się na nasz Newsletter ​i bądź na bieżąco z nowościami z branży!

  • Raporty
  • Instytucje
    • Aion Bank
    • Alior Bank
    • Bank BPS
    • Bank Millennium
    • Bank Ochrony Środowiska
    • Bank Pekao SA
    • Bank Pocztowy
    • Banki spółdzielcze
    • BGK
    • Biuro Informacji Kredytowej
    • BNP Paribas
    • Citi Handlowy
    • Compensa
    • Credit Agricole
    • Deutsche Bank
    • DNB
    • EuropAssistance
    • ING Bank Śląski
    • KIR
    • Klarna
    • Link4
    • Mastercard
    • mBank
    • Mondial Assistance
    • mPay
    • Nationale-Nederlanden
    • Nest Bank
    • PKO BP
    • PKO Leasing
    • Plus Bank
    • PolCard from Fiserv
    • Polski Standard Płatności
    • Pru
    • PZU
    • Raiffeisen Digital Bank
    • Revolut
    • Santander Bank Polska
    • Santander Consumer Bank
    • SGB
    • Standard Chartered Polska
    • Toyota Bank Polska
    • Trade Republic
    • UniCredit
    • VeloBank
    • Visa
    • Volkswagen Bank Oddział Polska
    • Warta
    • Zen.com
  • Produkty
    • Bankowość internetowa
    • Bankowość mobilna
    • Oszczędzanie
    • Bezpieczeństwo
    • Karty
    • Kredyty
    • Konta
    • Płatności mobilne
    • Ubezpieczenia
  • Analizy
  • Kariera w finansach
  • Szkolenia
  • Forum
  • Newsletter
PRNews.plWiadomościMarketing i PRJak dotrzeć do rynków wielojęzycznych?

Jak dotrzeć do rynków wielojęzycznych?

Marketing i PR 05.04.2012 (08:31)

Internet doprowadził do powstania zupełnie nowych możliwości zakładania i rozwoju biznesów na skalę globalną. Cały świat jest na odległość kliknięcia myszką. Tak przynajmniej mówi teoria. A jak jest w praktyce? Internet faktycznie oferuje niezrównane możliwości tym, którzy nie boją się wykorzystać nowych technologii do zdobycia przewagi. Jednak internetowy biznes na skalę globalną to coś więcej niż własna strona internetowa i adres e-mail.

Identyfikacja rynków

Nawet produkt o globalnym potencjale będzie różnie odbierany w innych zakątkach świata. Podstawą jest solidne badanie rynku, które pomoże w wyborze najbardziej intratnych obszarów. Najbardziej uniwersalne produkty lub usługi lepiej sprzedają się na kilku mniejszych rynkach, ponieważ dzięki tej segmentacji kampanie marketingowe mogą nadal w odpowiedni sposób skupiać się na odbiorcy docelowym. Segmentacja rynku także znacznie ułatwia kwestię lokalizacji strony internetowej. Jednym z najlepszych narzędzi służących do identyfikacji zwrotów kluczowych i nisz na rynku międzynarodowym jest aplikacja Google Narzędzie analizy rynków.

Lokalizowanie strony internetowej

Dostosowanie strony internetowej do odbiorców lokalnych jest koniecznością na rynku międzynarodowym. Język angielski jest co prawda najbardziej rozpowszechnionym językiem w sieci, jednak wciąż reprezentuje zaledwie połowę całej komunikacji online. Ponadto badania dowodzą, że klienci władający wieloma językami są bardziej ufni w stosunku do treści przedstawionych w ich języku ojczystym – zwłaszcza tam, gdzie chodzi o wydawanie pieniędzy. Strona internetowa wyłącznie w jednym języku, nawet, jeżeli jest to angielski, znacznie ogranicza liczbę potencjalnych klientów.

W zależności od liczby rynków docelowych i realistycznych oczekiwań firmy co do obrotów na tych rynkach lokalizacji strony można dokonać na kilka sposobów. Być może wystarczy po prostu założenie kilku ogólnych stron w różnych językach, bądź też dodanie menu nawigacji. Pełna lokalizacja strony na pewno będzie bardziej kosztowna i czasochłonna. Za to będzie wiązała się z wykupieniem nowej domeny krajowej, co jeszcze bardziej pogłębi efekt miejscowości i zwiększy zaufanie potencjalnych klientów. Co więcej, element miejscowości ma duże znaczenie w wyszukiwarkach internetowych. Na przykład Google pozycjonuje miejscowe strony wyżej w wynikach wyszukiwania.

Potęga mediów społecznościowych

Media społecznościowe to nie tylko aktualizowanie statusu na Facebooku, czy dzielenie się plotkami na Twitterze. Oczywiście, można korzystać z nich i w ten sposób, ale nowoczesny specjalista do spraw marketingu dostrzeże potencjał tych platform w kontekście reklamy i promocji. Media społecznościowe stają się coraz bardziej powszechnymi narzędziami docierania do klientów. Korzystają z nich zarówno mniejsze przedsiębiorstwa, jak i międzynarodowe korporacje, zwiększając w ten sposób świadomość marki. Ponadto media społecznościowe pozwalają na bezpośrednie monitorowanie masowej konwersacji klientów na temat marki albo produktu, umożliwiają zbieranie opinii i komentarzy, a także przyczyniają się do poprawy obsługi klienta.

Największe platformy, takie jak Facebook i Twitter, mają zasięg globalny, jednak na niektórych rynkach królują miejscowe media. Na przykład hitem w Brazylii jest Orkut, a w Korei – Cyworld. Na polskim rynku nadal popularna jest NK. Wykorzystanie miejscowych platform nie jest koniecznością, ale może okazać się, że obecność właśnie w tych serwisach może przynieść największą liczbę klientów.

Kwestia tłumaczenia

Tłumaczenie jest kluczowym aspektem w ekspansji na rynkach wielojęzycznych. Strony internetowe i treści marketingowe muszą być przetłumaczone na języki docelowe, a jakość tłumaczenia bezpośrednio wpływa na postrzeganie marki w danym kraju. Programy takie jak Google Tłumacz, albo Yahoo! Babel Fish oferują tanie i szybkie sposoby na uzyskanie dosłownego przekładu. Jednak skomplikowane i wymagające teksty, jakimi niewątpliwie są broszury marketingowe czy slogany reklamowe wymagają tłumaczenia przez zawodowca.

Powyższe punkty stanowią zaledwie wprowadzenie do zagadnienia sprzedaży na rynkach wielojęzycznych. Rynek międzynarodowy jest prawdziwym wyzwaniem, jednak w dobie internetu docieranie do klientów na całym świecie jest dużo łatwiejsze, a zwrot z inwestycji może przerosnąć marzenia ambitnego przedsiębiorcy.

Źródło: Lingo24

internet marketing social media 2012-04-05
Redakcja PRNews.pl
Tagi: internet marketing social media

Sprawdź także:

a 0 Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach
Wojciech BoczońWojciech Boczoń
16.12.2025 (09:47)

Niemiecki nadzór finansowy BaFin zaostrza nadzór nad N26. Neobank dostaje „specjalnego pełnomocnika” i ograniczenia w hipotekach

BaFin ogłosił 15 grudnia 2025 r. pakiet środków wobec berlińskiego N26 po wykryciu uchybień w obszarze zgodności. …

a 0 Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką
16.12.2025 (05:38) – informacja prasowa

Magdalena Różczka przedłużyła współpracę z VeloBankiem. Rozmowa z aktorką

Magdalena Różczka przedłużyła na kolejne dwa lata współpracę z VeloBankiem. W rozmowie aktorka opowiedziała o …

a 0 ING sponsorem filmu „Lalka”
16.12.2025 (05:35) – informacja prasowa

ING sponsorem filmu „Lalka”

ING Bank Śląski będzie Sponsorem Strategicznym najnowszej ekranizacji powieści Bolesława Prusa …

a 0 Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4
16.12.2025 (05:34) – informacja prasowa

Robert Tomaszewski na czele zarządu Link4

Rada Nadzorcza LINK4 SA w wyniku przeprowadzonego postępowania kwalifikacyjnego podjęła 5 grudnia 2025 r. uchwałę w …

a Kariera w finansach 0 Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku
16.12.2025 (05:33) – informacja prasowa

Zmiany w zarządzie Unum Życie TUiR od stycznia 2026 roku

Rada Nadzorcza Unum Życie TUiR S.A. zdecydowała powołać do zarządu spółki dwóch nowych członków - Renatę Stawiczny …

a 0 Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości
16.12.2025 (05:31) – informacja prasowa

Szerszy dostęp do e-podpisu mSzafir. KIR wprowadza nową metodę weryfikacji tożsamości

Od momentu wprowadzenia na rynek, kwalifikowany e-podpis mSzafir był dostępny online, dzięki weryfikacji tożsamości …

PRNews.pl

Zobacz również

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

BNP Paribas podnosi opłaty. Konto będzie darmowe, ale więcej zapłacicie za resztę operacji

Od 1 marca 2026 r. BNP Paribas…

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

1,8 mln euro kary dla ZEN.COM. Fintechowi doradza Andrzej Duda

Bank Litwy ukarał fintech ZEN.COM grzywną 1,8…

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Raport: Liczba placówek bankowych – III kwartał 2025 r.

Placówek bankowych w Polsce nadal ubywa, choć…

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Spór o nagrody w PKO BP. Pracownicy z wypowiedzeniem mówią o „karze za odejście”

Po publikacji artykułu o nagrodach rocznych w…

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Szybkie ładowanie, mocne szkło i pakiet monitorujący zdrowie, czyli Apple Watch SE 3 za transakcje kartą

Apple Watch SE 3 to jeden z…

O tym mówią bankowcy

Ostatnie komentarze

avatar komentującego

manhee:

Co za idiotyzm: betoniarka, chirurżka, cieślini, drukarka, majsterka, nianiek, rybaczka, szlifierka, tapicerka …

sob., 13 gru 2025 (15:59) • Neutralne nazwy stanowisk obowiązkowe od grudnia

avatar komentującego

MalmoMind:

Żadna nowość. To samo Sobieraj zrobil w Aliorze… Tylko jak potem trzeba było …

wt., 18 lis 2025 (12:09) • UniCredit wywraca stolik. Wszystkie najważniejsze usługi za darmo i bez „gwiazdek”

avatar komentującego

MalmoMind:

Bla bla … spadek Klientów Indywidualnych pominięty … …

niedz., 9 lis 2025 (22:50) • 696 mln zł zysku netto Grupy Kapitałowej BNP Paribas Bank Polska w III kw. 2025 r.

avatar komentującego

Maciej Kusznierewicz:

Cel inflacyjny RPP mieści się w przedziale 1,5-3,5 proc. (a nie 1-3 proc., …

czw., 9 paź 2025 (11:32) • Kredyty miały być tańsze od listopada, będą już teraz. Stopy procentowe w dół [komentarz]

avatar komentującego

PRNews_pl:

Przecież na PRNews.pl (co sama nazwa serwisu wskazuje) od jakichś 25 lat publikuję …

pt., 12 wrz 2025 (06:12) • Rzecznik generalny TSUE: WIBOR zgodny z prawem

  • SMART Bankier
  • Kredyt konsolidacyjny
  • Pożyczki na raty
  • Konto firmowe
  • Kurs inwestowania
  • Kalkulator brutto netto
  • Kalkulator kredytu gotówkowego
  • Kalkulator zdolności kredytowej
  • Rozlicz najem w PIT-28
  • pit 37 online na pit.pl
  • Rozliczenie pit
  • Program pit
  • Pit 11
  • Promocje bankowe
  • Promocje Pekao S.A.
  • Promocje BNP Paribas
  • Promocje Citi Handlowy
  • Promocje Alior Bank
  • Promocje Santander Bank
  • Promocje PKO BP
  • Promocje Millenium
  • Promocje ING Bank Śląski
  • Promocje mBank
  • Promocje Velobank
  • Promocje Nest Bank
  • O nas
  • Kontakt
  • Reklama
  • Newsletter
  • Prześlij informację
  • RSS
  • zgarnijpremie.pl
Bonnier Business Polska Bankier.pl – Portal Finansowy – Rynki, Twoje finanse, Biznes PIT.pl -Podatki dla małych firm i osób fizycznych, rozliczenia roczne Systempartnerski.pl - system afiliacyjny Bankier.pl PRNews.pl - banki, karty, konta oraz marketing i public relations Mambiznes.pl - Pomysł na biznes, Własna firma, Biznes plan Dyskusja.biz - Blogi o biznesie, artykuły biznesowe Puls Biznesu pb.pl - rynek, akcje, spółka, przedsiębiorca, budżet Pulsmedycyny.pl - Portal lekarzy i pracowników służby zdrowia Pulsfarmacji.pl - Portal aptekarzy, techników i pracowników sektora farmaceutycznego
© 2008 − 2025 PRNews.pl. Korzystanie z portalu oznacza akceptację regulaminu. Informacja o cookies. Polityka prywatności

Bezpłatny newsletter PRNews.pl

  • PRNews.pl to najbardziej opiniotwórczy serwis w branży bankowej. Przekonaj się dlaczego!
  • Codziennie rano otrzymasz skrót najważniejszych informacji ze świata finansów
  • Dzięki temu będziesz zawsze wiedział o nowych produktach, promocjach i usługach bankowych, ubezpieczeniowych i inwestycyjnych
  • Aktualne wiadomości z prasy i z samych instytucji finansowych - zupełnie bezpłatnie, wprost na twoją skrzynkę mailową
Zapisz się na newsletter:

Dołącz już dziś do niemal 38 tys. odbiorców